خبرهای داغ:
حسینی‌شاهرودی:

واردات کالای قاچاق از بنادری که حق واردات ندارند/ لنج‌های بزرگ کالای قاچاق تحت عنوان ته‌لنجی وارد بنادر می‌شوند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: محموله لنج‌های بزرگ حامل کالای قاچاق از مبادی که طبق قانون اجازه واردات ندارند مانند اروند، وارد کشور می‌شود و علت آن قرار گرفتن این بنادر در مناطق آزاد و عدم امکان کنترل کافی گمرک بر آنها است.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۰۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی درخصوص اینکه 30درصد از واردات کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: بیشتر کالاهای قاچاق وارد شده به کشور از مبادی رسمی وارد می‌شود و حجم این واردات بیش‌تر از 30درصد است وعلت آن نبود کنترل‌های لازم و تجهیزات مناسب در گمرکات کشور است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به اسکنرهای بزرگ در گمرکات وجود دارد و دولت اخیراً تعدادی را خریداری کرده، اما هنوز به آنها تحویل داده نشده و امیدواریم تا سال آینده به داخل کشور وارد شوند، گفت: بخش دیگری از حجم واردات قاچاق کالا از مبادی رسمی دیگری مثل مناطق چندگانه آزاد به علت عدم نظارت‌های کافی و محصور نبودن وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا آفتی است که کشور به آن دچار شده که مبارزه با آن نیاز به اراده دولتی دارد، اضافه کرد:راه حل ریشه کن کردن این آفت جز در دولت در دست کسی نیست و دولت باید آن ریشه کن کند.

نایب رئیس فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی در خصوص آیا رقم و آمار رسمی در خصوص واردات کالای قاچاق وجود دارد، اظهار داشت: آمارهای زیادی در این زمینه وجود دارد، اما در مسئله قاچاق کالا نمی‌توان به آمار دقیق رسید با وجود اینکه گفته می‌شود حجم واردات کالای قاچاق از 25میلیارد دلار به 15میلیارد دلار رسیده یک گمانه زنی است.

حسینی شاهردی اضافه کرد: با استفاده از گمانه‌زنی‌ها و مشاهده حجم کالای قاچاق در بازار به این آمار و ارقام می‌رسند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ وقت از مبادی غیررسمی نمی‌توان ده‌ها کانتینر کالای قاچاق را وارد کشور کرد، تصریح کرد: حجم قاچاقی که کوله‌برها از مرز وارد می‌کنند مقداری نیست که بتوان کانتینری وارد کشور کرد، زمانی‌که ده‌ها کانتینر کالای قاچاق کشف می‌شود نشان می‌دهد که از مرز غیررسمی وارد نشده‌اند بلکه تمامی‌ آنها از مرز و جاده رسمی و عبور از گمرکات کشور وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: صدها هزار کیلومترمربع از مساحت کشور در اختیار مناطق آزاد قرار گرفته و هیچ امکانی برای گمرکات کشور وجود ندارد در تمامی نقاط این مناطق حضور داشته و تمامی اطراف آنها را حصار کشی کند و برای آن خروجی در نظر به‌گیرد.

حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه طبیعی است با وجود این مشکلات، اکثر کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور وارد شود، بیان کرد: قاچاق ته‌لنجی وجود ندارد و این مسئله بهانه‌ای بوده برای اینکه یکسری از ملوانان و کارگران برای خود منافعی داشته باشند اما الان شاهد وارد شدن لنج‌های بزرگ حامل کالای قاچاق تحت عنوان ته‌لنجی به بنادر کشور هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: محموله لنج‌های بزرگ حامل کالای قاچاق از برخی مبادی که طبق قانون اجازه واردات ندارند مانند اروند وارد کشور می‌شود و علت آن قرار گرفتن این بنادر در مناطق آزاد و عدم امکان کنترل کافی گمرک بر آنها است./

ارسال نظرات
پر بیننده ها