خبرهای داغ:
دکتر حسینی شاهرودی:

تعامل رکن اصلی شورای اسلامی شهر و روستا است/ میامی نیازمند توسعه

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل در بین اعضای شورای اسلامی و همچنین با سایر مسئولان رکن اصلی توسعه شهری قلمداد می شود که باید آن را در اولویت قرار داد.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۰۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر و روستای میامی و همچنین مدیران شهری این شهرستان، به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه ویژگی کار شورایی این است در آن کار‌ها به شکل تعاملی انجام شود، بیان داشت: سه عامل موثر در توسعه هر منطقه به خصوص مناطق نوپا مانند میامی مد نظر است که با اجماع این موارد می‌توان کارکرد‌های خوب توسعه محوری را برای هر شهر تعریف کرد و نخستین عامل موثر در توسعه و پیشرفت، تعامل، همدلی و همگرایی است، همچنین اطلاعات صحیح دومین ویژگی بارز توسعه محسوب می‌شود و در نهایت ارتباطات قرار می‌گیرد.
وی افزود: برگزاری نشست‌هایی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای مدیران شهری یکی از راه‌های افزایش تعامل بین مدیران است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: شورا‌ها محور توسعه شهری هستند که با رأی مردم انتخاب شده اند، محوریت شهرستانی و سیاست گذاری را باید در فرمانداری‌ها جست و محور فرهنگی شهر و منطقه امام جمعه‌ها هستند در این بین، اما نماینده نیز به مثابه قانون گذاری در راستای ریل گذاری این سیاست‌ها اقدام می‌کند پس وقتی به برکت انقلاب اسلامی چنین ظرفیت‌هایی برای توسعه اقتصادی در کشور فراهم شده، نباید از آن به خوبی بهره برد؟
حسینی شاهرودی با بیان اینکه شورا‌ها باید از ظرفیت امام جمعه نیز بهره‌مند شوند، تاکید کرد: امام جمعه محور فرهنگی و مذهبی هر شهر است و باید آن را محور وحدت نامید چرا که وی منتسب و منتخب دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ای است که اعضای آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب می‌شوند.
وی افزود: ائمه جمعه منتسبان، ولی فقیه هستند که باید محور همدلی باشند و از رهنمود‌های آنان به خوبی بهره برد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعامل، جاده‌ای دو سویه است که منختبان مردم باید در آن پاسخگو به مردم باشند و از آن سو از مردم نیز برای تصمیم سازی کمک بگیرند، امروز باید تعامل اخلاقی، دقیق، علمی، صحیح و با درایت در جامعه شکل گیرد و از تقابل دوری کرد.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه مسئولان ما امروز باید از پشت میزهایشان پائین آمده و در بین مردم باشند، تأکید داشت: هرجایی که در کشور اختلافی به وجود آمد، عقب ماندگی در آن رخ داد و هرجا که وحدتی وجود نداشت، ما به خودمان مشغول شدیم و دیگران از این فرصت بهره جسته و بار خودشان را بستند.
وی افزود: بعضاً برای ما پیش می‌آید که دیگران ما را به امری مشغول می‌سازند، اما برخی اوقات هم خیر، خودمان بر اساس عدم تعامل با هم مشغول هستیم و باعث حاشیه سازی و مباحث فرعی می‌شویم تا در این بین اصل فراموش شود و رسالتمان را از یاد ببریم، امروز برای مسائل ناچیز بار‌ها دیده شده بر علیه یکدیگر مسائلی پیش می‌آوریم که این امر صحیح نیست، اما متأسفانه از سطح کلان کشورداری تا ذیل نیز دیده می‌شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت رفع اختلافات درون منطقه‌ای نیز تأکید داشت: در بسیاری موارد علت اختلافات ممکن است موارد بسیار جزئی و یا اظهار نظرات برخی افراد باشد که مشکل ایجاد می‌کند، اما باید توجه داشت که مردم از این اختلافات بیزار هستند.
حسینی شاهرودی افزود: ما مسئولان هستیم که باید مردم را راهنمایی کنیم لذا چه بهتر که این هدایت به سمت تعامل، همگرایی و خوبی باشد تا به سمت اختلاف، دامن زدن به مشکلات و... لذا باید گفت: همه چیز با منطق و عقلانیت حل می‌شود و این امر مشروط بر این است که ما بخواهیم مشکلاتمان رفع شوند و اگر مدیران ساکت بنشینند، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه امروز میامی نیازمند توسعه است، ادامه داد: امروز برای توسعه نیازمند اطلاعات پیرامونی هستیم، تا ما ندانیم مشکلات مردم چیست و راهکار برون رفت از آن‌ها چه می‌تواند باشد، نمی‌توانیم آن را رفع کنیم.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی درباره راهکار رفع مشکلات، بیان کرد: امروز باید بررسی کرد که دولت چه راهکار‌هایی را برای برون رفت از مشکلات ارائه کرده و در چه منطقه‌ای می‌توان از کدام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم استفاده کرد اگر ما امروز اطلاعی از مقررات، قوانین، بودجه، قانون برنامه، آمایش سرزمینی و ... نداشته باشیم چگونه می‌توانیم به تصمیم سازی برسیم.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه راهبرد اساسی پیشرفت هر منطقه امروز آمایش سرزمینی است، گفت: اگر مسئولی از این امر اطلاع نداشته باشد یعنی از ظرفیت‌های توسعه پیرامون خودش بی بهره است.
وی ادامه داد: تعامل و داشتن اطلاعات نیز کافی است درست است که این موارد شرط لازم برای توسعه هستند، اما شرط کافی نیستند لذا در این بین باید ارتباطات را تقویت کرد، باید مدیران از خود بپرسند که در راستای توسعه چه اقدامتی بر دوش من است؟ چه اقداماتی در دستگاه‌های همطراز ما رخ می‌دهد، چه اقداماتی از سوی فرمانداران زودتر به نتیجه می‌رسد و ... که باید در این حوزه خودمان را تقویت کنیم.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید امروز ارتباطمان را با هم تقویت کنیم، اما امروز شاهد هستیم که برخی شورا‌های اسلامی روستا‌ها برای رفع مشکلاتشان حتی بعضاً یک تماس تلفنی نیز با مسئولان نداشته اند و با این روند نمی‌توان راهکار‌های رفع مشکلات را شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد و ما امروز نیازمند معقول کردن و افزایش ارتباطات خودمان هستیم که این امر به خصوص در شورای اسلامی می‌تواند بهترین نمود را پیدا کند.
حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه اگر شورای اسلامی دغدغه مردم را نداشته باشد قطعا نمی‌تواند تعامل را داشته باشد، تصریح کرد: شورا‌ها باید اثرگذار باشند و بتواند درباره تمام مشکلات مردم صحبت کرده و برای رفع آن‌ها رایزنی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها