خبرهای داغ:
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب همدان خبر داد

توهین و فحاشی رتبه اول پرونده‌های قضایی در همدان

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب همدان گفت: توهین و فحاشی رتبه اول پرونده‌های قضایی در استان همدان را دارد.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۳۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان حجت‌الاسلام محمد احمدوند در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه قضایی 260 هزار و 648مورد بوده که از این تعداد 265 هزار و 517 پرونده مختومه شده است، اظهار داشت: تعداد 87 هزار و 417 مورد پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شد که از این تعداد 87 هزار و 395 پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه توهین و فحاشی رتبه اول اتهام در استان را به خود اختصاص داده است که این موضوع موجب نگرانی‌ است، گفت:این موضوع شایسته استان همدان به‌عنوان استانی دارای صبغه فرهنگی نیست که جا دارد دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه، مساجد و غیره نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: اقتصاد یکی دیگر از مسائلی است که سبب افرایش پرونده‌های ورودی شده است.

احمدوند با اشاره به اینکه برخی از پرونده‌ها مخصوص موسسات مالی است، افزود: مردم مشکل اقتصادی دارند و یک سری از پول‌های خرد و کلانی که در دست مردم است که نحوه استفاده درست آن را نمی‌دانند و در این موسسات سرمایه‌گذاری می‌کنند که موسسه آرمان و شاندیز یکی از این موسسات است که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه افراد سودجویی هستند که مال و دارایی مردم را به‌غارت می‌برند، گفت: در دادگستری مراکزی داریم که به صورت رایگان مشاروه می‌دهند و مردم باید از راهنمایی و مشاوره این مراکز استفاده کنند که دچار مشکل نشوند.

وی با تأکید بر اینکه مردم قبل از سرمایه‌گذاری در موسسات مالی اطلاعات لازم را به دست آورند که آیا این موسسه اعتبار لازم را دارد، یا خیر، گفت: مردم به برخی موسسات بدون اطلاعات اعتماد کردند و اکنون گرفتار شده‌اند و این امر می‌طلبد که مردم از سادگی بیرون آمده و از مسائل اطلاعات کسب کنند تا به مشکل برنخورند.

وی با بیان اینکه نهادهای دولتی با استفاده از حقوقدان‌ها باید از ضرر نهادهای دولتی جلوگیری استفاده کنند، افزود: اگر یک مسئول سهل‌انگاری کند و بیت‌المال ضرر کند باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات