خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت حضرت خدیجه(س) نهاوند عنوان کرد

حضرت خدیجه(س) بهترین الگوی کمال و جمال انسانی برای مسلمانان

فرمانده حوزه مقاومت حضرت خدیجه(س) نهاوند گفت: حضرت خدیجه(س) یکی از بهترین الگوهای کمال و جمال انسانی برای همه مسلمانان و به ویژه بانوان حق طلب هستند.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۲۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
حضرت خدیجه(س) بهترین الگوی کمال و جمال انسانی برای مسلمانان
طاهره روستایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در بیان ابعاد شخصیتی و خصوصیات حضرت خدیجه(س) بیان داشت: حضرت خدیجه(س) یکی از بهترین الگوهای کمال و جمال انسانی برای همه مسلمانان و به ویژه بانوان حق طلب هستند.

وی افزود: مقام و شخصیت این بانو با معیارهای عادی قابل سنجش نیست و آنچنان عظمتی دارند که بارها سلام خاص ربوبی توسط جبرئیل به ایشان رسیده است، همچنین خداوند متعال هر روز چندین بار به وجود آن حضرت، نزد ملائکه مباهات می کند.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت خدیجه(س) نهاوند درباره مقام و جایگاه ویژه حضرت خدیجه(س) گفت: این جایگاه رفیع را از مضامین روایات می توان دریافت کرد و خداوند در کتاب‌های آسمانی پیشین نیز، حضرت خدیجه(س) را به نهر آبی تشبیه کرده اند که آب آن، آب حیات است و در دو طرف آن درخت‌هایی وجود دارد که 12 نوع میوه دارد و برگ آن درختان هم موجب شفای امت‌ها است.

وی ادامه داد: از برجسته ترین ویژگی‌های حضرت خدیجه(س)آن است که، به دلیل نجابت، پاک منشی و پاک دامنی در عنفوان جوانی و از طرف «قریش» به ایشان لقب«طاهره» دادند و این لقب در عصر جاهلیت به آن حضرت داده شد؛ پس اهمیت بالایی دارد.

روستایی با بیان اینکه یکی دیگر از القاب ایشان «مبارکه» است، عنوان کرد: حضرت خدیجه(س)، منشأ خیرات و برکات فراوانی شد؛ به همین دلیل خداوند در کلام قدسی، از آن بزرگوار به «مبارکه» تعبیر کرده اند.

وی در خصوص اشتراک نسب حضرت خدیجه(س) و پیامبر اکرم(ص) گفت: نسب هر دوی این بزرگواران به «قریش» منتهی می‌شد و حضرت خدیجه(س) با سه واسطه؛ دختر عموی پیامبر(ص) هستند.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت خدیجه(س) نهاوند افزود: وجود اقدس حضرت خدیجه(س)، آنچنان از نظر کمالات و ارزش‌های انسانی والا است که در «دعای ندبه»، از ایشان به «غراء» تعبیر شده است، این بانوی بزرگوار از بین تمام دختران و زنان جهان، به عنوان رویشگاه پاکیزه برترین نسل و شریف ترین تبار بشریت انتخاب شد و افتخار مادری، بر نسل پیامبر مکرم اسلام (ص) را دارا شدند و از جانب خداوند لقب «ام المومنین» را گرفته‌اند.

وی در خصوص مقام شفاعت حضرت خدیجه کبری(س) تصریح کرد: یکی دیگر از منزلت هایی که در روایات برای این بانو در آخرت ذکر شده؛ این است که آن حضرت، نه تنها شامل شفاعت پیامبر اکرم(ص) قرار می گیرد، بلکه خودشان نیز در مقام شفاعت و دستگیری دوستداران و شیعیان گناهکار در روز قیامت قرار خواهند گرفت.

روستایی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س)، در نهایت تواضع و فروتنی و در آخرین لحظات زندگی، به پیامبر(ص) عرض کردند برای ایشان دعای خیر کند و با دست خودشان حضرت را در خاک قرار دهند، پیش از دفن وارد قبرشان شوند و عبایی را که در هنگام نزول وحی بر دوش داشتند؛ کفن بانو قرار دهند؛ این در صورتی است که این بانوی مکرم تمام اموال خود را به پیامبر(ص) بخشیده بود و در مقابل فقط یک عبا طلب کردند و آن هم به طور غیر مستقیم و به واسطه حضرت زهرا(س) بود.

وی ادامه داد: با ارتحال حضرت خدیجه کبری(س)،غم و اندوه بسیاری بر دل پیامبر(ص) نشست، تا جایی که ایشان آن سال را «عام الحزن» یعنی سال غم و اندوه نامیدند.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت خدیجه(س) نهاوند پیرامون مظلومیت حضرت خدیجه(س) گفت: از مظلومیت بارز این حضرت، تخریب مزار ایشان است، در حالی که مردم مکه و سایر زائرین به زیارت قبر متبرک ایشان می آمدند و اظهار ادب و توسل می‌کردند، با تسلط وهابیان، همه بارگاه مقدس ایشان را به بهانه باطل، مبنی بر اینکه توسل به قبور متبرک را یک نوع شرک می‌دانند ویران کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات