نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی:

متاسفانه به جای اقدام و عمل عادت به سخنرانی داریم

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گفت: متاسفانه ما تنها عادت به سخنرانی داریم تا اقدام و عمل؛ وضعیت آذربایجان در این زمینه بسیار خراب است ما به یک استان مهاجرفرست تبدیل شده ایم.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۴۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

محمد حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بر ضرورت فرهنگ سازی اشتغال در کشور تاکید و اظهار کرد: رهبرفرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: «ما با اتکا به تولید داخلی، با کشورهای دیگر ارتباط برقرار می کنیم»، ابتدا باید به خودباوری برسیم و تولید کننده به این ایمان برسد که ملت لایق استفاده از محصول با کیفیت است و کارگر باید به این نتیجه برسید که برای خودش کار می کند و مردم هم باید بدانند که باید جنس ایرانی بخرد تا فرزندش بیکار نشود.

وی همچنین با ابراز تاسف از وضعیت درآمد مالیاتی استان بیان کرد: استان اصفهان شش میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد، ولی آذربایجان شرقی قادر به تامین دو میلیارد تومان هم نیست، حتی استان کرمان نیز از ما پیشی گرفته است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سونامی بیکاری در آذربایجان شکل گرفته است، عنوان کرد: اگر آمار بیکاری در استان ما پایین است چرا به یک استان مهاجرفرست تبدیل شده ایم، حتی میانگین جمعیت ما به نسبت کشوری کاهش پیدا کرده و این نشانه مهاجرفرستی و نسل کشی است که از درد بیکاری به استان های دیگر مهاجرت می کنند.

حسن نژاد با انتقاد از ارائه آمارهای غلط اشتغال زایی اظهار داشت: استان ما ارائه آمار سفید از اشتغال زایی را افتخار می داند که این باعث می شود در تخصیص بودجه، در وضعیت برخوردار قرار بگیریم.

وی در ادامه مشکل اصلی اقتصاد کشور را بانک ها دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها پولی ندارند که به واحدهای تولیدی تزریق کنند، تولیدکننده قادر نیست بهره 24 درصدی را به بانک بازگرداند براین اساس، بانک ها پاشنه آشیل تولید است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: نسبت تسهیلات به سپرده در استان آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین تر است، تنگ نظری در مسئولان، خانه آذربایجان شرقی را ویران کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تاثیرگذار بسیج در تولید و اشتغال عنوان کرد: بسیج کارگری یک تشکل بزرگ اگر این اطمینان را به کارگر بدهد که ما امنیت شغلی و اجتماعی شما را تضمین خواهیم کرد، راندمان ما افزایش پیدا کرده و تولید و اشتغال محقق خواهد شد.

حسن نژاد ادامه داد: بسیج پشت ملت ایستاده است و پشتیبان کار و کارگر است، هر چند در گذشته به بسیج به چشم حراست و گزینش نگاه می شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار