خبرهای داغ:
برای اولین بار در استان

ایجاد مرکز کنترل ترافیک در شاهرود

با تصویب شورای عالی ترافیک اولین مرکز کنترل ترافیک استان سمنان در شاهرود راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۲۹۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرکز کنترل ترافیک شهرستان شاهرود با تصویب شرای عالی ترافیک در شاهرود راه اندازی شد.

در بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از این مرکز، نوروزی سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری شاهرود در سخنانی اظهار کرد: در اواخر سال 93 و اوایل سال 94 اعتباراتی از محل تخصیص جرایم رانندگی به شهرداری را در جهت تحقق سامانه هوشمند کنترل ترافیک و حمل و نقل اختصاص و در سال 94 با برگزاری مناقصه قطعات و ترافیکی و بسته مورد نیاز خریداری شد.

وی افزود: در سال 96 و در شورای عالی ترافیک طرح مرکز کنترل ترافیک شاهرود به تصویب رسد که اولین شهر استان سمنان و دارای مصوبه شاهرود است و تمام تلاش ها برای ایجاد این مرکز با استانداردهای ملی در حال انجام است.

نوروزی خاطر نشان کرد: احداث مرکز کنترل ترافیک برای شفاف سازی شهری است و شاهرود در حال ورود به شهر هوشمند است و در شهرهای زیر 200هزار نفر شاهرود شهر هوشمند برتر است.

وی تصریح کرد: در سطح شهر 65 نقطه برای نصب دوربین انتخاب شده که در فاز اول 12 نقطه انتخاب و اجرا می شود و 270 دوربین براساس استانداردها مورد نیاز است که در فاز اول در این 12 نقطه دوربین های نظارتی و ترافیکی نصب خواهند شد.

نوروزی با بیان اینکه ایده این طرح از شهرداری مشهد گرفته شده است بیان کرد: این پروژه شامل پایه دوربین ها است که از امکانات مختلفی تشکیل می شود و ما در این برنامه قرار نیست مردم را جریمه صِرف کنیم و کار فرهنگ سازی نیز مورد توجه است که از این طریق فرهنگ استفاده صحیح از وسایط نقلیه را در جامعه ترویج نماییم.

وی با بیان اینکه در این مرکز از دوربین های نظارتی و ترافیکی استفاده می شود عنوان کرد: در شرایط عادی این مرکز در اختیار شهرداری هاست و در شرایط زرد در اختیار نیروی انتظامی و در شرایط قرمز مسئولین این مرکز در اختیار سپاه پاسداران است.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری شاهرود گفت: با توجه به نیاز برخی ادارات لینک اختصاصی از این مرکز با توجه به حد دسترسی مورد نیاز به این مراکز انتقال می یابد.

وی با اشاره به انجام برنامه های سخت افزاری این مرکز عنوان کرد: کار نرم افزاری این پروژه نیز در حال تکمیل است و یک میلیارد و 700 میلیون تومان در مرحله اول هزینه شده که از اعتبارات کشوری و استانی و بخش بیشتری از آن از اعتبارات شهرداری اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها