خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بشرویه:

مساجد بهترین سنگر در مقابله با جنگ نرم/ بشرویه 115 مسجد فعال دارد

امام جمعه موقت بشرویه گفت: مساجد بهترین سنگر در مقابله با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان می باشند.
کد خبر: ۸۹۰۶۲۷۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همایش روز مساجد دوشنبه 30مرداد با حضور هیئت امناء ، ائمه جماعات مساجدوفرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ،فرماندار وفرمانده ناحیه مفاومت سپاه بشرویه در محل مسجد امیر المومنین شهرستان بشرویه برگزار شد.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در این مراسم بیان کرد: مساجد بهترین سنگر در مقابله با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حدادیان امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در جمع هیئت امنا و خادمین مساجد شهرستان بشرویه گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون پایگاه های فرهنگی، و مکانی برای نشر اسلام بوده است.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه ادامه داد: با بررسی فعالیت های مساجد در زمان پیامبرگرامی اسلام در می یابیم که مساجد مکانی برای آمادگی ذهنی مسلمانان به جهت مبارزه با ظلم و ستم نیز بوده است.

وی وجود هر مسجد را در مناطق مختلف شهر یک نیاز ضروری دانست و افزود: برای دسترسی آسان افراد هر منطقه ضروری ست یک مسجد در آن مکان وجود داشته باشد تا مامنی برای جوانان و عموم آن منطقه گردد.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه اظهار داشت: خادم مساجد بودن افتخاری بزرگ است که نصیب هر کسی نمی شود و همین خدمت یک نوع عبادت می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر جایگاه و ارزش خادمان مساجد افزود: خادمان مساجد بایستی این توفیق را گرامی داشته و در انجام هرچه بهتر مسئولیت خود تلاش نمایند.

حجت الاسلام حدادیان بیان کرد: با توجه به اینکه دشمنان امروز هجمه های فرهنگی خود را تشدید کرده و جنگ نرم را در پیش گرفته اند بایستی بدانیم سنگر جبهه ما مساجد هستند.

وی افزود: در مساجد می توان با تقویت روحیه دینی و افزایش اعتقادات و فرهنگ جوانانمان در مقابل توطئه های امروز دشمنان بایستیم.

حجت الاسلام حدادیان ادامه داد: ما باید جوانان را به سمت حضور در مساجد سوق داده و نگذاریم فضاهای مجازی و جنگ نرم دشمنان، نفس پاک جوانان ما را از آنها بگیرد.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را در خصوص تخریب مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان محکوم کرد و 31 مردادماه روز جهانی مساجد را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا بهشتی فر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه نیز در همایش گرامیداشت روز جهانی مسجد در شهرستان بیان کرد: خوشبختانه شهرستان بشرویه دارای 115 مسجد می باشد که همه آنها به صورت فعال برنامه های فرهنگی را در شهرستان دنبال می کنند.

وی افزود: در سطح کشور تا قبل از آغاز به کار نظام جمهوری اسلامی تنها تعداد 25 هزار مسجد وجود داشت اما درحال حاضر بیش از 72 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد اما متاسفانه هنوز با توجه به افراد نمازگزار در کشور در خصوص تعداد مساجد به مقدار مطلوبی نرسیده ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه اظهار داشت: در کشورهایی که مذهب شیعه دارند بایستی به ازای هر 250 نفر یک مسجد ساخته شود.

حجت الاسلام بهشتی فر با اشاره به جایگاه مساجد و برنامه های لازم به اجرا در آنها گفت: تلاش برای برقراری ارتباط مسلمانان با خداوند متعال و تقویت روحیه معنوی و دینی در بین جوانان و عموم از مهم ترین اموری ست که بایستی در مساجد مد نظر قرار گیرد.

علیرضا زمان زاده فرماندار شهرستان بشرویه نیز در این همایش گفت: مساجد نقش پررنگی در تامین سلامت روانی جامعه دارند و می توان از طریق گسترش فعالیت های فرهنگی در مساجد شاهد رونق روحیه معنوی در جامعه و در نتیجه افزایش امنیت وآرامش در تمامی زمینه ها در کشور باشیم.

زمان زاده بیان کرد: با توجه به اینکه دو مسئله اشتغال و تولید امروز دغدغه اصلی کردم و مسئولان در سطح کشور می باشد امید است راهکارهای موثر در این خصوص نیز توسط هیئت امنا و خادمان مساجد به بهانه ها و در قالب برنامه های مختلف در مساجد مطرح گردد.

فرماندار شهرستان بشرویه همچنین در پایان گفت: برای افزایش مساحت و توسعه بنای مساجد شهرستان در صورت نیاز از طریق اعتبارات فرهنگی حتی الامکان کمک خواهیم نمود.

گفتنی ست در پایان نمایشگاه پوستر کتاب و عکس های آزادگان در مسجد امیرالمومنین شهرستان بشرویه مورد بازدید قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها