خبرهای داغ:
17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی

اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال با کار جهادی/ بسیج سازندگی پیشرو در جهاد اقتصادی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در سال 95 تعداد 153 کارگاه کوچک، زود بازده و عام المنفعه در عرصه های کشاورزی، صنایع دستی وباغات و... توسط بسیج سازندگی ناحیه ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۵۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی و مردمی کردن آن است که اگر مردم با همتی بلند در این راستا قدم بردارند اقتصاد کشور پیشرفت خواهد کرد.

در چند سال اخیر و با تاکیدات امام خامنه ای(حفظه الله) بر اقتصاد مقاومتی وتولیدات داخلی و وابسته نبودن به خارج از کشور بسیج و سپاه سعی کرده است اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی نماند و در این راستا با حمایت از ایجاد کارگاه های زود بازده توسط مردم و بسیجیان تسهیلاتی نیز به متقاضیان این گونه کارگاه ها داده است.

فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند صبح امروز از سه کارگاه کوچک و زود بازده در سطح شهر بیرجند بازدید کردند.

آرامجو مسئول بسیج سازندگی پایگاه مقاومت حضرت زینب(س) حوزه مقاومت حضرت فاطمه (س) در بازدید از کارگاه بافت فرش که به همت جمعی از بسیجیان این پایگاه دایر شده بود اظهارداشت: در این کارگاه شش نفر از بسیجیان این پایگاه که جویای شغل بودند فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه هزینه مصالح و دار بافت فرش شخصی و به صورت آزاد تامین شده است، گفت: حدود شش ماه است که این کارگاه دایر شده است .

آرامجو مهمترین مشکلات این کارگاه را نبود فضا دانست و عنوان کرد: در صورت داشتن فضای کافی می توانیم تعداد دارهای فرش را اضافه کنیم تا تعداد بسیجیان بیشتری بتوانند مشغول به کارشوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم با کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببریم عنوا کرد: ما در فضای پایگاه مقاومت توانسته ایم برای شش نفر از بسیجیان شغل ایجاد کنیم.

اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال با کار جهادی/ بسیج سازندگی پیشرو در جهاد اقتصادی 

احمدی بانوی بیرجندی در کارگاه اقتصادی کوچک و خانگی خود در عرصه پارچه بافی و حوله بافی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در طول ماه تقریبا یک میلیون تومان درآمد دارم گفت: می شود این درآمد به 2میلیون تومان افزایش پیدا کند.

احمدی با اشاره به اینکه از بسیج سازندگی 10 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده ام، افزود: علاقه فراوانی به این کار دارم و به بانوانی که مشغول خانه داری هستند پیشنهاد می کنم با آموزش های لازم می توانند مشاغل خانگی و صنایع دستی در خانه خود ایجاد کنند و از نظر اقتصادی کمک خوبی برای خانواده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین کار برای بانوان همین مشاغل خانگی و صنایع دستی است، عنوان کرد: خانواده خودم کمک خوبی برای اینکه این کارگاه را ایجاد کنم داشتند.

علی پور از جوانان خلاق بیرجندی نیز کارگاه پرورش زالو راه اندازی کرده و در عرصه کار اقتصادی و تولیدی تلاش می کند.

وی اظهارداشت: با چند نفر از بسیجیان محل تصمیم گرفتیم با توجه به تجربه های خودمان، کارگاه کوچکی برای پرورش زالو راه بیندازیم که هم به صرفه است و هم از نظر اقتصادی می توانیم درآمد مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون از بسیج سازندگی تسهیلاتی دریافت نکرده ایم، عنوان کرد: درخواست دریافت تسهیلات داده شده است.

علی پورادامه داد: در ابتدای کار مبلغ یک میلیون تومان هزینه کرده ایم و در حال حاضر زالوها در مرحله بستر هستند و یکصد عدد زالو به مبلغ 900 هزار تومان خریداری کردیم.

اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال با کار جهادی/ بسیج سازندگی پیشرو در جهاد اقتصادی 

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: به جوانان توصیه می کنم منتظر این نباشند که فرجی خواهد شد بلکه باید کار را خودشان بسازند و به دنبال ایجاد کار باشند.

غلامرضا فلاحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تبریک و گرامی داشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم اظهارداشت: به همین مناسبت از معلمین بسیجی و مربیان حلقه های صالحین تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به 17 اردیبهشت ماه سالروز بسیج سازندگی اظهارداشت: تشکیل بسیج سازندگی به فرمان امام خامنه ای(حفظه الله)در سال 1379 به منظور اینکه گروه های جهادی شکل بگیرد و از توان جوانان و نوجوانان برای خدمت استفاده شود.

فلاحی با تاکید براینکه امام خامنه ای(حفظه الله) به دنبال اهداف بلندی در تشکیل بسیج سازندگی بودند عنوان کرد: بسیج سازندگی و گروه های جهادی برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی و به منظور اینکه استفاده از توان جوانان و نوجوان استفاده شود تشکیل شد.

وی عنوان کرد: این بدین منظور است که جوانان و نوجوانان با محرومیت های مناطق آشنا شوند و تمرین کار گروهی و مدیریت داشته باشند و بتوانند به دولت به عنوان بازوی قوی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم و محرومین کمک کنند.

اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال با کار جهادی/ بسیج سازندگی پیشرو در جهاد اقتصادی 

وی با بیان اینکه در این راستا اقدامات زیادی در همه عرصه ها انجام شده است، گفت: این خدمات در عرصه های عمرانی، بهداشتی، خدماتی ، کشاورزی، محرومیت زدایی، تشکیل و اعزام گروه های جهادی با حمایت دستگاه ها و بهسازی و مرمت مدارس که هرساله با استفاده از توان دانش آموزان انجام می شود .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با اشاره به تاکید امام خامنه ای (حفظه الله) بر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در همین راستا و در سال 95 تعداد 153 کارگاه کوچک، زود بازده و عام المنفعه در عرصه های کشاورزی، صنایع دستی وباغات و... توسط بسیج سازندگی ناحیه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات داده شده به متقاضیان 22 میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: در همین راستا 270 نفر به صورت مستقیم برای افراد شغل ایجاد شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه اگر کار جهادی صورت بگیرد زمینه برای اشتغال در کشور وجود دارد عنوان کرد: وقتی اشتغال بوجود آمد بیکاری از بین می رود و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور توانمندی های خوبی داریم، تاکید کرد: اگر از توان و ظرفیت های داخلی وامکانات موجود در کشور استفاده شود نیازی به خارج نخواهیم داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با تاکید براینکه استفاده از فضای حداقلی کمک به اقتصاد خانواده است، گفت: امیدواریم در سال 96 با یک کار جهادی و اقتصادی بیشتر بتوانیم در اشتغال جوانان گامی بلند برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها