خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد

راه‌اندازی 135 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور/ فلسفه وجودی بسیج سازندگی خدمت است

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: سال گذشته در بسیج سازندگی 120 هزار پروژه محرومیت‌زدایی انجام و 135 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۶۷۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

راه‌اندازی 135 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور/ فلسفه وجودی بسیج سازندگی خدمت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرشاد علی امروز در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج سازندگی اظهار داشت: شهید «همدانی» پرچمدار شهدای بسیج سازندگی و خدمت‎‎رسانی بود.

وی به نقل از شهید «همدانی» افزود: جهاد البناء در سوریه با الگوگیری از بسیج سازندگی راه‌اندازی شده که جوانان در آن فعالیت می‌کنند، که به اعتقاد ایشان فرهنگ انقلاب از این طریق صادر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: بسیج سازندگی مردمی‌ترین نهاد و دستگاهی است که از لحاظ حقوقی بند قانونی و آیین نامه اجرایی دارد وکمتر دستگاهی است که این قوت و ظرغیت را داشته باشد.

وی ادامه داد: اولویت کاری ما محرومیت‌زدایی و خدمات‌دهی به محرومین است که با عشق و علاقه در این زمینه گام برمی‌داریم.

عالی با بیان اینکه فلسفه وجودی بسیج سازندگی خدمت است، گفت: ما با افتخار نوکری مردم را انجام می‌دهیم و بهترین خاطرات را از این نوکری‌ها داریم.

وی با اشاره به اینکه هر رسانه‌ای برای خود دو بعد مشهوریت و مقبولیت را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: ما فقط به دنبال خدمت‌رسانی هستیم و به دنبال اینکه نام سازمان تیتر یک روزنامه‌ها باشد نیستیم چراکه باید با خدمات ارائه شده خود را به مردم معرفی کنیم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: سال گذشته در بسیج سازندگی 120 هزار پروژه محرومیت‌زدایی انجام و 135 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شد.

*فعالیت 3500 گروه جهادی در تابستان امسال

وی با بیان اینکه مخاطب و طرف حساب کار ما، مردم  هستند، ابراز داشت: در تابستان امسال بیش از 3 هزار و 500 گروه جهادی به مناطق محروم عزیمت داشتند که تا اواسط تابستان افزایش 30 درصدی داشت واوج برگزاری اردوهای جهادی بود.

عالی اظهار داشت: بسیج سازندگی یکی از اقشاری در سپاه است که نگاهی به دور از سیاست داشته و محدویت سن، جنس،طیف سیاسی ندارد چراکه برای ما خدمت به مردم مهم است.

وی با بیان اینکه در بسیج سازندگی فضا برای همه وجود دارد، گفت: این نگاه به دور از حزب و سیاست بسیار مهم است؛ اما آیا این امر در جامعه تبیین شده است؟

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند «در گفتمان‌سازی بار کار بر دوش رسانه است»، عنوان کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه ورود کنند.

وی با بیان اینکه فقط خطوط قرمز نظام مهم است، اضافه کرد: هر کسی که از این خطوط عبور نکند می‌توند با بسیج سازندگی همکاری داشته باشد که نمونه آن را در اردوهای جهادی شاهد هستیم.

عالی با اشاره به اینکه حتی ایرانی‌های ساکن در دیگر کشورها برای خدمات‌رسانی به مردم در اردوهای جهادی حضور می‌یابند، گفت: در بسیج سازندگی فضای باز خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد اما مردم چقدر از این موضوع مطلع هستند؟ این وطیفه رسانه است.

وی با بیان اینکه شعار ما «خدمت بی‌منت» است و این را وظیفه خود می‌دانیم، یادآور شد: در اردوهای جهادی ما کارهای بزرگی انجام می‌شود که یکی از آنها انجام کار تحقیقاتی در خصوص دام‌های سبک بود چراکه حدود 30 درصد دام سبک ما قصر یا نازا هستند و گروه جهادی ما با این کار پژوهشی و تحقیقی با هزینه 5 هزار تومان برای هر دام سبک آن را دوقلوزا کند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها این الگوها و مدل‌های کار را معرفی کنیم چراکه کشور ما در این حوزه فقر اطلاعاتی دارد و این امر موجب آسیب شده است.

* را‌ه‌اندازی حدود 20 هزار مرکز پرورش بلدرچین به همت بسیج سازندگی

وی افزود: رکورد بزرگ‌ترین واکسیناسیون طیور در اختیار ایران است که در سه روز طی سال گذشته به همت بسیج سازندگی 15 میلیون طیور بومی واکسینه شد که فائو نیز این امر را اعلام کرد.

عالی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد اجتماعی نیز اقدامات بی‌نظیری داشتیم، گفت: 220 شهر ایران قابلیت کاشت زعفران را دارد، پرورش بلدرچین، شترمرغ، زالوی طبی و... نیز از موضوعاتی است که می‌توان با کمک بسیج سازندگی در آنها ورود کرد.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین صادرکننده زالو در کشور جوان 23 ساله‌ای است که به کمک بسیج سازندگی با این عرصه آشنا شده و امروز موفق است اما بسیاری از مردم از این عرصه اطلاع ندارند در حالی که تایلند از فروش زالو طبی برابر نفت ایران درآمد دارد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشورتصریح کرد: بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد اجتماعی چهار کار از قبیل مشورت و راهنمایی، آموزش، تسهیلات و پیگیری و رفع مشکلات را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به را‌ه‌اندازی حدود 20 هزار مرکز پرورش بلدرچین به همت بسیج سازندگی گفت: در کشور ما از 12 هزار شغل موجود در جهان کمتر از 50 شغل شناخته شده است.

عالی با بیان اینکه بین 500 تا 700 هزار حلقه چاه آب در کشور داریم افزود: با ایجاد استخر پرورش ماهی در کنار هر یک از این چاه‌ها می‌توان درآمدزایی و اشتغالزایی داشت.

وی با اشاره به برندسازی(نمانام‌سازی) محصولات خاطرنشان کرد: باید با هم‌افزایی با رسانه‌ها این برندها و رزمندگان جنگ فرهنگی خود را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات