خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد

پیامبر(ص) الگوی اخلاق و انسانیت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه پیامبر(ص) الگوی اخلاق و انسانیت است، گفت: اگر انسان الگو و اخلاق می خواهد باید به رسول خدا(ص) نگاه کند.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۱۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
پیامبر(ص) الگوی اخلاق و انسانیت

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام الله کرم شیرزادی در مراسم اختتامیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در جمع پرسنل سپاه ناحیه ملایر با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: وقتی روز و عید مشخص باشد برای اینکه انسان به اعمال شب و روز عید برسد فرصت بهتری پیدا می کند در غروب شب عید فطر یکی از واجباتی که برعهده داریم بحث زکات فطریه است.

وی افزود: زکات فطریه یعنی زکات بدن در طول سال که یک بار انسان می خواهد برای خودش زکات بدهد و در سلامتی و مسائلی که انسان پیش رو دارد موثر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اعمال شب و روز عید فطر آن را تکمیل کننده عبادات و طاعات در ماه مبارک رمضان خواند و گفت: در روز عید از خدا بخواهیم که تقوی ماه مبارک رمضان برایمان حفظ شود.

وی با اشاره نصایح رسول خدا(ص) به ابوذر افزود: اگر انسان الگو و اخلاق می خواهد باید به رسول خدا(ص) نگاه کند؛ پیغمبر(ص) اگر بین مردم ظاهر می‌شد حرفی می زد که نافع باشد و از آن استفاده کنند و بهره ببرند؛ انسان گاهی حرف می زند ولی خیر و برکت در حرف‌هایش نیست.

شیرزادی با بیان اینکه پیامبر(ص) الگوی اخلاق و انسانیت است، عنوان کرد: اگر انسان می خواهد حرف بزند باید فکر کند که این حرف به درد دنیا و آخرت می خورد و فایده ای دارد.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) با مردم الفت داشت و مردم را امر به الفت می کرد، ادامه داد: مسلمانان و مومنان باید با مردم با الفت برخورد کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: پیامبر(ص) برای مردم عذاب الهی، روز قیامت و پل صراط را گوشزد می کردند و خلق خوب و خوشرویی خود را از هیچ کس منع نمی کردند.

وی افزود: پیامبر(ص) جستجوی اصحاب خود را می کردند، تجسس نمی کردند و از روی دلتنگی سراغ اصحاب را می گرفتند و اگر کسی کار اشتباهی می کرد به او تذکر می داد درحالی که ما تذکر نمی دهیم.

شیرزادی با بیان اینکه قصد قربت کنید وحرف بزنید تا تاثیر آن را ببینید، بیان داشت: اگر به خاطر خدا بگویید و حرف بزنید تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا معروف است و بعد منکر قرار دارد، تصریح کرد: پیامبر(ص) همیشه از غفلت پرهیز می‌کردند و همیشه خدا را در نظر داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر یادآور شد: پیامبر(ص) کسانی را نسبت به بقیه بهتر و گرامی می دانست که نسبت به مسلمانان خیرخواه باشد و ملاک تقوی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات