مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری:

آموزش‌های ۲۰۳۰ منجر به تضعیف نهاد خانواده می شود

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: سند 2030 با قوانین و ارزش های دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی ما مغایرت اصولی دارد.
کد خبر: ۸۸۶۶۰۳۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری در گفتگوی با خبرنگار بسیج، به تشریح سند 2030 و علت مخالفت های انجام گرفته با آن پرداخت.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی، گفت: وقتی ما سند تحول بنیادین داریم؛ چرا به دنبال سند 2030 برویم، چرا مسئولین الان بیش از 6 سال است از اجرا و یا حتی حرکت در مسیر اجرای سند تحول بنیادین طرفه می روند؛ اما برای اجرای سند 2030 این همه شتاب صورت می گیرد.

وی، افزود: مگر در کشور حرف مقام معظم رهبری فصل الخطاب مسئولین نیست، که معظم له فرمودند: "اجرای این سند مطلقاً مجاز نیست"؛ چرا مسئولین به اجرای آن دامن می زنند.

ایزدی با اشاره به نقدهایی که به سند ۲۰۳۰ وارد است، اظهار کرد: دسته اول، اشکالات حقوقی این سند است. این سند در تعارض جدی با اصل ده قانون‌اساسی است. این اصل اشاره به تحکیم نهاد خانواده دارد، در حالی که آموزش‌های ۲۰۳۰ منجر به تضعیف نهاد خانواده می شود.

مسئول بسیج فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری افزود: دسته دومِ اشکالات، تعارضات این سند با اسناد بالادستی‌ مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

سرهنگ ایزدی، ادامه داد: دسته سوم اشکالات، باز کردن راه نفوذ است. ما در این سند باید صدنوع از اطلاعات کشور را در اختیار یونسکو و سازمان ملل قرار دهیم، که به نوعی در اینجا با پدیده جاسوسی فرهنگی روبرو هستیم، همان نفوذی که حضرت آقا مرتب از آن یاد می کنند.

این مقام مسئول، در تشریح دسته چهارم از اشکالات سند 2030، گفت: ناکارآمدی الگوهای توسعه‌ی غربی از دیگر اشکالات وارده است، که در سند۲۰۳۰ هم وجود دارد. حال سؤال اینجاست کشورهای توسعه‌یافته که در بدترین شرایط روابط انسانی به‌سر می‌برند، چطور می‌خواهند الگوی اداره کشور ما باشند؟ آمار طلاق سرسام‌آور، بی‌عدالتی و وال‌استریت، نتیجه توسعه در این کشورها است.

ایزدی، در پایان، اظهار کرد: دسته پنجم از اشکالات وارده به سند 2030، تعارض آن با مفاهیم ارزشیِ اسلام مثل خانواده و عدالت است. اینجا مملکت جمهوری اسلامی ایران است.

وی، با تأکید براینکه اگر مسئولان کشور عزم خود را برای اجرای کامل اسناد بالادستی کشور مانند تحول بنیادین جزم کنند، در وقت و هزینه ها صرفه جویی شده و نتیجه بهتری را خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد،‌که اسناد بالادستی کشور به مراتب جامع تر و کامل تر از سند 2030 به مسائل آموزشی پرداخته اند، در صورتی که این سند دارای بخش هایی است که با قوانین و ارزش های دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی ما مغایرت اصولی دارند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری در پایان از برگزاری کارگروه بررسی کارشناسی سند 2030 و تعارضات آن با قوانین کشور و ارزش های اسلامی با حضور اساتید مجرب و کارشناسان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری در آینده نزدیک خبر داد.

ارسال نظرات