خبرهای داغ:
در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی:

رونمایی ازطراحی پروور 10 اینچ و ساخت پکیج پرتال مسترپروور-میتر

کارشناسان متعهد شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با تغییر کاربری و بازطراحی پروور 10 اینچ و ساخت پکیج پرتال مسترپروور-میتر یک گام دیگر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی این شرکت برداشت.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۷۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ قاسم عرب‌یارمحمدی مدیر شرکت نفت منطقه شمالشرق شاهرود گفت: کالیبراسیون پروورهای لوله‌ای مستقر در مراکز انتقال نفت پیش از این توسط بخش خصوصی و با استفاده از تکنولوژی‌های خارجی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پشتکار کارشناسان واحد ابزار دقیق منطقه شمال‌شرق نمونه داخلی این دستگاه ساخته شده و در حال حاضر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برای انجام کالیبراسیون پروورهای لوله‌ای مراکز انتقال نفت خودکفا شده‌اند.

مدیر منطقه شمال‌شرق با تاکید بر اینکه، اتکال به ایزد منان و اعتماد به جوانان و کارشناسان بومی از دلیل رسیدن به این مهم است؛ تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه قابل استفاده بودن برای رنج وسیعی از پروورها از سایز 10 اینچ تا 30 اینچ می‌باشد.

عرب‌یارمحمدی اضافه کرد: استفاده از مکانیزم شیر چهارراهه با حداقل زمان تغییر وضعیت، سهولت جابجایی در مراکز مورد استفاده با توجه به ابعاد کم و قابلیت پرتابل بودن از دیگر مزیت‌های این دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه زمان کالیبراسیون در این روش به حداقل خواهد رسید؛ خاطر نشان کرد: پیش از این کالیبراسیون با روش واتردراور انجام می‌شد که زمان بیشتری نیاز داشت.

وی کاهش میزان ریخت و پاش حین انجام کالیبراسیون را یکی دیگر از مهمترین شاخصه‌های این دستگاه دانست و تصریح کرد: امکان اتصال سریع و استفاده از نفت گاز(گازوئیل) جهت کالیبراسیون و عدم نیاز به شستشو پرووهای فرآورده از دیگر مولفه‌هایی است که این دستگاه را نسبت به نمونه خارجی آن متمایز می‌کند.

شایان ذکر است: پیش از این به همت متخصصان واحد ابزار دقیق منطقه شمالشرق و همکاری واحد مهندسی عملیات و بررسی بهره‌برداری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، کار ساخت دستگاه "پکیج تست آب پروور" نیز به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و این شرکت با ساخت این پکیج، در کالیبراسیون لاین پرووینگ میترینگ مراکز انتقال نفت به خود کفایی رسیده بود.

گفتنی است: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برای میترینگ (اندازه گیری میزان دقیق انواع فرآورده‌های تحویلی به شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی) همواره به دستگاه‌ها و روش‌هایی نیاز دارد که خود این دستگاه‌ها برای تشخیص صحت عملکرد آن‌ها نیازمند کالیبراسیون است، پیش از این کالیبراسیون این دستگاه‌ها به روش "تست آب پروور" توسط بخش خصوصی و با استفاده از تجهیزات خارجی انجام م‌شد که هم نیازمند ظرف مخصوص اندازه‌گیری بود و هم هزینه بالایی نسبت به دستگاه جدید داشت ولی با ساخت پکیج پرتال مسترپروور-میتر این دستگاه  برای کالیبراسیون میترینگ از فرآورده نفت گاز استفاده نموده که هم کاهش هزینه و هم کاهش ریخت و پا مواد را به همراه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها