خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول در تشریح خدمات سپاه:

سایه جنگ را شهدا از سر مملکت برداشتند/اقتدار ما مدیون شهدا و مدافعان حرم است

محتشمی‌راد: سپاه پاسداران وظیفه دارد دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی را هدف خود قرار دهد در مقابل هرگونه تهدید خرد، کلان، فیزیکی، عقیدتی، فرهنگی، اقتصادی و تبلیعاتی که انقلاب و نظام را نشانه می گیرد پاسداری کند.
کد خبر: ۸۸۵۴۱۵۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول در جایگاه سخنران پیش از خطبه نمازجمعه دزفول ضمن گرامی داشت فرار رسیدن ماه شعبان روز پاسدار گفت: همان طور که نشان داده ایم در مسیر و آرمان های امام حسین(ع) هستیم و ان شاء الله ثابت قدم بمانیم.

سرهنگ پاسدار عبدالامیر محتشمی راددر خصوص جایگاه سپاه پاسداران در ساختار نظام اسلامی ابراز داشت: سپاه پاسداران وظیفه دارد دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی را هدف خود قرار دهد در مقابل هرگونه تهدید خرد، کلان، فیزیکی، عقیدتی، فرهنگی، اقتصادی و تبلیعاتی که انقلاب و نظام را نشانه می گیرد پاسداری کند.

سخنران پیش از خطبه نمازجمعهیادآور شد: رهبرانقلاب اسلامی فرموده اند: برای هیچ سازمانی و نهادی همچون سپاه وظیفه سازمانی برای پاسداری از انقلاب اسلامی به عنوان عزیزترین حادثه تاریخی و جاری کشور تعریف نشده است.

وی در ادامه به کارکردهای سپاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه استقرار امنیت و تثبیت انقلاب و امنیت در ابتدای انقلاب فتنه ها و غائله های مختلفی در اقصی نقاط کشور داشته ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول دفع غائله گنبد و ترکمن صحرا، جلوگیری از سقوط شهرهای سنندج، پاوه و نقده توسط گروهک های ضدانقلابی، پاکسازی و آزادسازی شهرهای کردستان و آذربایجان غربی از لوث ضدانقلاب، مقابله با غائله سیستان بلوچستان و جلوگیری از سقوط زاهدان، خنثی سازی فتنه خلق مسلمان در تبریز، دفع فتنه قشقایی در استان فارس، مقابله با بحران شهرهای آبادان و خرمشهر، دفع فتنه خلق عرب، کشف کودتای نظامی نوژه و انهدام شبکه آن، خنثی سازی توطئه مشترک منافقین و بنی صدر و در نهایت ایجاد شبکه امنیتی که بستر زیر ساختار وزارت اطلاعات تشکیل می داد را از جمله این اقدمات برشمرد.

محتشمی راد به حوزه نظامی کارکردهای سپاه پاسداران نیز اشاره ای داشت و حضور مستمر و تاثیرگذار در دفاع مقدس که شامل حاکمیت و تمامیت ارضی استقلال کشور برایدفع تجاوز عراق در کنار ارتش جمهوری اسلامی، جذب و ساماندهی نیروهای داوطلب بسیج به منظور از دفاع دستاوردهای انقلاب و نهایتا تقدیم ۸۵هزار شهید جنگ تحمیلی را یادآوری کرد.

سخنران پیش از خطبه در ادامه یتشریح کارکردهای نظامی سپاه اذعان داشت: سپاه در حوزه نظامی به بالاترین قدرت نظامی رسیده است و این یعنی نقطه بازدارنده دشمن.

وی در این زمینه ساخت تجهیزات نظامی انواع رادارها، موشک های دوربرد سجیل، شهاب، قدر_اف با ۲هزار کیلومتر، قدر_اچ با ۱۳،۵۰هزار کیلومتر، زال، هرمز، رعد، طبس، نقطه زن فاتح، انواع تانک های نفربر رزمی ذوالجناح، راکت انداز فجرپنج و سه، انواع موشک های ساحل به دریای قدر و صاعقه، قایق های پرنده و نهایتا ساخت انواع پهپاد که جزء چهار کشور برتر سازنده آنیم را متذکر شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول کارکردهای سپاه در زمینه فرهنگی را نیز از نظر دور نداشت و اذعان نمود:مقابله با گروهک های منفاق و منحرف، خنثی سازی و انهدام گروهک فرقان در ابتدای انقلاب و کمونیست ها در جنگل های آمل و رصد و مواجهه با فرقه ضاله و منحرف با هدایت و مدیریت غربی ها و کشورهای مرتجع منطقه را برشمرد.

محتشمی راددر زمینه فعالیت درمرزهای امنیتی، زمینی، هوایی و دریایی سپاه تشریح کرد: کنترل مرزهای هوایی با استفاده از انواع رادارها و همچنیت ایمن سازی خطوط هوایی با حضور سپاه فرودگاه و در مرزهای زمینی حضور سپاه در جنوب شرقی؛ شمال غرب، وجنوب غربی در کنار سایر نیروهای مسلح و نهایتا حضور قدرتمند در خلیج فارس و جزایر ایرانی آن و تحقق راهبرد بازدارندگی مقابل قدرت ها که به اسارت گرفتن سربازان انگلیسی در سال ۸۳ و ملوان های آمریکایی درسال ۹۴ انجامید را از جمله اقدامات سپاه پاسداران اعلام نمود.

سخنران پیش از خطبهبا بیان اینکه امروز اقتدار دفاعی موجب شده که مردم مقابل هرگونه تهدید در امنیت به سربرند اضافه کرد: امروز به واسطه اقتدار دفاعی مان نه تنها شاهد عقب نشینی نیستیم بلکه شاهد شکست دشمنانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر آمریکا و اسراییل در توان بازدارندگی و دفاعی ما تردید بکنند بدون شک حمله خواهند نمود در پاسخ بهادعای دفع جنگ توسط مذاکرات تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی اظهار می کنند با مذاکرات و سازش سایه جنگ از سر ملت ایران برداشته شده است که این جز یک ادعای واهی نیست، اگر سازش و مذاکرات دستاورد ارزشمندی دربرداشت تحریم ها را از بین می برد. سایه جنگ را شهدای ما از سر مملکت برداشتند و اقتدار ما مدیون شهدا و مدافعان حرم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول ابراز داشت:ایران در سال ۷۱ اولین کشوری بود که به اینترنت دسترسی داشت این درصورتی بود که کشورهایی همچون چین، ژاپن و روسیه به اینترنت دسترسی نداشتند و بعد از ۲۵سال اینترنت به دورترین نقاط کشور و روستاها که حتی آب آشامیدنی نداشتنت هم دسترسی نفوذ کرد.

محتشمی راد ادامه داد: در اوج تحریم ها هیچ وقت تحریمی متوجه گوشی های تلفن همراه نبوده بلکه با افزایش تحریم ها متاسفانه سرعت اینترنت هم افزایش داشت. کنگره آمریکا قصد داشت اینترنت ایران را حذف کند که اوباما گفت: من با استفاده از اینترنت جنگ نرم را در ایران پیش می برم.

سخنران پیش از خطبه با بیان اینکه به هر مقدار افزایش سرعت اینترنت داشته ایم، راندمان تحصیلی دانش آموزان ما پایین آمده اذعان نمود: درسال ۹۳ هشتاد درصد دانش آموزان معدل زیر ۱۴ داشتند که در سال ۹۴ این عدد به زیر ۱۲ می رسد.

وی به کارکردهای اقتصادی سپاه هم توجه نمود و خاطرنشان کرد: سپاه پروژه هایی را که بخش خصوصی توان اجرایش را ندارند ورود می کند و با انگیزه خدمت رسانی و سازندگی در مناطق محروم فعالیت می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفولادامه داد: پروژه های امنیتی، اقتصادی مانند اسکله های فازهایی از عسلویه، احداث خط لوله های عسلویه به چابهار، احداث اتوبان های متعدد، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس و سایر عرصه های نفت و گاز اقدامات اقتصادی موثر و سازنده ای از سپاه هستند.

محتمشمی رادبیان داشت: در بحث سدسازی سال ۷۱ سپاسد تاسیس شد و در این مقطع شاهد هستیم ۱۲ سد یا در حال اتمام بوده و یا در حال احداث می باشند که سدهایی چون کرخه، گتوند، کارون۴ و احداث برخی تونل ها از آن جمله اند.

سخنران پیش از خطبه ادامه داد: باید امروز بیان کرد پیچیده ترین پروژه سرنوشت ساز کشور توسط قرارگاه خاتم انبیاء کشور رقم می خورد.

وی در موضوع خدمت رسانی به مناطق محروم تشریح کرد: ساخت مسجد و خانه برای محرومان، اجرای طرح های آب رسانی، ساخت سرویس های بهداشتی و پل های کوچک و کمک به ساخت حوزه های علمیه را توسط سپاه شاهد هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: همچنین با اعطای وام اقتصادمقاومتی در راستای اشتغال زایی و کمک به نیازمندان را در دستور کار داریم.

محتشمی راد در پایان با ذکررهنمودهای رهبر انقلاب به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: ان شاء الله با حضور آگاهانه عموم مردم شاهد انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها