خبرهای داغ:
امام جمعه کلاته خیج:

وظیفه شورای نگهبان حفاظت از اسلامیت نظام است

حجت الاسلام شکری گفت: وظیفه شورای نگهبان حفاظت از اسلامیت نظام است و اینکه یکایک قوانین باید به نظر شورای نگهبان و به صحه آنها برسد تا مبادا حکمی خلاف اسلام تصویب شود و کسانی خلاف قانون اساسی و جمهوریت نظام اسلامی قدمی انحرافی بردارند و قانونی تصویب کنند.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۸۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

امام جمعه کلاته خیج در گفت و با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت26 تیر ماه سال روز شکل گیری شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان در تیر ماه سال 1359 در قانون اساسی نهادینه شد و امام عزیز و بزگوار ما اعضای اولیه این شورا را معرفی کردند.

حمیدرضا شکری افزود: به حق باید گفت که نهادی پر برکت تر از شورای نگهبان دیده نشده است! نهادی که با وجود کوچک بودن خود مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: حفاظت از اسلامیت نظام و اینکه یکایک قوانین باید به نظر شورای نگهبان و به صحه آنها برسد تا مبادا حکمی خلاف اسلام تصویب شود و کسانی خلاف قانون اساسی و جمهوریت نظام اسلامی قدمی انحرافی بردارند و قانونی تصویب کنند.

شکری تصریح کرد: همانگونه که شورای نگهبان در بسیاری از امور به برخی از تخلفات تذکر داد و آن را یادآوری کرده است. همچنین نظارت استصوابی در انتخابات و نظارت بر صلاحیت بر افرادی که در انتخابات شرکت می کنند بر عهده شورای نگهبان است که باید با دقت تمام این وظیفه را انجام بدهند. امام جمعه کلاته خیج بیان کرد: تفسیر قانون اساسی از جمله دیگر وظایف شورای نگهبان است. شورای نگهبان مسئولیت سنگینی را در نظام اسلامی به عهده دارد؛ به تعبیر مقام معظم رهبری شورای نگهبان عماد و ستون اسلام و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: از همه خدمت گزاران نهاد شورای نگهبان و همه نظارت کنندگان و همه دبیران خدمتگزار در این نهاد تقدیر و تشکر می کنم. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند(برکات این نهاد گسترده و تضعیف آن حرام است.)

وی با اشاره به 25 تیر روز بهزيستى و تأمين اجتماعى نیز اظهار کرد: در سال شصت و سه، سازمان بهزيستى كشور در شمار سازما نهاى وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكى قرار گرفت و در حال حاضر در ذيل سازمانهاى وابسته به وزارت رفاه و تأمين اجتماعى قرار دارد.

شکری ادامه داد: كانون اصلى فعاليتها و برنامه ‏هاى سازمان بهزيستى ، پيشگيرى از فرو پاشى زندگى افراد و خا نواده ‏هايى است كه به‏ علت مشكلات اقتصادى و ناهنجاريهاى اجتماعى و فرهنگى دچار آسيب ‏پذيرى و ناتوانى ‏هاى مختلف شده‏اند يا از معلوليتهاى جسمى و روانى رنج مى‏برند. در حال حاضر فعاليت بهزيستى در سه بخش ارائه مى‏شود: امور فرهنگى و پيشگيرى ، امور اجتماعى ، امور توا نبخشى.

شکری به 27 تیر اعلام پذيرش قطعنامه 598 شوراى امنيت سازمان ملل متحد از سوى ايران در سال 1367 نیز گفت: ما در جنگ براى يك لحظه هم نادم و پشيمان از عملكرد خود نيستيم. راستى! مگر فراموش كرده ‏ايم كه ما براى اداى تكليف جنگيده‏ ايم و نتيجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز كه احساس كرد كه توان و تكليف جنگ دارد، به وظيفه خود عمل نمود و خوشا به حال آنان كه تا لحظه آخر هم ترديد ننمودند. آن ساعتى هم كه مصلحت بقاى انقلاب را در قبول قطعنامه ديد و گردن نهاد باز به وظيفه خود عمل كرده است ! آيا از اين‏كه به وظيفه خود عمل كرده است ، نگران باشد؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها