خبرهای داغ:
امام جمعه شهر کلاته رودبار:

زهد، شجاعت و علم الهی بارزترین ویژگی‌های شخصیت امام جواد(ع) بود

امام جمعه شهر کلاته رودبار در آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) در دامغان، زهد چشمگیر، علم الهی و شجاعت بی‌بدیل در عین جوانی را از ویژگی‌های بارز شخصیت یازدهمین معصوم عالم امام محمد تقی(ع) عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۴۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل بینائیان در مراسم باشکوه سالروز شهادت امام جواد(ع) که ظهر امروز به همت اتاق اصناف، بسیج اصناف و کسبه این شهرستان در جوار آستان مقدس امامزاده نورالله و بخشی از بازار سرپوشیده تاریخی شهر دامغان با حضور امام جمعه، مدیران حوزه‌های علمیه، فرماندار و معاونان وی، بخشداران، روحانیان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و کسبه و بازاریان برگزار شد به تشریح شرایط دوران و بخش‌هایی از ویژگی‌های شخصیت جواد الائمه(ع) پرداخت.

امام جمعه کلاته رودبار با اشاره به آیه ولایت، تعریف مذاهب شیعه و سنی از امامت را متفاوت دانست و خاطر نشان کرد: اهل تسنن هر کس متصدی امر حکومت باشد را حائز مرتبه ولایت می‌دانند و حتی اگر ظالم باشد، اطاعت از او را لازم می‌دانند، حال آنکه شیعه به امامت و ولایت نگاهی الهی دارد و در برابر حاکم ظالم و فاسد می‌ایستد.

وی با بیان این مطلب که امام جواد(ع) در هشت‌سالگی به امامت رسید و در هنگام شهادت تنها 25 سال سن داشتند اما همه شرایطی که در فقه شیعه برای امام متصور هست را دارا بودند، تصریح کرد: نخستین وجه بارز از شخصیت امام محمد تقی(ع) زهد و پرهیزکاری آن حضرت بود.

حجت الاسلام والمسلمین بینائیان دومین شرط امامت در فقه و باور شیعه را علم برشمرد و گفت: امام جواد با وجود سن کم خود آنچنان وجودش از علم و معارف الهی لبریز بود که مأمون عباسی بارها با تشکیل جلسات فقهی و علمی با حضور عالمان و دانشمندان زمان سعی نمود جایگاه این امام جوان شیعیان را تضییع کند اما هر بار با پاسخ‌های شگفت‌انگیز جوادالائمه(ع) او و همراهانش بی‌آبرو شدند.

امام جمعه کلاته رودبار شجاعت را دیگر شاخصه شخصیت کم‌نظیر امام جواد(ع) عنوان و اضافه کرد: نهمین گوهر تابناک ولایت و امامت با وجود اینکه در سن کمی به این مقام رفیع رسیده بود اما با شجاعتی مثال زدنی دسیسه‌های مأمون را نقش برآب می‌کرد و خلیفه عباسی برای آنکه جاسوسی در خانه امام داشته باشد دخترش ام فضل را به ازدواج امام جواد(ع) درآورد و سرانجام با همین وسیله امام محمد تقی را به شهادت رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها