خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

فلسفه روزه‌داری در رمضان کسب تقوا است

امام جمعه همدان با تاکید براینکه فلسفه روزه‌داری در رمضان کسب تقوا است، گفت: امیدواریم خداوند متعال ما را بر مسیر حق و صراط مستقیم که مسیر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) ثابت قدم بدارد.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۵۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله محمدی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در تپه مصلی همدان اظهار داشت: خداوند متعال را برای اینکه توانستیم یک ماه تمام دستورات الهی را رعایت کنیم و اعمال خود را برای رضای خدا انجام دهیم شاکریم.

وی افزود: توجه به تقوا و رعایت آن تنها منحصر به ماه مبارک رمضان نبوده و ما باید از داشته‌های به دست آمده در ماه رمضان در 11 ماه دیگر سال نیز استفاده کنیم و همان گونه که درماه رمضان با اعضای جوارح و جوانح خود معصیت نکردیم در دیگر روزهای سال نیز اینگونه باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید براینکه فلسفه روزه‌داری در رمضان کسب تقوا است، بیان کرد: امیدواریم خداوند متعال ما را بر مسیر حق و صراط مستقیم که مسیر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) ثابت قدم بدارد.

وی گفت: ما باید خداوند متعال را بر نعمت‌های الهی که بزرگترین آن ولایت است شکر کنیم چرا که تنها حکومتی هستیم که نظام حکومتی خدا بر اساس نظام الهی بنا کرده‌ایم در حالی که می‌دانیم دیگر حکومت‌ها مانند آل‌سعود که به اسم کلیدداران حرم الهی چه جنایاتی انجام می‌دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان عنوان کرد: ما باید خداوند متعال را برای داشتن نعمت رهبری شکر کنیم فردی که به اذعان دوستان و دشمنان سرآمد رهبران جهان است.

وی درباره وضعیت مصلای همدان نیز تصریح کرد: امیدوارم این مکان که آمادگی میزبانی از 45 هزار نماز گزار را دارد با کمک مردم همدان به زودی به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شود.

* عید فطر روز اجتماع اهل ایمان، روز تعاون، همدلی و همکاری است

رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز با اشاره به حضور مردم دارالمجاهدین همدان در نماز عید فطر اظهار داشت: به فرموده امام سجاد(ع) روز عید فطر روز اجتماع اهل ایمان، روز تعاون، همدلی و همکاری است.

وی با تشریح ویژگی های ماه مبارک رمضان در دعای وداع با این ماه عزیز در صحیفه سجادیه بیان کرد: همان گونه که انسان به هنگام جدایی از یک دوست با ایمان دلگیر می‌شود به هنگام جدایی از ماه رمضان نیز این احساس در انسان به وجود می‌آید.

حسنی حلم با تاکید بر لزوم حفظ فضایل و اخلاق حسنه به دست آمده در ماه رمضان توسط مومنان افزود: این سیره و منش رمضانی را همگی ما باید در دیگر روزهای زندگی خود در دستور کارمان قرار دهیم.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان نماز عید فطر در استان عنوان کرد: از جمله نکاتی که لازم است تا جامعه نسبت به آن توجه کنند موضوع اتحاد و همدلی است که دشمنان درصدد از بین بردن آن در جامعه هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان تصریح کرد: همه ما باید حول اسلام و رهبری تلاش و با وحدت و همدلی نقش دشمنان را نقش برآب کنیم چرا که دست خداوند با جماعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات