خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

برافروختن آتش جنگ و کشتار بیگناهان نتیجه سوء استفاده از قدرت است

یکی از مراجع تقلید گفت: کسانی در دنیا هستند که از قدرت‌هایشان سوء استفاده می‌کنند و برافروختن آتش جنگ علیه بشر به دلیل سوء استفاده از داشتن قدرت است و زنان، افراد پیر، دختران و کودکان معصوم قربانی این نزاع ها می شوند.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۸۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵
برافروختن آتش جنگ و کشتار بیگناهان نتیجه سوء استفاده از قدرت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که جمعه شب از شبکه دو سیما پخش شد اظهار کرد: سؤال شده است که «چرا حضرت سلیمان از خداوند خواسته است که به او قدرت و مُلکی عطا کند که شایسته دیگری نباشد، آیا از این مسئله بوی حسد استشمام نمی‌شود؟»

وی افزود: آیه‌ای که موجب ایجاد این توهم و سؤال برای سؤال کننده شده است را باید ترجمه کرد تا پی‌برد که آیا این توهم است یا صحت دارد؛ ترجمه آیه از این قرار است که «حضرت سلیمان فرموده است: خدایا به من مُلک و سلطنتی بده که شایسته کسی بعد از من نباشد».

این مرجع تقلید ادامه داد: آیا در این آیه حضرت سلیمان نفرموده است خدایا به من بده و به دیگری نده بلکه فرموده است به گونه‌ای بده که شایسته کسی بعد از من نباشد، اگر فرموده بود به من بده و به دیگری نده بیانگر حسد بود ولی ایشان اینگونه نفرموده و بین این دو عبارت تفاوت وجود دارد ضمن اینکه انبیا از حسد پاکیزه هستند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه حضرت سلیمان(ع) دارای قدرت‌های عظیمی بوده است عنوان کرد: بر اساس قرآن نمی‌توان منکر وجود اجنه شد، در زمان حضرت سلیمان(ع) نیروی اجنه، پرندگان و حتی نیروی باد در نیز اختیار ایشان بوده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی پرندگان در اختیار حضرت سلیمان(ع) بوده است گفت: حضرت سلیمان(ع) نامه‌ای نوشت و در آن نامه بلقیس را به خداپرستی دعوت کرد و این نامه را بوسیله هدهد به بلقیس رساند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: قدرتی که حضرت سلیمان(ع) داشت تنها شایسته انبیای معصوم الهی بود که به نفع خداوند از آن بهره‌ می‌گرفتند ولی اگر این سلطنت و قدرت در اختیار انسان عادی قرار بگیرد دنیا را به فساد می‌کشد.

آیت‌الله سبحانی اذعان کرد: بیان این نکات این مورد را روشن کرد که چرا حضرت سلیمان فرمود خداوندا سلطنت و قدرتی به من عطا کن که شایسته من است و شایسته دیگری نیست.

وی بیان کرد: هرگز نشد که انبیا از قدرتی که خداوند به آن‌ها داده است به نفع خود استفاده کنند، حضرت سلیمان با استفاده از قدرت طیور که در اختیارش بود نامه‌ای به بلقیس نوشت و وی را به خیل خداپرستان کشاند.

این مرجع تقلید افزود: کسانی در دنیا هستند که از قدرت‌هایشان سوء استفاده می‌کنند و برافروختن آتش جنگ علیه بشر به دلیل سوء استفاده از داشتن قدرت است و زنان، افراد پیر، دختران و کودکان معصوم قربانی این نزاع ها می شوند. این بلاها بابت همین نیمچه قدرتی است که در اختیار بشر عادی است، خدا نخواهد که قدرتی همانند قدرت حضرت سلیمان(ع) در اختیار انسان‌های عادی قرار گیرد چون در آن صورت دنیا را جهنم می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: اینکه حضرت سلیمان فرموده است خدایا مُلکی را به من بده که بعد از من شایسته دیگری نیست بحث حضرت سلیمان مطرح نیست بلکه بحث معصوم مطرح است چون معصوم از قدرت به نفع بشریت استفاده می‌کند.

وی قرآن را مرجع خوبی برای اطلاع از زندگی حضرت سلیمان(ع) و حضرت داوود(ع) دانست و گفت: متأسفانه در عهدین کامل، خوب و مطلوب پیرامون این دو نبی بزرگوار توضیح داده نشده است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: حضرت سلیمان(ع) و حضرت داوود(ع) از قدرتی که در اختیار داشته‌اند هرگز سوء استفاده و استفاده شخصی نکردند و هر چه بوده برای پیشبرد امور دین بوده است.

ارسال نظرات