خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند:

امام حسن(ع) واسطه فیض الهی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه امام حسن(ع) واسطه فیض الهی است، گفت: تربیت الهی نیز از فضائل ایشان بود که در خاندان وحی تربیت شده است.
کد خبر: ۸۸۷۰۶۶۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
امام حسن(ع) واسطه فیض الهی است
حجت الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به بیان ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخت و بیان داشت: امام حسن(ع) شبیه‌ترین مردم در رفتار و سیادت به رسول الله(ص) و یکی از اصحاب کساء بود .

وی با بیان اینکه نام نیکوی امام (ع) یکی از فضائل آن بزرگوار است که از طرف پروردگار نام ایشان را حسن نامیدند، افزود: نامگذاری حسن ابن علی(ع) الگویی است برای ما که فرزندان خود را با توجه به بافت فرهنگی و آموزه‌های دینی خود نامگذاری کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند یکی از روش‌های مهم تربیت فرزند را انتخاب نام خوب و زیبا برای او دانست و اضافه کرد: نام زیبا وسیله ای برای توجه به شخصیت فرزند بوده و خوبی و بدی آن در شخصیت‌سازی فرزند اثرگذار است.

وی تصریح کرد: امروزه متاسفانه برخی افراد نام‌هایی برای فرزندان خویش انتخاب می کنند که خلاف فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

شیرزادی تربیت الهی را از فضائل امام حسن (ع) دانست و گفت: ایشان در خاندان وحی تربیت شده و مربیان ایشان بزرگانی همچون پیامبر(ص)، علی(ع) و فاطمه(س) بودند .

وی اظهار داشت: واسطه فیض الهی از دیگر فضائل حسن ابن علی(ع) است که این امتیاز بزرگ تنها مخصوص اهل بیت(ع) است که از آن برخوردار هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند افزود: همه انسان‌ها امروز مدیون اهل بیت(ع) هستند چراکه اگر اهل بیت(ع) نبودند انسان‌ها مورد رحمت و فیض الهی قرار نمی‌گرفتند و هدایت و رستگاری هر دو در سایه هدایت اهل بیت(ع) است .

وی شهامت و شجاعت را از دیگر خصوصیات امام حسن(ع) دانست و گفت: متاسفانه برخی تصور کرده‌اند که شجاعت امام حسن(ع) کمتر از امامان دیگر بوده و در میدان نبرد شجاعت لازم را نداشت و به همین دلیل زمام امور را به معاویه سپرد در حالی که این پندار باطل است و امام حسن(ع) برای جلوگیری از خونریزی و حفظ اسلام و رعایت مصالح مسلمانان تن به صلح داد .

شیرزادی در پایان خاطرنشان کرد: مظلومیت یکی از ابعاد زندگی امام حسن(ع) است که در راه حیات و بعد از شهادت به حضرت اهانت شد و جنازه ایشان را تیرباران کردند و از همه مهمتر اینکه بسیاری از مردم چندان به مظلومیت ایشان آشنا نیستند و همین امر سبب شده که مراسم‌های ولادت و عزاداری برای ایشان کمتر انجام شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات