خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‎ای استان همدان خبر داد

استقبال بانوان همدانی از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای/حضور 146 نفر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: 57 درصد از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای مربوط به بانوان و 43 درصد را مربوط به آقایان در 4ماهه سال جاری است.
کد خبر: ۸۸۹۰۹۳۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
استقبال بانوان همدانی از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای/حضور 146 نفر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت در همدان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا مهرابی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آثار ترویج مهارتآموزی و آموزش‌های فنی و حرفهای در جامعه، رشد اقتصادی عدالتمحور، افزایش بهرهوری، کاهش هزینههای تولید، افزایش رفاه اجتماعی و امید به جامعه را بخشی از این مهم دانست.

وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای یکی از آموزش های مهم و در اولویت در دنیا به شمار می آیند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان همدان با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک کشور و استان ما به چه مشاغلی نیاز دارند، گفت: تغییرات آینده دنیا از بخش کشاورزی به سمت خدمات است که می توان ابر شغل های آینده را در حوزه انرژی، توسعه دهنده های نرم افزاری و ایجاد سرگرمی و همچنین پرینترهای سه‌بعدی و جراحی از راه دور نام برد.

وی 50 درصد کارآموزان بخش فنی و حرفهای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: آموزش مهارت‌های غیر رسمی در بخش فنی و حرفهای بر اساس نیازسنجی و تأمین این نیازها ارائه می‌شود.

*اعزام 80 تیم سیار آموزشی به روستاها

مهرابی با گریزی به اهداف امسال مجموعه فنی و حرفهای، آن را شامل ارتقای سطح مهارت و شایستگی دانش‌آموختگان، توانمندسازی روستاییان و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و آموزشهای مشترک با بخش خصوصی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با ساماندهی نیروی انسانی خوب و تعامل با مراکز و آموزشگاه ها تعهدات آموزشی به 3.6 رسیده است که نسبت به سال گذشته 1.5 برابر نیروی انسانی افزایش یافته و خدمات بیشتری را به مردم ارائه می دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان همدان افزود: در دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت آموزشی داریم که در مراکز دولتی 20 مرکز ثابت با نسبت به جنسیت 11برادر و 7 خواهر و دو مرکز دو منظوره برای هر دو قشر در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در نقاط استان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: در6 زندان، پنج پادگان نظامی و همچنین 6 دانشگاه مرکز مهارت های پیشرفته را داریم.

مهرابی با اشاره به گزارش عملکرد چهار ماهه امسال بیان کرد: تیم های مورد نیاز به تعداد 80 تیم سیار به روستاها اعزام شدند و سه تیم عشایری که 263 هزار نفرساعت در روستا، در زندان ها 112 هزار نفر ساعت، در حوزه آموزش سکونتگاه های غیر رسمی 8 هزار و 400 نفر ساعت در پادگان‌ها 65 هزار 900 نفر ساعت، در حوزه صنایع و معادن 21هزار و 900 نفر ساعت و در حوزه اتحادیه ها و اصناف 28 هزار و 700 نفر ساعت و 86 هزار و 650 نفر ساعت در حاشیه شهرها و شعب شهری آموزش مهارتی دریافت کردند.

استقبال بانوان همدانی از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای/حضور 146 نفر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت در همدان 

* فعالیت189 آموزشگاه‌های آزاد در استان همدان 

وی ادامه داد: در حوزه آموزش‌های جامعه عشایری 10هزار و95 نفر ساعت و در مراکز ثابت 877 هزار و 555 نفر ساعت و تاکنون به 66هزار و 200نفر ساعت، آموزش کاهش آسیب های اجتماعی داده شده که در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و آموزشهای مشترک با بخش خصوصی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان همدان گفت: آموزشگاه های آزاد که در بخش خصوصی هستند در چهار ماهه سال جاری عملکرد یک میلیون و 88 هزار نفر ساعت را ثبت کردند.

وی بیان کرد: برای آنکه بتوانیم کیفیت پرسنل کارگاه های آزاد را افزایش دهیم دوره های آموزشی برگزار می شود که تاکنون972 دوره آموزشی و برای مربیان 378 نفر ساعت و تنوع رشته در آموزشگاه های آزاد 32 رشته است.

مهرابی از فعالیت189 آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان خبر داد و با اشاره به نظارت از این آموزشگاه‌ها اظهار کرد: تاکنون بخاطر اینکه از کیفیت آموزشگاه های آزاد مطلع شویم بازرسی هایی انجام شده که تاکنون 107 بازرسی از آموزشگاه های آزاد در حوزه های عمومی و تخصصی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کارگران ساختمانی 3هزار و 111نفر در آزمون ثبت نام کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان همدان به عملکرد چهار ماهه سال جاری باتوجه به تفکیک جنسیت اشاره کرد و گفت: 57 درصد از آموزشهای فنی و حرفهای مربوط به بانوان و 43 درصد را مربوط به آقایان بوده است.

وی ادامه داد: 13هزار و 225 نفر در سه ماه سال جاری در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کرده اند که 77درصد آنها موفق به اخذ گواهینامه فنی شده اند.

* برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت در استان

مهرابی گفت: در کنار آموزش های غیر رسمی ما یک مرکز علمی کاربردی مهارت داریم که سعی شده تعداد زیادی از افراد را پرورش تکنسین کرده و آماده روانه بازار کنیم تاکنون 204 فارغ التحصیل و 251 نفر هم اکنون در سامانه ثبت هستند.

وی ادامه داد: امسال در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور توانمندسازی افراد ساکن در مناطق محروم و حاشیه و همچنین مهارت های به روز مانند فناوری ،تولید بازی ها و سرگرمی ها در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان همدان ابراز داشت: تنها مدرک تحصیلی پاسخگوی بنگاه های اقتصادی نخواهد بود و این گواهی مهارت است که نیاز را برطرف می کند.

وی گفت: هرساله در سه مقطع شهرستان،استانی و کشوری المپیاد برگزار می کنیم که 2هزار و 392 نفر از واجدین شرایط توانستند ثبت نام کنند.

مهرابی در ادامه از برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت در مرحله استانی در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته با شرکت 146 نفر در 32 رشته خبر داد و گفت: برگزیدگان نهایی این مرحله با شرکت در یک اردوی سه ماهه برای مسابقات ملی مهارت به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به حوزه اشتغال اظهار داشت: در سال 1395 در 11 دستگاه 10هزار و 138 نفر مشغول به کار شده اند که این میزان با گواهی نامه فنی و حرفه ای اشتغال یافته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان همدان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای مدت زمان انتظار شغل را برای افراد جویای کار کم میکند و زندگی کریمانه و شرافتمندانه را مهیا می کند.

استقبال بانوان همدانی از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای/حضور 146 نفر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت در همدان 

انتهای پیام/

ارسال نظرات