خبرهای داغ:
شمارش معکوس انتخاب/1

انتخاب مسئولینی ولایی و انقلابی یکی از راه های حفظ نظام اسلامی است

کارشناس سیاسی با بیان اینکه آحاد جامعه نسبت به حفظ نظام جمهوری اسلامی تکلیف دارند گفت: امام راحل فرمودند " حفظ نظام از اوجب واجبات است" یکی از راه های حفظ نظام اسلامی انتخاب مسئولینی ولایی و مورد تایید انقلاب و رهبری است.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۶۱
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

محمدعلی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: باید برای حضور پرشور و با نشاط مردم در انتخابات کار شود و در مرحله بعد بتوانیم به تبیین گری و روشنگری مصداق ها و معیارهای کاندیدای اصلح در شورای اسلامی و ریاست جمهوری بپردازیم.

وی عنوان کرد: بر اساس آنچه که در اهداف انقلاب اسلامی، قانون اساسی، دیدگاه رهبری و در نظر سنجی های مردمی است و بر اساس مبانی که دین برای ما تعریف کرده در کنار ملاک ها و معیارها باید ارزش های دینی را مدنظر قرار دهیم.

قبول داشتن قانون اساسی در گرو التزام عملی به ولایت فقیه است

کارشناس سیاسی با اشاره به مهمترین شاخص های انتخاب افراد اصلح اضافه کرد: افرادی متدین و دلسوز که قانون اساسی را قبول داشته باشند و التزام عملی به ولایت فقیه را در عمل ثابت کرده باشند چون دیگر فرصتی برای آزمایش افراد نیست.

وی با تاکید براینکه قبول داشتن قانون اساسی در گرو التزام عملی به ولایت فقیه است خاطرنشان کرد: تاکنون هرجا آسیب دیده ایم و انحرافاتی که در هر دوره ای از انتخابات با آن روبه رو شدیم به این جهت بوده که افراد التزام به ولایت فقیه را بیان کردند اما در گود کار خلاف آن دیده شده و دولت، مردم و انقلاب ضربه خورده است.

شاخص های امام علی(ع) و رهبری در انتخاب فرد اصلح برای ما حجت است

ذاکریان با بیان اینکه شاخص های مشترک انتخاب فرد اصلح از دیدگاه امام علی(ع) در نهج البلاغه و بیانات رهبر معظم انقلاب احصاء شده که این نکات برای ما حجت است گفت: از شاخص ها و معیارهای فرد منتخب ارتباط با محرومین جامعه است.

 

انتخاب مسئولینی ولایی و انقلابی یکی از راه های حفظ نظام اسلامی است

مسئول نظام اسلامی باید در مقابل ضعفا خاضع و در مقابل قدرتمندان قاطع باشد

وی ادامه داد: به کسی باید رای دهیم که انتقاد پذیر باشد و سعه صدر داشته باشد، در مقابل ضعفا خاضع و در مقابل قدرتمندان قاطع باشد.

کارشناس سیاسی داشتن صلابت در انجام وظیفه را از دیگر ملاک های انتخاب دانست و افزود: رئیس جمهور باید وظیفه را بشناسد، دقیق انجام دهد و محکم عمل کند. طوری نباشد که مسئولی که با رای مردم انتخاب می شود در مقطعی بگوید نمی شود یا نمی گذارند یا به من مربوط نیست.

آحاد جامعه نسبت به حفظ نظام جمهوری اسلامی تکلیف دارند

وی با بیان اینکه آحاد جامعه نسبت به حفظ نظام جمهوری اسلامی تکلیف دارند یادآور شد: امام راحل فرمودند " حفظ نظام از اوجب واجبات است" یکی از راه های حفظ نظام اسلامی انتخاب مسئولینی ولایی و مورد تایید انقلاب و رهبری است.

ذاکریان متذکر شد: احتیاط شرط عقل است یعنی فردی باید انتخاب شود که همه جوانب را در نظر بگیرد، پاسخ گو، مدافع مسئولین خود، مسئولیت پذیر و دلسوز ملت باشند و از جان و دل برای مردم دلسوزی کنند.

مسئولین در نظام اسلامی باید در عمل خادم مردم باشند، نه در حرف و شعار

وی با بیان اینکه مسئولین در نظام اسلامی باید در عمل خادم مردم باشند نه در حرف و شعار گفت: بعضی اوقات می خواهند انتخاب شوند از مردم استفاده می کنند و مردم را وسیله ای برای رسیدن به اهداف خودشان که رسیدن به قدرت است قرار می دهند در صورتیکه خدمت به مردم باید هدف آنان از رسیدن به قدرت باشد.

انتخاب مسئولینی ولایی و انقلابی یکی از راه های حفظ نظام اسلامی است 

این پیشکسوت دفاع مقدس نظارت دقیق و تخصصی به مدیران را از شاخص های رئیس جمهور عنوان و اظهار کرد: نیروهای متخصصی که در شوراها و ریاست جمهوری ثبت نام کردند که قابل رقابت هستند بعد از تایید شورای نگهبان باید به آنهایی رای دهیم که بر پیرامون مسئولیت های خود نظارت تخصصی داشته باشند، مدیران لایق را شناسایی و از آنها استفاده کنند و اشخاص نالایق را شناسایی و کنار بزنند.

حال دیگر زمان آزمایش و خطا نیست

وی با تاکید بر اینکه حالا دیگر زمان آزمایش و خطا نیست و باید کاری کنیم تا آسیب هایی که داشتیم دوباره تکرار نشود خاطرنشان کرد: از دیگر نکات مشترک در کلام امام علی (ع) و بیانات رهبری این است که آدم های بی عرضه در مسئولیت ها نباشند و امام خمینی(ره) فرمودند " نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد". کسانی باشند که وقتی مسئولیت ها به آنان واگذار شد کار را انجام شده بدانیم.

ذاکریان تاکید کرد: کسانی باید دارای مسئولیت در نظام اسلامی شوند که سست، بی لیاقت و توجیه کننده اعمال خودشان نباشند. افرادی که اشتباه مکرر نکنند که مجبور به عذرخواهی از مردم شوند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: کاندید اصلح باید کادرسازی برای جامعه و حکومت داشته باشد و در مدت چهار سال مسئولیت خود باری به هر جهت نباشند.

رئیس جمهوری که از اربده های دشمن نترسد و رنگ عوض نکند

وی عنوان کرد: مردم ایران رئیس جمهوری انتخاب می کنند که دارای روحیه و اراده قوی ، جهادگونه و استکبار ستیز باشد. از اربده های دشمن نترسد، رنگ عوض نکند و در مشکلات و تهدیدها مقاوم باشد.

ذاکریان ادامه داد: باید به فردی برای ریاست جمهوری رای دهیم که به مسئولیت های تعریف شده خود در چار چوب قانون عمل کند تا مردم آثار اجرای قانون و خدمات دولت را در زندگی خودشان ببینند. جلوی فساد اداری، اقتصادی و قاچاق گرفته شود.

وی به دیگر شاخص های فرد اصلح برای ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: این افراد باید سبک سر و خود سر نباشند چون افرادی که خود سری و خود رایی می کنند و به قانون و وظایف خودشان عمل نمی کنند موفق نیستند و آسیب می خورند.

انتخاب مسئولینی ولایی و انقلابی یکی از راه های حفظ نظام اسلامی است 

ارسال نظرات
پر بیننده ها