خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی:

کشاورزی و دامپروری صنایع پاک، کم هزینه و درآمدزا/ لزوم توجه مسئولین به ظرفیت های مغفول مانده در حوزه صنایع پاک

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: مسئولین باید زمینه فعالیت را برای حوزه کشاورزی و دامپروری که جزء صنایع پاک است مهیا کنند زیرا درآمدزایی خوبی در استان می تواند داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۸۶۱۵۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، زین العابدین جویبان صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان دو وظیفه عمده ترسیم الگوی اسلامی و ایرانی یک مهندس کشاورزی تراز انقلاب اسلامی و کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست را برعهده دارد.

وی عنوان کرد: این نهاد باید بدون موازی کاری و با همکاری و همیاری جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به روان سازی حرکت ها و انجام ماموریت ها اقدامات مورد نیاز در استان انجام دهد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان با بیان اینکه بسیج پشتوانه ای بزرگ برای نظام اسلامی در تمام عرصه ها است خاطرنشان کرد: بسیج در عملی کردن موضوعات مورد نیاز در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی توانسته گام های بزرگی بردارد.

وی با بیان اینکه برای آموزش تخصصی کشاورزان در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز کمک کار بوده ایم ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به دور از هرگونه موازی کاری بازوی علمی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی و سایر سازمان های مرتبط با بخش کشاورزی است.

کشاورزی در استان ما محور اساسی توسعه است

جویبان با تاکید بر اینکه کشاورزی در استان ما محور اساسی توسعه است افزود: کشاورزی از جمله فعالیت های اقتصادی در استان محسوب می شود و بیشترین سهم 33/1 درصدی را در حوزه اقتصادی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در طرح بسیج همگام با کشاورز در سال گذشته شاهد افزایش چشم گیر عملکرد کمی و کیفی محصولات بوده ایم یادآور شد: در این طرح برنامه های کاربردی و مورد نیاز کشاورزان را در اختیار کانون ها در شهرستان ها قرار دادیم که در تمام شهرستان های استان در حال فعالیت است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان گفت: تولید و اشتغال از کارهای مهم سازمان است که در راستای وظیفه ذاتی خود در جهت شعار سال اقدام به راه اندازی کارگروه اشتغال نموده است.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت های موجود در استان زمینه اشتغال مهندسین کشاورزی را فراهم می کنیم. بررسی و شناسایی ظرفیت های اشتغالزایی و ارائه طرح های کاربردی در عرصه های تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی از وظایف کارگروه است.

جویبان با بیان اینکه از برنامه های دیگر سازمان علمی کردن بیابان زدایی است افزود: در این راستا با توجه به تولید نرم افزارهای مورد نیاز در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز دستورالعمل های فنی لازم را در اختیار کشاورز قرار می دهیم.

کشاورزی مصداق کامل اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال است

وی با بیان اینکه کشاورزی شغل مولد است عنوان کرد: بخش کشاورزی مصداق کامل اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال است. تولید و زنجیره های تولیدی را در استان داریم که اگر تولید را افزایش دهیم اشتغال نیز افزایش می یابد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل در کشاورزی به مراتب نسبت به سایر بخش ها چون صنعت و خدمات پایین تر است تاکید کرد: باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سایر متولیان بخش کشاورزی با ایجاد زیرساخت های لازم در جهت صنایع تبدیلی ظرفیت های استان را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در رونق تولید و اشتغال موثر است متذکر شد: مسئولین باید زمینه فعالیت را برای حوزه کشاورزی و دامپروری که جزء صنایع پاک است مهیا کنند زیرا درآمد زایی خوبی در استان می تواند داشته باشد.

طرح آزمایشی کلینیک سیار دامپزشکی در خراسان جنوبی

جویبان با اعلام خبر خوشی برای دامداران استان افزود: با پیگیری های انجام شده چهار استان به عنوان پایلوت از کلینیک سیار دامپزشکی در کشور برخوردار شدند که یکی از این استان ها خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: یک تیم مجهز از اساتید دانشگاه تهران و دانش آموختگان رشته دامپزشکی این دانشگاه به استان ما سفر می کنند و با بررسی محرومیت های استان در حوزه دامداری، توزیع دارو خواهند داشت.

جویبان ادامه داد: ظرفیت های مغفول فراوانی در استان داریم که با توجه به بهره گیری از آنها می توانیم با منابع آبی و خاکی باعث رونق در بخش کشاورزی شویم. از جمله نیروی انسانی کافی، انرژی خورشیدی، زمین کافی و منابع مورد نیاز در بخش کشاورزی داریم.

وی اظهارداشت: خراسان جنوبی حائز رتبه اول در تولید زرشک وعناب ، رتبه دوم زعفران، رتبه سوم گل نرگس و در محصولات دامی دارای چرخه کامل گوشت مرغ و ذخائر ژنتیکی در کشور هستیم .

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان ادامه داد: از ظرفیت دشت ها باید در زمینه پرورش شتر استفاده کنیم و هم اکنون 15درصد جمعیت شتر کشور را داریم.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در سال 1393 تاسیس شده است افزود: جامعه هدف آن مهندسین کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسین کشاورزی است که 2 هزار نفر هستند و تاکنون 800 نفر عضو بسیج مهندسین کشاورزی شده اند.

123 شبکه علمی سازی کشاورزی یا هسته فلاحین در استان داریم

جویبان خاطرنشان کرد: 123 شبکه علمی سازی کشاورزی یا هسته فلاحین در استان داریم که در سطح پایگاه های مقاومت بسیج روستایی فعال هستند. سازمان در جهت علمی کردن کشاورزی ، افزایش عملکرد کمی و کیفی کشاورزی در سطح پایگاه های بسیج روستایی طرح همگام با کشاورز را داریم.

وی بیان داشت: ایجاد مزارع الگویی مخصوصا برای محصولات استراتژیک در استان داریم که دستورالعمل های خاصی برای آنها تعریف شده است.

فعالیت 5 کانون بسیج مهندسین کشاورزی در استان

وی با بیان اینکه پنج کانون بسیج مهندسین کشاورزی در شهرستان های طبس، بیرجند، قاین، فردوس و نهبندان داریم گفت: جذب و سازماندهی مهندسین کشاورزی بسیجی، بازدید از دستاوردها و مراکز نمونه کشاورزی و توسعه کشاورزی دانش بنیان، ارتباط با نخبگان استان، جلسه شورای بسیج قشر، تجلیل از برترین های مهندسین بسیج کشاورزی و نیز در جهت محرومیت زدایی اردوهای جهادی سه روزه در سطح استان داریم.

بسیج بازوی علمی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان افزود: برنامه های مختلفی به مناسبت هفته عفاف و حجاب که از 17 تیرماه آغاز شده همچون دیدار با خانواده شهدا، برگزاری حلقه های صالحین در جهت بصیرت افزایی، تربیت دینی و اخلاقی بسیجیان، تقدیر از خواهران عضو بسیج مهندسین کشاورزی و نیز همایش پیاده روی و گردهمایی خواهران بسیجی با همکاری بسیج جامعه زنان را در این هفته داریم.

وی خاطرنشان کرد: مشورت و همفکری برای رفع مشکلات استان ضروری است و ما با درس گرفتن از مکتب امام راحل و شهدا باید با انسجام و اتحاد قوا در جهت ساختن ایرانی آبادتر تلاش کنیم.

جویبان با تاکید براینکه بسیج بازوی علمی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی است گفت: راهکارهای افزایش کارایی مصرف آب را از اعضای کارگروه می گیریم و این راهکارها را به صورت پایلوت در استان اجرا می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها