خبرهای داغ:

سنگینی وعده‌های مسئولان بر روی دوش کودکان/ شما را به خدا آب به ایذه برسانید

سال‌ها مردم در انتظار اجرای پروژه انتقال آب به دشت‌های ایذه هستند اما در این چند سال اخیر مسئولان جز بیان وعده‌های پوچ کار دیگری برای شهروندان ایذه‌ای نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۷۳۲۸۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

سد کارون 3 در 20کیلومتری شرق شهرستان ایذه و در فاصله 600 کیلومتری مصب رودخانه کارون در شمال شرق استان خوزستان و بر روی رودخانه کارون احداث شده است.

نیروگاه این سد در حال حاضر با تولید سالیانه 4 میلیون کیلو وات ساعت انرژی در ردیف بزرگترین نیروگاه‌های برق آبی کشور قرار گرفته است. عملیات اجرایی این طرح در سال 72 آغاز و در سال 84 به پایان رسید. هدف از احداث سد و نیروگاه کارون 3 تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور و نیز کنترل سیلاب‌های مخرب است به طوری که از زمان آبگیری این سد تاکنون بیش از 8 سیلاب مهار شده است.

شهرستان ایذه که در کنار این سد بزرگ و دو رودخانه پر آب قرار گرفته‌ هیچ سودی از این 3 امتیاز بزرگ کسب نمی‌کند به نوعی می‌توان گفت این 3 نعمت برای همه سود داشته به جز مردمان این دیاری که به دلیل کمبود آب در رنج به سر می‌برند.

موضوع دیگر وعده انتقال آب شرب و کشاورزی به این شهرستان است و مسئولان از آن‌ فقط به عنوان یک اهرم جمع‌آوری رأی و کسب جایگاه استفاده می‌کنند به طوری که عملی ساختن قول‌هایشان رویایی شده که مردم شهرستان ایذه فقط در خواب می‌بینند.

تن خسته زمین، زخمی کلنگ پروژه‌های بی‌سرانجام

در سال 90 کلنگ پروژه انتقال آب توسط معاون اول رئیس جمهور وقت بر دل تشنه زمین نشانه رفت اما معاون اول فقط تن خسته زمین را زخمی کرد و بس و گرنه پروژه اجرایی نشد.

در آن سفر معاون اول رئیس جمهور وقت گفته بود که آبرسانی به دشت‌های ایذه کار بزرگ و با اهمیتی است و برای اینکه بخشی از آب کارون به دشت‌ها جاری شود هزینه‌های زیادی شده است؛ ایجاد اشتغال و رونق زمین‌های کشاورزی منطقه بخشی از مزایای این طرح به شمار می‌رود.

مردم شهرستان ایذه سال‌ها در انتظار انتقال آب هستند چرا که با آبرسانی به دشت‌های ایذه بیش از چندین هزار هکتار زمین آماده بهره برداری از محصولات می‌شود و به گفته کارشناسان با این اقدام می‌توان بیش از 100 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرد.

البته در حدود 5 ماه پیش مسئولان شهرستان به واسطه فضای مجازی و نصب بنر خبر آبرسانی به دشت‌های ایذه را دادند که خوشحالی شهروندان ایذه‌ای را به همراه داشت ولی با گذشت چندین ماه از این بهره‌برداری‌های تبلغاتی همچنان چشمان دشت‌های ایذه به راه برگشت این مایه حیات دوخته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها