خبرهای داغ:
23 شهریورماه جاری

یادواره ۲ شهید غواص گمنام و ۳۵ شهید شهر قرق

فرمانده پایگاه بسیج مالک اشتر شهر قرق از برگزاری یادواره دو شهید غواص گمنام «دست بسته» و ۳۵ شهید شهر قرق روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۶۱۹۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، ابراهیم مهقانی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: یادواره دو شهید غواص گمنام «دست بسته» و ۳۵ شهید شهر قرق روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه جاری با سخنرانی سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان در مسجدجامع قرق برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ پیوست فرهنگی اثرگذار برای یادواره شهدای قرق طراحی و برنامه‎ریزی شده است در خصوص یکی از مهمترین اهداف  یادواره شهدای این شهر تصریح کرد: پس از اعتلابخشی به فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، یکی از اهداف مهم وحدت‎بخشی برای قومیت‎ها و مذهبی است که در این شهر قرار دارند.

فرمانده پایگاه بسیج مالک اشتر و دبیر یادواره دو شهید غواص و ۳۵ شهید شهر قرق افزود: قومیت‎های مختلف محلی‎های مهاجر، سیستانی، بلوچ، ارامنه و همچنین شیعیان و اهل تسنن و مسیحیان با انس و الفت و برادری در کنار هم در این شهر زندگی می‎کنند.

مهقانی گفت: یکی از مهمترین کمیته‎های اجرایی در این یادواره؛ کمیته اهل تسنن یادواره است که نشست صمیمانه ۱۵۰ نفر از معتمدین و جوانان اهل تسنن شهر قرق با فرمانده و شورای بسیج آن شهر را با عنوان میثاق با شهدا و ولایت را برگزار کرده است که در نوع خودش جهت تداووم امر وحدت بخشی در منطقه یک کار بی‎نظیر و برای اولین بار صورت پذیرفته است.

دبیر یادواره شهدای قرق ادامه داد: از دیگر برنامه‎های فرهنگی که در راستای یادواره برگزار شد عبارتنداز رونمایی از عملیات بزرگ فرهنگی با عنوان «تدوین کتاب ماندگار شهدای شهر قرق با نام « گل ریز تا بهشت»، تکریم از ستارگان گل ریز با موضوع تجلیل از آزادگان دفاع مقدس شهر قرق در روز ۲۵ مرداد امسال، تکریم از مادران آسمانی در روز دوم شهریورماه جاری در معراج الشهدای غواص قرق «تجلیل از مادران و همسران شهدای شهر قرق» انجام شد.

مهقانی از تکریم ۲ شهیدی که در مزار مومنین شهر قرق به خاک سپرده شده‎اند «شهید مهدی درگی‎زاده و شهید یوسف محمدزاده» و «تکریم از آزاده مرحوم احمد کوهنشین» و «تکریم از دو جانباز مرحوم اصغر کوهی و عیدی محمدطاهرمشهدی» در روز ۹ شهریور امسال خبر داد.

مهقانی بیان کرد: تجلیل از فعالان عرصه فضای مجازی شهر قرق به ویژه مدیران کانال‎های مجازی شهر قرق، شهر زیبای قرق، کانال ورزش، کانال مالک اشتر و کانال راه حق و همچنین مدیران گروه‎های مجازی فعال در شهر قرق با عناوین زندگی به سبک شهدا، پیروان ولایت، گروه هیات ثارالله مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی از برگزاری همایش زندگی به سبک اسلامی با سخنرانی اساتید دانشگاه‎های استان گلستان خبر داد و گفت: همایش دفاع همچنان باقیست، برپایی پایگاه فرهنگی دو ماهه در مکان یادمان شهدای غواص شهر قرق، تکریم از مقام یادمان شهدای ارامنه و  تنها شهید مسیحی در استان گلستان شهید رابرت اودیسیان در مکان کلیسای شهرقرق «استقرار کلیسا در شمال جغرافیایی این شهر» جزو برنامه‎های انجام شده بوده است.

دبیر یادواره شهدای قرق افزود: انجام مسابقه دوومیدانی رهروان شهدا در روز ۲۳ شهریور، افتتاحیه سالن ورزشی سرپوشیده بسیج شهر قرق جنب پایگاه بسیج، مراسم کلنگ‎زنی پارک معراج الشهدای غواص شهر قرق در مکان فعلی مزار شهدای غواص همچنین برپایی نمایشگاه یادواره شهدا و وحدت اقوام شهر قرق از جمله برنامه‎هاست.

مهقانی گفت: به حول قوه الهی امروز دوشنبه 20 شهریور ساعت 17 عصر در مکان یادمان شهدای ارامنه در کلیسای شهر قرق تکریم از این یادمان شهید و تجلیل از تنها شهید مسیحی در استان گلستان شهید رابرت اودیسیان انجام می‎شود، این شهید که در دفاع مقدس از ناحیه کمر و پهلو و چشم مجروح شده و به افتخار جانبازی ۷۰ درصد رسید سالیان سال در بستر قرار داشته و عاقبت پس از سالیان سال درد و رنج ناشی از جانبازی به شهادت رسید.

به گفته وی؛ این برنامه پرمحتوی و وحدت بخش دوشنبه ۲۰ شهریور با حضور فرمانده سپاه گرگان و نیز شورای ارامنه شهرستان گرگان و خانواده معزز شهدای شهر قرق و اعضای ستاد یادواره شهدا و معتمدین آن شهر مورد تکریم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها