خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج:

پذیرش قانون، اولین اصل در انتخابات/ پیشگیری از نفوذ دشمن لازمه انتخابات سالم و امن است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: اولین اصل در انتخابات پذیرش قانون، عمل به آن و اطاعت از مقررات است و دومین اصل آن است که نگذاریم دشمن نفوذ کند.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۱۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
سرهنگ علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخاباتی سالم و امن در کشور اظهارداشت: وقتی وزیر کشور که رئیس ستاد انتخابات است می گوید همه آمادگی ها را داریم. آمادگی امنیتی و اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه ما در خاورمیانه و جهان امن ترین کشور هستیم ما در صحنه های اجتماعی و امنیتی حضور، آمادگی، ابزار و امکانات خوب داریم افزود: دشمن در همه مقاطع به دنبال ایجاد تنش، آشوب و برهم زدن امنیت ما است.
 
فرمانده سپاه استان با بیان اینکه امنیت امروز ما موهون فداکاری  ملت، آمادگی نیروهای مسلح و تدابیر رهبری است متذکر شد: ما برای اینکه توطئه های دشمن را خنثی کنیم و جلوی حرکاتی که دشمن برنامه ریزی کرده برای ایجاد فتنه یا برهم زدن انتخابات در کشور بگیریم باید به قانون پایبند باشیم.
 
وی تصریح کرد: مشکل این است که خیلی از مواقع به قانون عمل نمی شود مانند انتخابات سال 88 که اگر سران فتنه به قانون گردن می نهادند در جامعه امنیت برقرار می شد.
 
قاسمی خاطرنشان کرد: اگر کاندیداها رای مردم و قانون را بپذیرند و به رای مردم قانع باشند تنش ایجاد نمی شود و زمینه های سوء استفاده دشمن گرفته می شود.
 
اولین اصل در انتخابات پذیرش قانون است
 
وی پیشگیری از توطئه های دشمن را کار نیروهای مسلح و امنیتی دانست و یادآور شد: اولین اصل در انتخابات پذیرش قانون، عمل به آن  و اطاعت از مقررات است و دومین اصل آن است که نگذاریم دشمن نفوذ کند.
 
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: بارها دشمن به دنبال بمب گذاری و فعالیت تیم های تروریستی در کشور بوده  که از برنامه های اصلی داعش است  اما در برنامه های مختلف توطئه ها خنثی شده و دشمن از بمب گذاری ناکام مانده است.
 
وی اصل دوم و لازمه انتخابات امن و سالم را پیشگیری از نفوذ دشمن دانست و ادامه داد: دشمن  در تخریب ، آشوب و نا امنی و تهییج  اذهان عمومی برنامه دارد و تشویق و ترغیب حامیان کاندیداها به نافرمانی ، اعتراض و هنجارشکنی ها  کار دشمن است .
 
قاسمی خاطرنشان کرد: اصل سوم، آمادگی بسیج است. چون بسیج در همه اقشار و محلات حضور دارد باید آمادگی برخورد با توطئه های دشمن را داشته، همواره در میدان حاضر باشد و این انتظار رهبری از بسیجیان است.
 
دشمن دنبال ایجاد شکاف و تهییج مردم است

وی با بیان اینکه این احتمال که با توطئه دشمن تعدادی از طرفداران کاندیداها تحریک شوند و نتیجه را  نپذیرند مانند سال 88 ، یک تحلیل است گفت: دشمن به نوعی تلاش می کند بین مردم شکاف ایجاد کند و طرفداران کاندیدا را تهییج کند که قطعا دنبال این است اما موفق نخواهد شد و پیش بینی های خوبی صورت گرفته است.
 
فرمانده سپاه استان با اشاره به میزان عملکرد موفق یا ناموفق دولت در طول 4 سال افزود: شاخص ها یک برنامه یک ساله است که هر ساله رئیس جمهور پیشنهاد می دهد و مجلس مصوب می کند که اگر هر سال برنامه ها انجام شود از شاخص های موفقیت دولت است.
 
وی ادامه داد: شاخص دوم برنامه های 5 ساله است که با تدبیر رهبر انقلاب بر مبنای چشم انداز 20 ساله تدوین می شود و بر مبنای قول هایی که داده  و برنامه های مصوب در کمیسیون ها در دولت، اگر پیشرفت داشت معیارهای موفقیت رئیس دولت است.

دولت موظف است برنامه های بر زمین مانده دولت قبل را اجرا کند
 
قاسمی با اشاره به انتظار مردم از دولت ها تصریح کرد: دولت ها کار دولت قبل خودشان را دنبال نمی کنند. بعضا انحراف یا توقف دارند و یا اصلا قبول ندارند مانند مسکن مهر که یک کار عظیم چندین هزار میلیاردی انجام شده برای ساخت مسکن محرومین بوده که دولت جدید اصلا قبول نداشت اما بعد از دو سال مجبور شد دنبال کند.
 
وی عنوان کرد: دولت باید ملزم شود کارهای بر زمین مانده یا در حال اجرا دولت قبلی را دنبال کند و برنامه های خودش را در آن راستا اجرایی کند.
 
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه در اصل رئیس جمهور مسئول اجرای قانون و برنامه است خاطرنشان کرد: قانون هر ساله یا 5 ساله را دولت می نویسد و طرح ها و پیشنهادات دولت به عنوان لایحه تقدیم مجلس می شود و مجلس برنامه های دولت را تصویب می کند.
 
عمل نکردن به تدابیر رهبری عدول از مرز قانون است 
 
وی اظهارداشت:  دولت مجری برنامه ها است و به هر اندازه که برنامه ها عقب بماند دولت بعدی باید اجرا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه توصیه های رهبری برای آنهایی که اعتقاد دارند بالاتر از قانون است افزود: قانون تعیین کرده است که التزام عملی به ولایت فقیه از شاخصه های رئیس جمهور است و عمل نکردن به تدابیر ایشان عدول از مرز قانون است و از شاخص های مومن وفای به عهد است.
 
 آزادی بیش از اندازه  در کشور ما تخریب کننده است
 
قاسمی متذکر شد: آزادی در کشور ما خیلی زیاد است آزادی پوشش و حجاب در دانشگاه ها بی حد و اندازه است در حالیکه صهیونیست ترین و بدترین دانشگاه ها در دنیا حدود و پوشش مشخص دارند.
 
وی با بیان اینکه در کشور ما آزادی مرز ندارد  تصریح کرد: آزادی را بی حد و مرز می دانیم در نتیجه هر کار دلمان خواست می کنیم و به قانون پایبند نیستیم.
 
 فرمانده سپاه استان با بیان اینکه آزادی بیش از اندازه  در کشور ما دارد تخریب می کند گفت: بیشترین متهمین ما کسانی هستند که به دنبال تخریب و برچسب به دیگران هستند و این از معضلات جامعه است.
 
وی با ذکر این مثال که آبی که از سد بالا بزند تخریب کننده است  ادامه داد: ما در گفتمان، نوشتن و سخنرانی حد نداریم. آزادی بیش از نیاز ما است و حساب و کتاب در کار نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها