خبرهای داغ:

غزل‌ خداحافظی برای بهترین ماه خدا/ضیافت الهی به پایان راه رسید

در این ماه همه ما بندگان میهمانان سفره الهی هستیم و هر چه از آن برداریم کم نمی‌آید پس بیاییم فرصت را مغتنم شمریم و از ساعات و روز باقی مانده میهمانی خدا استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۵۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، ماه میهمانی خدا امسال نیز به ساعت پایانی خودش نزدیک می‌شود و تنها از این 30 روز یک شبانه‌روز دیگر بیشتر باقی نمانده ‌است، خوشا به حال آنان که در این میهمانی توشه خوبی از خداوند می‌گیرند و خود را تا سال آینده بیمه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان درباره عظمت ماه مبارک رمضان می‌گوید: در هیچ ماهی از سال خوابیدن در آن عبادت، نفس کشیدن تسبیح، تلاوت یک آیه همانند ختم قرآن نیست پس تأثیر و برکات این ماه قطعی است.

فرصت‌های معنوی را از خودتان دور نکنید

وی اضافه می‌کند: بسیار تاکید شده که تلاش کنید پس از ماه مبارک رمضان این فرصت‌های معنوی را از خودتان دور نکنید. اصلا چرا خداوند متعال از 12 ماه، یک ماه از سال را به این عبادات، مختصات و ویژگی‌ها قرار داده است و چرا دو ماه را نگفته است؟

رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر این نکته که اگر از ماه مبارک رمضان و ظرفیت آن به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم 11 ماه دیگر سال را با همین سوخت و ذخیره پیش ببریم، یادآور می‌شود: باید طوری از این ظرفیت به دست آمده در ماه‌های دیگر استفاده شود تا آن زمان که مقداری از این ذخیره فروکش کند ماه رمضان سال بعد آغاز می‌شود و شعله دوباره بالا می‌گیرد.

اما حالا ماه خدا و ماه میهمانی او لحظه به لحظه به پایانش نزدیک می‌شود و فرصت کمی تا وداع با این ضیافت معبود باقی مانده، خوشا به حال کسانی که عاقبت به خیری خود را از پروردگار دریافت می‌کنند و با فرح و شادمانی معنوی از این بزم خارج می‌شوند.

بهره بردن از فرصت باقی‌مانده

حجت‌الاسلام سید قدرت‌الله طباطبایی یکی از روحانیون اهوازی و امام جماعت گروه توپخانه 64 الحدید با بیان اینکه ماه رمضان ماه خدا و میهمانی الهی است عنوان می‌کند: باید فرصت باقی مانده را مغتنم بشماریم، رو به خدا برویم و هر چه را تاکنون از او نخواستیم را بخواهیم.



وی ادامه می‌دهد که خوشا به سعادت کسانی که تاکنون از میهمانی پروردگار استفاده کردند و از ساعات و روزهای ماه مبارک رمضان بهره بردند اما کسانی که جا ماندند فرصت خوبی دارند که به خود بیایند و زمان باقی مانده را از دست ندهند زیرا شب‌های ماه مبارک رمضان شب‌های خوبی است که انسان از هر ثانیه آن سود معنوی ببرد.

نمی‌دانم ولی شاید در همین ساعات پایانی ماه رمضان سال گذشته روحانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کیهانی و شهید مصطفی رشیدپور برات شهادت خود را گرفتند و در راه دفاع از حرم بی بی زینب کبری(س) جان خود را فدا کردند و شاید هم نامه شهادت جوان رشید عزت‌الله بهمنی یکی از مدافعان وطن در چنین شبی امضا شد. هر چه هست باید این ساعات را مغتنم بدانیم و از آن استفاده کنیم.

استفاده معنوی از ساعات پیش رو

به سراغ حجت‌الاسلام سید عبداللطیف طباطبایی از روحانیون خوزستانی می‌روم تا چند جمله‌ای برای استفاده از فرصت باقی‌مانده از ماه مبارک رمضان بیان کند که می‌گوید: عظمت ماه مبارک رمضان بر هیچ کس پوشیده نیست در روایت آمده که در هر شب ماه مبارک رمضان منادی ندا می‌دهد که آیا توبه کننده‌ای هست، آیا سوال کننده‌ای هست، آیا استغفار کننده‌ای هست.



وی تصریح می‌کند: رمضان ماهی است که با همه ماه‌های سال فرق می‌کند در این ماه نفس کشیدن و خوابیدن نیز عبادت محسوب می‌شود ماهی است در آن درهای جهنم بسته است بنابراین باید از همه دقایق و ثانیه‌های در راه رضای خدا استفاده کنیم.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات تیپ 64 الحدید در ادامه می‌گوید: توصیه من به همه عزیزان این است اگر نتوانستند تا کنون از این ماه مبارک استفاده کنند از این فرصت باقی‌مانده را از دست ندهند و در حد توان خود بهره لازم را از فیوضات این ماه ببرند.

خوشحالی و مسرت خداوند با دیدن توبه بندگان

وی در ادامه به بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان نیز اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: رمضان، ماه توبه و استغفار است، خداوند متعال نیز خوشحالی و مسرت خود را زمانی می‌داند که بنده‌اش به سوی او بیاید و از اعمال پلید خودش پشیمان باشد و توبه کند امیدوارم همگی بتوانیم از فیوضات این ماه بهره منده شویم.

در این ماه همه ما بندگان میهمانان سفره الهی هستیم و هر چه از آن برداریم کم نمی‌آید پس بیاییم فرصت را مغتنم شمریم و از ساعات و روز باقی مانده میهمانی خدا استفاده کنیم، این جملات پایان بخش سخنان حجت‌الاسلام سید عبداللطیف طباطبایی است که بیان می‌کند.



روزه‌داران آخرین شبی است که میهمان خداوند هستند و سفره بزم پرورردگار در این ماه مبارک رمضان نیز در حال جمع شدن است از خداوند تبارک و تعالی عاقبت به خیر شدن را می‌خواهیم و دعا می‌کنیم همیشه در صراط مستقیم باشیم و مانند شهیدان در این مسیر حرکت کنیم.

پایان ساعات بندگی

حجت‌‌الاسلام سید فخرالدین موسوی‌صالحی می‌گوید: به نظر بنده شدت گرمای امسال در ماه مبارک رمضان بیش از سال‌های گذشته است سختی و طولانی بودن روزهای ماه مبارک رمضان را تحمل می‌کنیم تشنگی، گرسنگی و طولانی بودن روزها را بر خودمان هموار می‌سازیم به امید اینکه روزه همگی ماه روزه کاملی باشد و اجر روزه‌دار واقعی را از خداوند دریافت کنیم.

وی ادامه می‌دهد: لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه و ساعت به ساعت ماه مبارک رمضان نورانی و قابل استفاده است، بر اساس فرموده پیامبر اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) ساعات این ماه بهترین ساعات، روزهایش بهترین روزها و خود ماه نیز بهترین ماه‌ها است زیرا نفس کشیدن در آن عبادت محسوب می‌شود، خواب روزه‌دار ثواب تسبیح دارد، بیاییم آنچه که نتوانستیم تا کنون از خداوند سبحان بخواهیم از محضر پروردگار طلب کنیم.



این را بدانیم سال گذشته ماه رمضان کسانی بودند ولی امسال در دنیا حضور ندارند و دار فانی را وداع گفتند، باید همیشه از فرصت‌هایمان به خوبی بهره ببریم، چه خوب است که باقی مانده ماه رمضان را نیز مغتنم شماریم و از فیوضاتش استفاده کنیم، حجت‌‌الاسلام سید فخرالدین موسوی‌صالحی با این جملات زیبا سخنانش را پایان می‌برد، باشد که ما هم بتوانیم این ساعت را غنیمت شمریم و به راز و نیاز با خداوند و استغفار بپردازیم.

گزارش از حسین یزدی
ارسال نظرات
پر بیننده ها