خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر خبر داد

اعزام 170 نفر از معتادان بی‌بضاعت به کمپ‌های ترک اعتیاد

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: در طرح کرامت 170 نفر از معتادان بی بضاعت در شهرستان ملایر شناسایی و به کمپ‌های ترک اعتیاد اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۸۹۶۱۱۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
اعزام 170 نفر از معتادان بی‌بضاعت به کمپ‌های ترک اعتیاد
سرهنگ داود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تبریک دهه کرامت و ولادت سراسر با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقدام برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه با توجه به اینکه آلودگی به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اصلی و اثرگذار در سطح جامعه است طرح کرامت در ملایر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مربوط به مواد مخدر است، افزود: مبارزه همه جانبه با مواد مخدر (طرح کرامت) در سطح شهرستان از بهمن ماه 95 با همکاری همه نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌های شهرستان به ریاست فرماندار ویژه ملایر و معاون استاندار و جانشینی فرمانده سپاه آغاز شده است .

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه تاکنون اقدامات گسترده‌ای در زمینه های مختلف انجام گرفته است، گفت: برگزاری 350 کلاس پیشگیری و آموزش و توجیه بیش از 40 هزار نفر از کارکنان، بسیجیان، اصناف، دانش آموزان و اولیاء آنان و اقشار مختلف مردم صورت گرفته است .

وی از فضاسازی در سطح شهرستان ملایر خبر داد و گفت: چاپ و نصب یک هزار متر بنر، یک هزار متر دیوارنویسی با پیام‌های هشداردهنده و آگاهی بخشی و امیددهنده، ارسال 10 هزار پیامک، توزیع بروشور و سی دی و پخش فیلم های مهارت زندگی، برپایی نمایشگاه در سطح مدارس، مساجد، حوزه‌ها و پایگاه‌ها نیز از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام گرفته است .

ابراهیمی با اشاره به ایجاد ستادهای فرعی طرح کرامت در بخش های جوکار، سامن، زنگنه و مرکزی شهرستان گفت: شناسایی 10 هکتار کشت‌های ممنوعه و امحای هفت هکتار آن با هماهنگی مقام قضایی، شناسایی 24 پاتوق مصرف و تجمع معتادان در سطح شهرستان ملایر و تخریب 16 مورد آن با هماهنگی مراجع قضایی انجام پذیرفته است .

وی با بیان اینکه 170 نفر از معتادان بی بضاعت شناسایی و به کمپ‌های ترک اعتیاد اعزام شده اند، عنوان کرد: در کنار این اقدامات انجام مشاوره‌های فردی در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد و سم‌زدایی از کودکان تازه متولد شده از مادران معتاد و غربالگری هپاتیت و ایدز نیز صورت گرفته است .

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه جلسات ستاد هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود، گفت: کارگروه‌های هفتگانه به طور منظم برگزار می شود از مردم شهیدپرور ملایر تقاضا داریم تا به منظور پاک‌سازی شهر با خدمتگزاران خود نهایت همکاری را داشته باشند .

وی افزود: از خیران شهرستان در راستای کمک به درمان و توانمندسازی بهبودیافتگان ستاد طرح کرامت می‌خواهیم در این امر خداپسندانه ما را یاری دهند .

ابراهیمی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون نبود اعتبار مشکل اصلی تمام کارگروه‌ها هفتگانه است، گفت: با توجه به اینکه ایجاد بسیاری از زیرساخت‌های اجرای طرح نیاز به اعتبار دارد اجرای طرح با قوت پیش نمی‌رود که لازم است مسئولین کشوری در این خصوص مساعدت لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات