خبرهای داغ:
سئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قاینات:

سپاه هویت خود را از اندیشه اسلامی و انقلابی شهید مطهری گرفته است

سئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قاینات گفت: سپاه یک هویت مکتبی و انقلابی است و هویت خود را از اندیشه اسلامی و انقلابی، شهید مطهری گرفته است لذا به همین مناسبت شهادت شهید مطهری را روز عقیدتی سیاسی در سپاه معرفی کرده اند.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۹۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از خراسان جنوبی ، حجت الاسلام ملک آبادی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قاینات در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران با مجاهدت ها، تلاشها، شهادت ها و از جان گذشتگی هایی که مردم ایران اسلامی در سال 1357 به رهبری حضرت امام خمینی(ره) داشتند به پیروزی رسید.

وی افزود: انقلابی که امام (ره) می فرمایند این انقلاب آرزوی پیامبرانی مثل حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی و سایر پیامبران بوده است و این انقلاب قطعا آرزوی امام حسین(ع) بود که در سال61 هجری جان فرزندان و اصحاب خودش را برای اسلام فدا کرد.

حجت الاسلام ملک آبادی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، دشمنان زیادی در داخل و خارج بر علیه شخص امام و این انقلاب شروع به فعالیت کردند.

کسانی که خود را داعیه دار انقلاب داشتند گاها می گفتند سهم ما از انقلاب چه شد و اغتشاشات مختلف و ترورهای متعددی را در گوشه و کنار این کشور راه انداختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قاین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ،نهال نوپای انقلاب نیاز به یک محافظ داشت وحضرت امام خمینی(ره)که به نظر بنده حقا و یقیتا یک الهام الهی بودند فرمان تشکیل سپاه پاسداران را در اردیبهشت1358 صادر کردند.

وی گفت: وظیفه سپاه پاسداران ، پاسداری از اسلام و انقلاب است و همان طور که حضرت امام(ره) می فرمایند "  پاسداری از انقلاب اسلامی همان صراط مستقیمی است که در نماز از خدای متعال می خواهیم".

وی افزود: پاسداری از انقلاب اسلامی ادامه زنجیره نبوت و امامت از حضرت آدم تا حضرت خاتم(ص) و از حضرت خاتم تا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سال61هجری و از شهادت امام حسین تا ظهور مهدی موعود(عج)است.

حجت الاسلام ملک آبادی با بیان این که پاسداری از انقلاب گاها با جانفشانی و با عملیات فیزیکی در نقاط مختلف کشور است گفت: گاها پاسداری از انقلاب اسلامی با بیان و سخن گفتن و روشنفکری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قاینات در ادامه سخنان خود گفت: اگر سپاه در زمینه های مختلف وارد شده است هدف و نیتش پاسداری از انقلاب اسلامی بوده است وبه هیچ وجه به هیچ حزب و گروه خاصی تعلق نگرفته است و براساس ابلاغ نیز حق دخالت در انتخابات را ندارد .

وی با اشاره به انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه در زمان انتخابات دشمنان خارجی ،اسلام هراسی ،انقلاب هراسی، سپاه هراسی را راه انداخته اند و و ایادی آنها در داخل کشور هم می گویند سپاه در امور کشور و انتخابات دخالت می کند اما همگان بدانند آنجا که وظیفه سپاه برای دفاع از انقلاب باشد سپاه دخالت می کند و در هر عرصه ای که تکلیفی برای انقلاب باشد وارد خواهد شد. و بر اساس وظیفه ای که برعهده سپاه گذاشته شده است دفاع خواهد کرد.

وی با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران در اردیبهشت 58گفت:حضرت امام (ره) وقتی دستور تشکیل سپاه را دادند در این مجموعه نهادی به نام نمایندگی ولی فقیه در سپاه تشکیل و شهید محلاتی به عنوان نماینده حضرت امام در سپاه معرفی شدند و عقیدتی سیاسی به عنوان یک زیرمجموعه در نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز تشکیل شد.

وی افزود: ما در هیچ یک از دیگر ارگانهای نظامی به جز سپاه ، نمایندگی ولی فقیه نداریم و بقیه نهادها مسئول عقیدتی سیاسی دارند .

حجت الاسلام ملک آبادی اظهارداشت: ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا 12اردیبهشت وروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است ؟

دلیل این است که شهید مطهری در عصرخود یکی از اندیشمندان دینی برمبنای دین و دیانت بودند.

وی افزود: سپاه یک هویت مکتبی و انقلابی است و هویت خود را از اندیشه اسلامی وانقلابی همچون شهید مطهری گرفته است لذا به همین مناسبت شهادت شهید مطهری را روز عقیدتی سیاسی در سپاه معرفی کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قاینات با اشاره به برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه گفت: فضاسازی وتبلیغات محیطی، دیدار با ائمه جمعه ، غبار روبی مزار شهداء ، نواخته شدن زنگ سپاس با همکاری آموزش وپرورش،سرکشی از خانواده بازنشستگان ،دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقه از کتب شهید مطهری ، مسابقات مقاله نویسی ، برگزاری حلقه های صالحین براساس اندیشه شهید مطهری،پیاده روی خانواده پایوران، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی، برگزاری مسابقات ورزشی ،برگزاری محفل انس با قرآن از اهم برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه قاینات خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها