خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

هفته سلامت از یکم تا ششم اردیبهشت ماه با شعار،«زندگی سالم با نشاط و امید» برگزار می شود

دکتر محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه شاهرود به مناسبت هفته سلامت گفت: شعار هفته سلامت امسال که از یکم تا ششم اردیبهشت ماه است،« زندگی سالم، با نشاط و امید» نامگذاری شده است و باید در طول سال جاری تلاش کنیم که شعار امسال را محقق کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۰۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد محمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت که درسالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که قرار است در هفته سلامت در سراسز کشور انجام شود، اظهار کرد: هفته سلامت فرصتی را برای دست اندرکاران بخش سلامت ایجاد می کند که نقش سلامت را برای مردم برجسته تر کنند و فرصتی برای بیان دستاوردها، موفقیتها و بیان مشکلات و چالش های موجود در بخش سلامت است.

وی این هفته را فرصتی دانست تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها؛ دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم، بازتوانی مضاعف و در قالب یک برنامۀ منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

محمدی خاطر نشان کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی "افسردگی، بیا صحبت کنیم" و در کشور ما این شعار « زندگی سالم، با نشاط و امید» نامگذاری شده است و باید در طول سال جاری تلاش کنیم که شعار امسال را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: هفته سلامت سال جاری نیز همچون 3 سال گذشته، از اول لغایت هفتم اردیبهشت ماه با شعار «زندگی سالم با نشاط و امید» با اقتباس از شعار روز جهانی بهداشت در سال 2017 «افسردگی؛ بیائید صحبت کنیم» برگزار می گردد.

جانشین رییس ستاد هفته سلامت دانشگاه هفته سلامت 1396 دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در طول این هفته برنامه های مختلف و متنوعی در سطح شهرستان شاهرود اجرا می گردد، اظهار نمود: در روز نخست این هفته، جمعه 1 اردیبهشت ماه، همایش پیاده روی خانوادگی در شاهرود برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز شنبه 2 اردیبهشت ماه، مراسم نواختن زنگ سلامت با همکاری هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در ساعت 9 صبح در دبیرستان دخترانه علوی اجرا خواهد گردید تا با نواخته شدن این زنگ، موضوع توجه بیش از پیش به سلامت یادآوری گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه افزود :تبلیغات محیطی در سطح شهر و تهیه و چاپ بروشورهای آموزشی و محصولات فرهنگی در مراکز خدمات جامع سلامت و توزیع بین اقشار مختلف مردم در برنامه های مختلف و نیز مشاوره رایگان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت تعبیه شده است.

در این نشست دبیر هفته سلامت و مدیر روابط عمومی دانشگاه عناوین روزهای هفته سلامت را که برنامه ها مطابق با شعار همان روز اجرا می گردد عنوان کرد: جمعه یکم اردیبهشت 96،تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی، شنبه دوم اردیبهشت 96:غذای سالم، جامعه سالم،یک شنبه سوم اردیبهشت 96: سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی،دوشنبه چهارم اردیبهشت 96: طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی،سه شنبه پنجم اردیبهشت 96:  سلامت روان،نیاز همه و همیشه،چهارشنبه ششم اردیبهشت 96: هنر و رسانه، سواد سلامت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها