خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه:

امام جواد(ع) مولودی پر خیر و برکت/ در 8 سالگی به امامت رسید

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه گفت: به نقل منابع روایی، وقتی امام جواد به دنیا آمد و وی را نزد پدرش آوردند، امام رضا فرمود: «این مولودی است که برای شیعیان ما با برکت‌تر از او زاده نشده است.»
کد خبر: ۸۸۴۴۵۲۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ارمغان مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه صبح امروز در جشن ولادت امام جواد(ع) ضمن تبريك فرارسيدن ماه رجب و ولادت امام جواد (ع) و همچنين فرا رسيدن 13 رجب ميلاد با سعادت حضرت علي (ع) با بيان اينكه امام جواد(ع) مولودی پر خیر و برکت است بيان داشت: امام جواد(ع) در اواخر عمر امام رضا (ع) به دنیا آمد.

وی عنوان کرد: در تاریخ داریم که قبل از تولد ایشان و با توجه به اینکه امام رضا فرزندی نداشت، برخی از مخالفان شبهه افکندند که امام رضا نسلی از خود باقی نمی‌گذارد و سلسله امامت قطع می‌شود.

ارمغان ادامه داد: به نقل منابع روایی، وقتی امام جواد به دنیا آمد و وی را نزد پدرش آوردند، امام رضا فرمود: «این مولودی است که برای شیعیان ما با برکت‌تر از او زاده نشده است.»

وی بیان داشت: در روایتی، از ابن اسباط و عباد بن اسماعیل چنین نقل شده است «در حضور امام رضا بودیم که ابو جعفر (امام جواد) را آوردند. عرض کردیم این همان مولود پر خیر و برکت است؟ امام رضا فرمودند " این همان مولودی است که در اسلام با برکت‌تر از او زاده نشده است".

وي عنوان كرد: امام جواد در کودکی یعنی ۸ سالگی به امامت رسید و بدین روی شماری از شیعیان امامت وی را نپذیرفتند و به کسانی دیگر روی آوردند. گروهی دیگر تا روشن شدن مسأله امامت در سن کودکی سرگردان بودند، ولی سرانجام با گذشت زمان به امامت آن حضرت گرویدند.

ارمغان ادامه داد: این مسأله یکی از شبهاتی بود که هم در زمان امام رضا و هم در زمان حیات امام جواد از سوی برخی مطرح شد و این دو امام پاسخ‌های قرآنی بیان کردند. یکی از این پاسخ‌ها اشاره به پیامبری حضرت یحیی است که قرآن درباره آن می‌گوید: ما فرمان نبوت را در کودکی به او دادیم. پاسخ دیگر، سخن گفتن حضرت عیسی در نخستین روزهای تولد بود.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه زيركوه ادامه داد: در زمان سکونت امام در بغداد حوادثی پیش آمد که سبب ترویج جایگاه امامت در بین مردم شد، به عنوان نمونه می‌توان به فتوای امام درباره سارق اشاره کرد. درباره اینکه دست دزد از کجا باید قطع شود بین فقهای درباری اختلاف پیش آمد؛ برخی می‌گفتند از مچ باید قطع شود و برخی دیگر بر قطع از آرنج اعتقاد داشتند.

وی ادامه داد: معتصم خلیفه عباسی از امام جواد خواست تا نظر خود را بیان کند. امام پس از اصرار خلیفه گفت: فقط انگشتان دزد قطع می‌شود و بقیه دست باقی می‌ماند. وی دلیل خود را آیه (وَ أَنَّ الْمَساجِدَ لِلَّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً (مساجد ویژه خداست، پس هیچ کس را با خدا مخوانید ذکر کرد. معتصم جواب امام را پسندید و دستور داد تا انگشتان دزد را قطع کنند).

وي در ادامه به بيان برخي از اصول حاكم بر زندگي حضرت علي (ع) اشاره كرد و گفت: ساده زیستی و زهد خانوادگی، مشاركت در امور زندگی و اهمیت دادن به كار و همكاری در بین اعضای خانواده، ارزشی بودن ازدواج و حاكمیت ارزشها بر خانواده و سیاسی بودن، جهانی بودن و فدایی بودن در راه اسلام از ویژگی های مولای متقیان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها