خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

هدف شورای هماهنگی اشاعه فرهنگ دینی، انقلابی و انتقال به نسل جوان است

حجت الاسلام قندهاری در نشست خبری به مناسبت سالگرد تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تعمیق باورها، ارزش ها و ترویج فرهنگ انقلابی و زنده نگهداشتن و نکوداشت مناسبت های انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و انتقال به نسل جوان از اهداف تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۹۴۶۹۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت 12 مرداد سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام (ره) در سال 1358 با گرامیداشت دهه کرامت و سالگرد تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترویج شعائر ملی و مذهبی و هدفمند شدن برگزاری این برنامه ها و جلوگیری از جزیزه ای برگزار شدن برنامه ها به فرمان امام راحل این شورا شکل گرفت.

وی افزود: با تشکیل این شورا و اهداف و برنامه های آن، تلاش شد تا برنامه ها در سطح کشور نظم گرفته و در راستای یک برنامه ریزی منظم و هدفمند اجرا شود.

قندهاری با اشاره به اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: ایجاد بستر مناسبت تنظیم شعائر و ایام الله و تعمیق باورها، ارزش ها و ترویج فرهنگ انقلابی و زنده نگهداشتن و نکوداشت مناسبت های انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و انتقال به نسل جوان از اهداف تشکیل شوراست.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج کشور و تقویت و تحکیم ارزش ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف تشکیل این شورا به فرمان امام راحل می باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به وظایف این شورا تصریح کرد: اتخاذ تدابیر و خط مشی و تنظیم تقویم مناسبت های سالیانه و تدوین برنامه برای هر یک از مناسبت ها و ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهادها و دستگاه های موثر فرهنگی و سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت های کشور از وظایف شورای هماهنگی است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت استفاده منابع و امکانات مورد نیاز و اعلان مواضع در موقعیت ها و شرایط ویژه با هماهنگی مبادی ذیربط و نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه ها و نهادهای همکار در اجرای مراسمات و انجام پژوهش و مطالعات راهبردی و کاربردی در موضوعات مرتبط با وظایف شورا از دیگر وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کشور می باشد.

قندهاری با اشاره به عمده فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری بر برگزاری مراسم و مناسبت های ملی، مذهبی، سیاسی، انقلابی است که می توان به روز 12 فرودین روز جمهوری اسلامی، روز14 خرداد ارتحال امام و 15 خرداد قیام خونین مردم ایران، فاجعه7 تیر و 8 شهریور که منجر به شهادت یاران و مسئولین انقلاب شد و فاجعه 17 شهریور و بسیاری از این وقایع اشاره کرد.

وی در پاسخ خبرنگاری در خصوص اهمیت عملیات مرصاد با توجه به نقش استان سمنان در این عملیات و حضور رهبر انقلاب در آبان ماه سال 1385 در استان و گرامیداشت این ایام عنوان کرد: در خصوص سالگرد حضور رهبر انقلاب ما در سال گذشته تلاش کردیم در این سالگرد دیداری با رهبری داشته باشیم که انجام نشد اما امسال تلاش داریم در آبان ماه با توجه به سالگرد حضور رهبری در استان دیداری با ایشان داشته باشیم که در حال پیگیری هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به مرصاد نیز گفت: عملیات مرصاد نیز بسیار اهمیت دارد با توجه به اینکه ما قطعنامه را پذیرفته بودیم اما دشمن بوسیله منافقین حمله کرد و رزمندگان استان سمنان اولین یگانی بودند که مقابل دشمن را سد نمودند و و آنها را به خاک مذلت نشاندند و در این خصوص نیز برنامه های بسیاری در سطح استان سمنان در سالهای اخیر انجام شده و ان شالله تلاش داریم این برنامه ها منسجم تر و پرشورتر و تاثیرگذار تر اجرا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار