خبرهای داغ:
رئیس ستادجشن‌های زیر سایه خورشید استان سمنان:

حضور در مناطق محروم اولویت کاروان زیر سایه خورشید است

رئیس ستادجشن‌های زیر سایه خورشید استان سمنان گفت: حضور در مناطق محروم و دیدار با خانواده‌های محروم در اولویت کاروان زیر سایه خورشید در استان سمنان است.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۰۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

حجت الااسلام و المسلمین حسنعلی عربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان ضمن بیان اینکه حضور در مناطق محروم و دیدار با خانواده‌های محروم در اولویت کاروان زیر سایه خورشید در استان سمنان است، گفت: این دیدار باعث می‌شود تا افرادی که در مناطق محروم هستند بتوانند از فضای معنوی حرم مطهر امام رضا (ع) برخوردار باشند.

وی افزود: نهادهای مختلفی در دهه کرامت برنامه‌های خاص خود را دارد و همه در تلاش هستند تا از این دهه نهایت استفاده را ببرند.

رئیس ستادجشن‌های زیر سایه خورشید استان سمنان ادامه داد: آستان قدس رضوی نیز با برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با اعزام خادمین به استان‌ها در تلاش است تا فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش دهد.

عربی با اشاره به اینکه این کاروان برای نهمین دوره در استان سمنان حضور پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: کاروان زیر سایه خورشید صبح امروز در میامی برنامه‌های خود را آغاز کرده است و به مدت ۶ روز این جشن‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: در استان سمنان دو کاروان چهار نفره به همراه یک مسئول حضور پیدا کرده اند و برنامه‌های فرهنگی خود را آغاز کرده‌اند .

رئیس ستادجشن‌های زیر سایه خورشید استان سمنان گفت: غبارروبی از بقاع متبرکه، دیدار با خانواده‌ شهدا و جانبازان، دیدار با مسئولین استانی، دیدار با زندانی‌ها، دیدار با مسئولین دانشگاهی و... از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در استان سمنان است.

عربی ادامه داد: این کاروان‌ها در سال جاری به بیش از پنجاه کشور خارجی اعزام شده‌اند تا فرهنگ رضوی را برای تمام مردم دنیا معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان بیش از ۸۳ برنامه فرهنگی اجرا می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم تا نتایج مثبت و تاثیر گذار آن را در استان سمنان شاهد باشیم.

رئیس ستادجشن‌های زیر سایه خورشید استان سمنان بیان‌کرد: برای اجرای کار فرهنگی باید دست به دست هم دهیم و از همه پتانسیل‌های استان سمنان نهایت استفاده را بکنیم.

عربی گفت: برنامه‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید در سطح کشور مشخص شده و هماهنگ است تا از ظرفیت دهه کرامت و فضای معنوی موجود استفاده شود.

گفتنی است کاروان زیر سایه خورشید برای دهمین سال در کشور و برای نهمین بار در استان سمنان با شعار "به تو اقتدا می‌کنیم" حضور پیدا می‌کنند تا فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش دهند.

لازم به ذکر است این کاروان در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان نیز فعالیت می‌کنند تا مردم جهان را با اسلام و برکات ائمه‌اطهار آشنا سازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها