خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

حمایت از کارگاه های کوچک و زودبازده با تسهیلات 4درصد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تاکنون تسهیلات 16 درصد به مردم می دادیم امسال این تسهیلات 4 درصد می شود و تغییرات از نوع حمایت از کارگاه های کوچک در روستاها داریم .
کد خبر: ۸۸۵۶۰۶۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی پیش از خطبه های نماز جمعه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: سیاست و برنامه ها در بسیج سازندگی بر مبنای ایثارگری و کار درست است.

وی عنوان کرد: در سال 96 تغییرات در حرکت های جهادی داریم یعنی از کار هیئتی، غیر تخصصی و عزیمت گروه ها به مناطق دلخواهی فاصله می گیریم و خدمات رسانی به محرومین را هدفمند می کنیم. در نقاط مشترک جغرافیایی و در عرصه های اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال سعی کردیم جهادگران بهترین نقش را ایفا کنند.

زهرایی ادامه داد: متاسفانه بزرگترین آسیب در تولید و اقتصاد به فراموشی سپرده شدن فرهنگ کار و تلاش است و کار را در قالب ادارات و حتی فقط تولید نه نگاه به بازار مصرف تفسیر می کنیم. اینها و مبانی نظری اقتصادمقاومتی را نیروی عظیم جهادگران برای مردم تبیین می کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: در سال 95 تنها در خراسان جنوبی 30 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی کار کردند و یک هزار و 200 نفر در قالب گروه جهادی مهمان وارد استان شدند.

وی خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل این نیروی جوان و متخصص در تقویت روحیه امید، خودباوری، خوداتکایی و امیدواری به نظام استفاده کنیم و از کار مردمی استفاده کنیم تا محرومیتی را از بین ببریم.

زهرایی ادامه داد: در کارگاه های کمک اشتغال که بسیج سازندگی راه اندازی می کند سال 95 آسیب هایی داشتیم اما حرکت شروع شده و مسیر حرکت درست است. روستاها به عنوان مولد در همه جریان ها باید در عرصه حضور اقتصادی داشته باشند.

وی بیان داشت: تاکنون تسهیلات 16 درصد به مردم می دادیم امسال این تسهیلات 4 درصد می شود و تغییرات از نوع حمایت از کارگاه های کوچک در روستاها داریم که سعی داریم امسال بهتر تعریف شود و به حرکت سرعت بخشیم.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: پروژه های کوچک و زودبازده به عنوان محرومیت زدایی برای روستاها و محبوبیت زا برای نظام است. می خواهیم مردم برای مردم کار کنیم.

وی عنوان کرد: در قرارگاه محرومیت زدایی کوثر 50 پروژه سال گذشته به تفاهم رسیدم و انجام شده است. اخیرا با آستان قدس تفاهم نامه ای منعقد شده که در روستاها بیشتر خدمت کنیم.

زهرایی افزود: در ایام نوروز بیش از 46 گروه جهادی داشتیم که 10 گروه شامل 500 نفر مهمان بودند که سعی کردیم نقطه هدف اردوهای جهادی را روی پروژه های زودبازده بگذاریم و اولویت را در مباحث اشتغال و اقتصادمقاومتی گذاشتیم.

وی بیان داشت: جهادگران در دهستان ها مستقر شدند و تنها یک گروه پزشکی بیش از یک هزار نفر را معالجه کردند و 500 میلیون تومان آورده کار آنان به استان بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: دستور کار اردوهای جهادی در سال 96 واگذاری تمام فعالیت های جهادی به خود گروه ها بوده است .

وی تاکید کرد: بسیج سازندگی در سال 96 با دستگاه های اجرایی مشترک کار می کنند تا از کار جزیره ای جدا شده و همسو کار کنیم.

زهرایی بیان داشت: با کمیته امداد تفاهم نامه خوبی بسته شده که در بخش اشتغال، کمک مردمی، نیکوکاری و درمان عملیاتی شده و ثمرات آن به مردم می رسد. در سال تولید و اشتغال باید مانع تولید مضرر در استان شویم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها