مبدع روش الگوریتم سازی کتب تخصصی علوم پزشکی:

جلد سوم چکیده مامایی ویلیامز به بازار کتاب راه یافت

مبدع روش الگوریتم سازی کتب تخصصی پزشکی ویلیامز، نواک و اسپیروف گفت: کتاب مامایی ویلیامز از رفرنس های اصلی متخصصان و دستیاران رشته زنان در دانشگاه های سراسر جهان است که برای نخستین بار در کشور، با شیوه ی الگوریتم سازی ترجمه و تدوین شده است.
کد خبر: ۸۸۶۱۹۶۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،  الهام السادات هاشمیان نایینی، جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه مطالعه‌ با شیوه ی الگوریتمی در کوتاه‌ترین زمان بیشترین بهره را برای خواننده ممکن می‌کند، گفت: کتاب بارداری و زایمان ویلیامز یکی از معتبرترین کتاب‌های مرجع مامایی است که با این روش تدوین شده است.

مبدع روش الگوریتم سازی کتب پزشکی ویلیامز، نواک و اسپیروف با اشاره به اینکه این متد برای نخستین بار در کشور، جهت تدوین کتب تخصصی علوم پزشکی استفاده شده است، گفت: کلیه‌ی نکات موجود در کتاب‌های اصلی، در این کتب به صورت الگوریتم‌های ساده ارائه و تلاش شده تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد.

هاشمیان نایینی با بیان اینکه کتاب مامایی ویلیامز از رفرنس‌های اصلی متخصصان و دستیاران رشته زنان در دانشگاه های سراسر جهان است، گفت: در ترجمه و تدوین کتاب با نمایش یک رابطه منطقی بین مطالب، تمامی نکات موجود در کتاب اصلی به صورت الگوریتم های ساده منعکس شده است.

 

 

وی که دارای بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از دانشگاه تهران است اضافه کرد: بخش‌های پایانی این کتاب ارزشمند (جلد سوم کتاب) به شرح بیماری‌های داخلی پرداخته و نحوه برخورد با این بیماری‌ها و درمان آنها در بارداری را به تفصیل بیان کرده است.

این جراح و متخصص زنان در پایان گفت: علاوه بر متخصصان و دستیاران رشته زنان، مطالعه این کتاب برای اساتید و دانشجویان مامایی، پزشکان عمومی و متخصاین سایر رشته های پزشکی نیز سودمند است.

گفتنی است؛ متد الگوریتمی برای نخستین بار در کشور توسط دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی جهت تدوین کتب تخصصی علوم پزشکی استفاده شده است؛ جلد سوم چکیده الگوریتمی کتاب مامایی ویلیامز نیزهمانند دو جلد قبلی توسط وی ترجمه و تدوین شده است؛ این اثر در اردیبهشت ماه سال جاری، به وسیله ی انتشارات تیمورزاده نوین در ۳۰۰ صفحه چاپ و روانه بازار نشر شده است.


ارسال نظرات