خبرهای داغ:

جلوگیری از سرقت در تاریخی خانه طاهریان سمنان

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان از سرقت در تاریخی خانه طاهریان سمنان جلوگیری شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۹۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،سرهنگ «محمدرضا افضلی» امروز و در گفت و گويي افزود: به دنبال دریافت گزارش مردمی در ساعت 21.45 شب گذشته (بیست و هفتم تیرماه) مبنی بر حضور سارقان در جلوی در تاریخی خانه طاهریان و تلاش برای سرقت در، نیروهای یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شدند.

وی گفت: خوشبختانه با حضور به موقع نیروها، سارقان از محل متواری شدند و موفق به وارد کردن خسارت و سرقت در نشدند.

افضلی افزود: در این راستا و هماهنگی صورت گرفته برای حضور عوامل نیروی انتظامی، نسبت به چگونگی جلوگیری از سرقت از این مجموعه به سرمایه گذار آموزش‌های لازم ارائه شد.

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان افزود: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تمامی این آثار نیاز به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان دارند.

خانه تاریخی طاهریان در حال حاضر برای مرمت، احیاء و بهره برداری  به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

خانه طاهریان مربوط به دوره قاجار است و در سمنان، محله اسفنجان، نزدیک خیابان ابوذر واقع شده و در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ۳۱۰۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 این عمارت، خانه خان محله اسفنجان سمنان بوده که آب شرب محله را نیز تامین می‌کرده است. محله اسفنجان با مرکزیت تکیه پهنه با قدمت بیش از سه هزار سال، بناهایی چون مسجد امام، مسجد جامع، بازار، حمام پهنه و تکیه پهنه را در خود جای داده است.

سبک و سیاق خانه طاهریان سمنان یادآور معماری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی بوده که به‌نوعی از الگوهای قدیم خود پیروی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها