خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

"ما می‌توانیم" از ارکان نظام جمهوری اسلامی است/ تحقق نام سال مستلزم حمایت از تولید کننده ایرانی است

امام جمعه موقت دامغان گفت: زنده نگه داشتن اندیشه دینی و سیاسی امام راحل؛ خودباوری و اعتقاد و اعتماد به شعار "ما می‌توانیم" در همه عرصه‌ها؛ حرکت جهادی با امید به موفقیت، کار و تلاش و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۸۴۲۴۰۱
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام هادی(ع) اظهار داشت: آن حضرت در بیانی شریف، ایمان و عشق و علاقه به اهل بیت(ع) که آتش جهنم را بر انسان حرام می‌کند، عافیت و تندرستی و قناعت را سه نعمت بزرگ خداوند برمی‌شمارند که شکر آنها می‌تواند سعادت دنیا و آخرت انسان را حاصل می‌کند، از ابتدای سال جدید باید بر شکر گذاری عملی این نعمت‌های الهی کوشا باشیم .

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با تبریک 12 فروردین روز تحقق جمهوری اسلامی ایران و ثبت حضور بی‌سابقه مردم کشورمان در تعیین سرنوشت خود و کشور، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نه همچون بسیاری از نظام‌های سیاسی با کودتای نظامی، تجاوز و یا فریب مردم و دخالت بیگانگان بلکه با اتکا به خداوند و رأی و خواست مردم تحقق یافت.

وی با بیان اینکه انتخابات 12 فروردین 58 و رأی آری بیش از 98 درصد مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تغییر نظام سیاسی کشور بی شک بی‌سابقه‌ترین رفراندوم جوامع بشری بوده است، خاطر نشان کرد: نسل آن زمان دین خود را ادا کردند و اکنون نوبت نسل امروز است که از دستاوردهای ملت و انقلاب محافظت کنند.

خطیب نماز جمعه دامغان، زنده نگه داشتن اندیشه دینی و سیاسی امام راحل؛ خودباوری و اعتقاد و اعتماد به شعار "ما می‌توانیم" در همه عرصه‌ها؛ حرکت جهادی با امید به موفقیت، کار و تلاش و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه؛ ساده زیستی مسؤولان و اجتناب همگان از حرکت جامعه به سوی اشرافی‌گری؛ پایبندی به اصول و مبانی دینی و روحیه انقلابی؛ حرکت به سوی چشم اندازی که رهبر انقلاب برای نظام اسلامی ترسیم کرده‌اند را اصول هفت‌گانه‌ای برشمرد که نسل امروز باید در راستای آن حرکت کنند.

تحقق نام سال مستلزم حمایت از تولید کننده ایرانی است

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه رهبر انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر بر محور اقتصاد به عنوان نشانگر نیازهای اصلی کشور گفت: رهبر فرزانه انقلاب سال 96 را سال " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " نامیدند و همه گروه‌ها و جناح‌ها معتقدند که مبارزه جدی با قاچاق کالا از اصول لازم تحقق این نام است.

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به اینکه ابتدا باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود تا شرایط تولید و اشتغال کشور بهبود یابد، اضافه کرد: با سخنرانی و شعار دادن، با این رویه که گروهی کالای قاچاق را کشف و ضبط کنند و گروهی همان کالاها را تغییر اسم بدهند و وارد بازار مصرف کنند مبارزه با قاچاق کالا محقق نمی‌شود.

وی افزایش کیفیت تولیدات داخلی را از دیگر اصول لازم تحقق نام سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: نمی‌توان به تولید کننده تسهیلات گرانقیمت داد، حق بیمه و دستمزد را افزایش داد، مالیات سنگین بر او تحمیل کرد، جریمه و دیرکرد سنگین بانکی از او گرفت و بعد توقع داشت جنس باکیفیت نیز تولید کند.

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم به نام سال نسبتاً جامه عمل پوشانده شود نیازمند یک مربع هستیم که حمایت دولت از تولید کننده ضلع نخست آن است و ضلع دیگر آن را رابطه صحیح بین مردم و کارگر ایرانی شکل می‌دهد، یعنی مردم با خرید کالای ایرانی از اشتغال کارگر ایرانی حمایت می‌کنند و قشر کارگر نیز با حسن انجام کار و تولید باکیفیت به مردم خدمت می‌کند.

امام جمعه موقت دامغان حمایت دولت و اعطای تسهیلات مناسب و تصویب قوانین مناسب را دیگر اضلاع مربع لازم برای تحقق نام سال عنوان و اظهار داشت: نمی‌توانیم با خرید‌های خود جیب کارگران و تولید کنندگان خارجی را پرکنیم، با عدم حمایت و قوانین نادرست کمر تولید کننده داخلی را بشکنیم و سپس توقع داشته باشیم اقتصاد مقاومتی محقق شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها