خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خبر داد

هفته دفاع مقدس، افتتاح اولین پردیس شرکت های دانش بنیان سپاه در بیرجند

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه امسال اولین پردیس شرکت های دانش بنیان در سطح کشور برای سپاه کار کردیم گفت: این پردیس در هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین لشکری و کشوری افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۵۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد عقیلی پور مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهارداشت:  چندین مرکز زیر نظر  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است.

وی عنوان کرد: در مرکز رشد و خلاقیت افرادی که ایده شان را تبدیل به محصول کنند خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی رایگان در اختیار آنان قرار می دهیم و در مرکز حمایت از مخترعین  افراد صاحب ایده که نیاز به حمایت مالی داشته باشند در سه سقف به آنان کمک می کنیم.

عقیلی پور با بیان اینکه در سه سقف به مخترعین کمک مالی می کنیم افزود: طرح های آماتوری یا اولیه است که سقف کمک 5 میلیون تومان و حمایت های نیمه حرفه ای که طرح در حال کار است و سقف حمایت 20 میلیون تومان به طور بلاعوض در اختیار افراد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: حمایت های در قالب وام است که برای طرح های تجاری سازی که به مرحله تولید انبوه می رسد وام های پنجاه، صد، سیصد و پانصد میلیون تومان با حق تنفس 12 ماهه  به مخترعین اختصاص می یابد.

 مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) افزود:  برای اینکه این سه نوع حمایت شامل افراد شود کارگروه هایی شامل برق، عمران، شیمی و فیزیک داریم که طرح ها در کارگروه ها باید تایید شود.

وی با بیان اینکه امسال اولین پردیس شرکت های دانش بنیان در سطح کشور برای سپاه کار کردیم گفت: این پردیس در هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین لشکری و کشوری افتتاح می شود.

عقیلی پور با اشاره به خدماتی که در پردیس برای مخترعین ارائه می شود خاطرنشان کرد: چون اکثر مخترعین برای استقرار مکان خودشان مشکل داشتند  مکانی 520 متری در سه طبقه در نظر گرفتیم که مجهز به وسایل اولیه مورد نیاز مخترعین است.

وی بیان داشت: علاوه بر شرکت های دانش بنیان، واحد فناوری یا اشخاص حقیقی که ابتکاری داشته باشند؛ مکان در اختیارشان قرار می دهیم.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه 30 اتاق در این پردیس پیش بینی شده است گفت:  اتاق ها 9 متری است و با قراردادی یک ساله در اختیار افراد قرار می گیرد.

 وی ادامه داد: اگر در آن یک سال طرحشان به سرانجام رسید قرار داد تمام می شود و اگر نیاز داشته باشند قابل تمدید است.

عقیلی پور خاطرنشان کرد: شرایط برای واگذاری ویژه و سخت نیست و واحدهای فناوری کوچک هم می توانند این مکان را در اختیار بگیرند .

وی تاکید کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند " شرکت های دانش بنیان هم علم اند و هم اقتصاد" می خواهیم این شرکت ها کمک به استان ما باشند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) بیان داشت: خدماتی که در پردیس انجام می شود علاوه بر در اختیار گذاشتن مکان به افراد، دفتر ارتباط بین صنعت و شرکت برقرار می شود.

وی اضافه کرد: مشکلات مخترعین در خصوص بحث حقوقی محصولاتشان است که دفتر مشاوره حقوقی ایجاد می شود. برای ثبت اختراع به افراد کمک می شود .

عقیلی پور با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان افزود: اگر نیاز باشد که از خدمات کارگاهی سایر ارگان های علمی استفاده کنند قراردادهایی با سایر ارگان های علمی داریم که آن شرکت معرفی می شود. اگر شرکتی مایل به فروش محصولش بود تفاهم نامه ای با فرابورس ایران بسته ایم.

وی بیان داشت: پذیرش  برای تمام افراد در سطح استان  که شرکت یا واحد دارند یا اشخاص حقیقی که طرحی دارند شروع شده است. ساعت حضور شرکت ها ساعت 8 صبح تا 10 شب است و از شهریور ماه مستقر می شوند و از امکانات شرکت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ها هر ماه باید گزارشی از روند کاری خودشان به ما بدهند که به تبدیل علم به ثروت در استان کمک شود افزود:  هر ماه 50 هزار تومان برای خدمات ارائه شده و هزینه آب و برق از افراد گرفته می شود. پیگیر هستیم که امکان اینترنت پرسرعت را نیز مهیا سازیم.

 هفته دفاع مقدس، افتتاح اولین پردیس شرکت های دانش بنیان سپاه در بیرجند

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها