خبرهای داغ:
کارگردان نمایش فصل شیدایی:

فصل شیدایی متمایز و با نگاه شیعی ساخته شده/ خوشحالم بچه های با انگیزه ای در شاهرود از کار پشتیبانی کردند

اسماعیلی گفت:خوشحالم بچه های با انگیزه ای از این کار پشتیبانی کردند و با اینکار عوامل از تهران آمدند اما برای اینکه به این مرحله برسد باید همت می شد و شاهرودی ها همت خوبی داشتند
کد خبر: ۸۸۵۲۹۱۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

سعید اسماعیلی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از شاهرود با اشاره به اینکه شاهرود پانزدهمین مکان اجرایی این گروه نمایشی است اظهار کرد: شهرکرد،خرم آباد، یزد، بندرعباس، بوشهر ، نجف اشرف دو سال در مسیر پیاده روی زائران اربعین، تهران و الان در شاهرود اجرا می شود.

وی افزود: این کار نه تائتر است و نه سینماست و تلفیقی از این هنرها که حدود 100 بازیگر از شاهرود در آن حضور دارند و خوشحالم از شاهرود و استان سمنان این بازیگران حضور دارند و دستیاران ما بیش از ده تا پانزده روز تمرین سخت با این عزیزان داشته اند و امروز وقتی می بینید احساس نمی کنید بازیگر آماتور هستند و خوب نقش بازی می کنند و حدود 60 نفر بچه های فنی،کارگردانی، افکت و نور و صدا و صحنه از تهران آمدند.

اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه ملی بزرگترین رویداد فرهنگی است خاطر نشان کرد: این بیان اقراق نیست چرا که به لحاظ وسعت و تعداد تماشاگر و کُنداکشِن خیلی عظیم است و به حق بزرگترین رویداد هنری است که بیش از یک میلیون نفر تاکنون ملاحظه کردند.

وی با اشاره به تغییراتی در متن نمایش با توجه به استان های مختلف اجرای نمایش گفت: در استان سمنان و شاهرود عملیات مرصاد را طراحی کردیم و خوشحالم که عملیات مرصاد است چرا که فضای متفاوتی دارد؛ از نظر طراحی و رنگ و موسیقیایی متفاوت است و البته شرایطی که نیروهای ایرانی در مواجهه با عملیات مرصاد داشتند متفاوت و سخت بود و در این قاب لحظاتی از عملیات را به تصویر کشیدیم و برای من هم شیرین و فضا متفاوت بود.

اسماعیلی با بیان اینکه ترجیح می دهم در مورد ویژگی های هنری، طراحی و بازی نور صحبت نکنم بیان کرد: علت این است که اساساً کار کم تر دیده شده و به اذعان خیلی ها از جمله میهمانانی که چند روز پیش از کشور لبنان داشتیم با توجه به تجربه کارهای متفاوت آنها، این کار را متفاوت دانستند و توفیق ما همین فضاهای متفاوت است که در خدمت این مباحث گرفته و باید دید و هر آنچه توضیح در وصف کار شایسته نباشد و باید در فضا قرار گرفت.

کارگردان نمایش فصل شیدایی ادامه داد: قاب دوربین گویای این نمایش نیست و برای این اتفاق شاید 20 تا 30 درصد شرایط اجرا درک شود و باید از نزدیک دید حرارت آتش و احساس بوی کُندُر و اسپند و در شرایط صدا و تصویر و نور قرار گرفت تا در جانِ دل قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع نمایش عنوان کرد: در این نمایش مرور بسیار کوتاه و پلی بَک از خلقت آدم تا آخرالزمان است که همه قصه ها با نگاهی متفاوت ساخته شد و  قصه حضرت آدم را خیلی ها شنیده اند در فصل شیدایی متمایز و با نگاه شیعی به قصه حضرت آدم و هبوط او و آنچه مایه نجات آدم می شود چیست که مغفول است و برای ما مهم است؛ همه داستان ها نگاه اعتقادی و شیعی دارد و در بُعد فنی به لحاظ بصری و اِفکتی فضای متفاوت و بدیهی داشته باشد فضای متفاوت ایجاد می کند و تمایز می کند.

وی با ابراز خوشحالم از اینکه قرعه به نام استان و شاهرود افتاد گفت: خوشحالم بچه های با انگیزه ای از این کار پشتیبانی کردند و با اینکار عوامل از تهران آمدند اما برای اینکه به این مرحله برسد باید همت می شد و شاهرودی ها همت خوبی داشتند و فضا را خوب و مرتب و منظم کردند تا به لحاظ هنری به دست ما برسد و مردم بیایند و استفاده کنید.

اسماعیلی با دعوت از هنرمندان ارزشمند استان و شهرستان برای نظاره کار با اشاره به اثرگذاری نمایش انقلابی اظهار کرد: بنده خاطره ای دارم که چند بار گفتم اما جذاب بوده است و آن اینکه در یزد که اجرا داشتیم چند نفر توریست آمدند و کار را دیدن و برای من جذاب بود بدانم نگاه آنها به کار چیست؟

وی ادامه داد: در گفت و گویی که با آنها داشتم، کار را با ویژگی هایی تعریف کردند که اولاً اذعان کردند گمان نمی کردیم تراز هنری جمهوری اسلامی اینقدر بالا باشد و این نمایش جذاب اجرا شود و ثانیاً گمان نمی کردیم این نمایش در کمال آزادی و فضا آزاد با این ابعاد اجرا شود و حتماً شما اگر بخواهید در مملکت ما این را اجرا کنید چنین آزادی ندارید که انفجار و صدای تیر را داشته باشد و کسی با شما کار نداشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه این توریست ها از آلمان، دانمارک و انگلستان بودند تاکید کردند: فضای معنوی و روح پاک نمایش جذاب بود و با اینکه مسیحی بودند و با فضای کار فاصله داشتند اما ارتباط گرفته و در برخی صحنه ها متاثر شده بودند.

وی افزود: اگر حرفی از جنس فطرت به مردم بگوییم و بدون آرایش و پیرایش باشد، این حرف و نکته از جنس فطرت که همه به دنبالش هستیم اما مغفول مانده، واقع شود حتماً مخاطب ما جذب می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها