خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر فریضه امر به معروف به درستی در جامعه‌ای پیاده شود این همه معضلات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی در جامعه به وجود نمی‌آید و این همه پرونده در دادگاه‌ها جمع نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۹۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام امیر مطهری در کلاس اخلاق در جمع کارکنان سپاه ناحیه همدان که با محوریت امر به معروف و نهی از منکر بر گزار شد، اظهار داشت: اگر فریضه امر به معروف به درستی در جامعه‌ای پیاده شود این همه معضلات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی در جامعه به وجود نمی‌آید و این همه پرونده در دادگاه‌ها جمع نمی‌شود.

وی در افزود: امر به معروف شرایطی دارد و باید خود ترویج‌دهنده آن را به خوبی با آموزش‌های تخصصی یاد گرفته باشد و سپس اقدام به ترویج این مهم کند وگر نه مسئله امر به معروف نتایج بر عکس دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: می طلبد که ناهیان امر به معروف با تقوای الهی و با درایت کامل و بر اساس آموزه‌های دینی این فریضه مهم را در جامعه پیاده کنند.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرماید اعمال و عبادات انسان در مقابل امر به معروف مثل یک قطره در مقابل دریا است که این امر نشان می دهد که این فریضه در جان و مال و آبروی مردم و جامعه چقدر نقش تعین کننده‌ای دارد.

مطهری خاطرنشان کرد: امید است روزی برسد که آحاد جامعه نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات