خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان همدان خبر داد
مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به حضور 220 گروه جهادی در مناطق محروم استان طی سال جاری گفت: این گروه‌های از اقشار مختلف بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی و... بودند که با حضور در این مناطق اقدام به خدمات‌رسانی کردند.
کد خبر: ۸۹۱۸۶۱۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

حضور 220 گروه جهادی در مناطق محروم استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی امروز در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با اصحاب رسانه اظهار داشت: بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلفی محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی و... فعالیت داشته و نسبت به آحاد مردم مسئولیت دارد.

وی با اشاره به حضور 220 گروه جهادی در مناطق محروم استان طی سال جاری افزود: این گروه‌های از اقشار مختلف بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی و... بودند که با حضور در این مناطق اقدام به خدمات‌رسانی کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه از دیگر اقدامات پیگیری پروژه‌های کوچک، زودبازده و عام المنفعه است، گفت: امسال 40 پروژه عمرانی از قبیل احداث خانه نیازمندان، تعمیر و مرمت مساجد، احداث خانه عالم، احداث و مرمت راه و پل روستایی، احداث سالن ‌ورزشی، مرمت مدارس و خانه بهداشت توسط گروه‌های جهادی انجام شد.

وی با اشاره به هزینه‌کرد 2 میلیارد تومان برای طرح‌های مذکور عنوان کرد: از جمله اقدامات اجرایی ساخت چهار مسجد در شهرستان‌های استان طی ماه‌های اخیر بوده است.

صادقی تصریح کرد: در برنامه‌های اقتصادی راه‌اندازی واحدهای کوچک تولید در حاشیه شهرها و روستاها، قطب‌بندی و پشتیبانی از خوشه‌بندی شهرستان‌ها که قابلیت اشتغالزایی دارند نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها طی سال‌های اخیر در دستور کار بوده و دنبال شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود:  طی این هفته نیر برنامه‌هایی برای خدمات‌رسانی به مردم محروم پیش‌بینی شده است که توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.

* باید فرهنگ‌سازی و گفتمان غالب در مبارزه با اعتیاد صورت گیرد

به گفته وی تهیه جهیزیه به تعداد 10 مورد، تهیه و توزیع 150 بسته پوشاک کامل و 250 واحد لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، توزیع 200 بسته مواد غذایی و... از برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته دفاع مقدس است.

صادقی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها نیز در هفته بسیج اجرا می‌شود، تصریح کرد: بسیج سازندگی در اجرای طرح کرامت نیز مشارکت دارد.

وی عنوان کرد: طرح کرامت، طرح محله‌محور مبارزه با معضل اعتیاد است که در این راستا 11 محله آلوده در استان همدان شناسایی شده که این طرح جامع در آنها اجرایی می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با شورای مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت:

باید فرهنگ‌سازی و گفتمان غالب در مبارزه با اعتیاد صورت گیرد و مشکلات ناشی از اعتیاد را همگانی کنیم که این امر نیازمند کار رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: شناسایی معتادان و توزیع کنندگان موادمخدر و آگاه‌سازی آنها، ایجاد کارگروه، درمان رایگان با همکاری مراکز ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات از اقداماتی است که در این طرح انجام می‌شود.

صادقی با بیان اینکه طرح کرامت در 6 فرایند تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در شهرستان ملایر و فلاورجان استان اصفهان به صورت   پایلوت و الگو اجرایی می‌شود که به صورت هفتگی نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا در صورت موفقیت در سطح کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات