خبرهای داغ:

بررسی مشکلات پنج منطقه نمونه گردشگری استان سمنان

مشکلات پنج منطقه نمونه گردشگری استان سمنان در جلسه امروز کارگروه گردشگری استان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۰۲۵۲۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در این جلسه مشکلات سرمایه گذاران در مناطق سد شهید شاهچراغی دامغان، بنه کوه گرمسار، جنگل ابر شاهرود، آبگرم سرخه و پیغمبران سمنان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این جلسه با اشاره به وجود 2 هزار منطقه نمونه گردشگری در کشور گفت: سهم استان سمنان از این تعداد 30 منطقه نمونه و 2 شهر نمونه گردشگری است.

«حسین خواجه بیدختی» با اشاره به پروژه گردشگری منطقه نمونه گردشگری پیغمبران گفت: در حال حاضر زیرساختهای این منطقه از جمله برق فراهم شده و هفت کیلومتر از مسیر عملیات نیز خاکبرداری شده است.

وی با بیان اینکه کار سرمایه گذاری در این منطقه توسط هیات امنای پیغمبران در حال انجام است، تاکید کرد: اجرای طرح های گردشگری در این منطقه نیاز به تدوین طرح جامع دارد.

 در این جلسه مصوب شد تکمیل بهسازی، آسفالت و تامین آب این منطقه پس از تدوین طرح جامع انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این جلسه خواستار رفع مشکلات سرمایه گذاران در مناطق گردشگری استان سمنان و از جمله در منطقه نمونه گردشگری جنگل ابر شد.

«مهدی زندیه وکیلی»  با اشاره به اینکه زیرساختهای مورد نیاز در این منطقه از جمله آب و برق تامین شده است، گفت: مشکل تامین آب منطقه نیز برطرف شود.

وی تاکید کرد: جنگل ابر از مهم ترین جاذبه های گردشگری پر بازدید استان سمنان است و باید امکانات رفاهی لازم برای گردشگران این منطقه فراهم شود.

در ادامه این جلسه پس از بررسی تقاضای طرح ها، سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق نمونه گردشگری آبگرم و سد شهید شاهچراغی انتخاب شدند.

همچنین مقرر شد نتایج طرح جامع گردشگری استان سمنان طی 15 روز کاری توسط دستگاههای اجرایی عضو این کارگروه بررسی و نظرات و پیشنهادات اعضاء اعلام شود.

تسریع در ارائه طرح مصوب دستگاههای اجرایی در زمینه تهیه مطالعات راهبردی ساماندهی دو محور گردشگری شامل محور سمنان- شهمیرزاد- کیاسر و محور شاهرود- بسطام- مجن- ابر از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها