خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی مطرح کرد:

بکارگیری مسترکارت مشروط به اخذ تضامین برای ارائه خدمات مطلوب/ تسهیل در مبادلات اقتصادی با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت اخذ تضامین لازم و اعمال نظارت بانک مرکزی می توان از خدمات "مسترکارت" در کشور استفاده کرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۱۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره انتشار خبری مبنی بر ورود مسترکارت به کشور گفت:استفاده از کارت های اعتباری بانکی بین المللی زمینه تسهیل مبادلات اقتصادی فراهم می کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:در چند ماه گذشته موضوع ترکیب سیستم های کارت های بانکی ایران با کشورهای دیگر مطرح شد که امکان استفاده از کارت های اعتباری در دو کشور فراهم شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود:زائران و مسافران و دانشجویان در خارج ازکشور نباید دغدغه تبدیل پول داشته باشند.

حسینی شاهرودی ادامه داد:در فضای پسابرجام باید ارتباطات بانکی کشور را توسعه داد تا زمینه تسهیل مبادلات تجاری و رونق صادرات فراهم شود.

وی گفت:در صورت اخذ تضامین لازم و اعمال نظارت بانک مرکزی می توان از خدمات مسترکارت در کشور استفاده کرد؛البته باید تدابیری اتخاذ شود تا خارجی ها نتوانند در آینده به بهانه های واهی از ارائه خدمات بانکی در این حوزه طفره بروند.

حسینی شاهرودی بااشاره به مزایای استفاده از کارت های اعتباری بین المللی افزود:باید زمینه اتصال مطلوب شبکه های بانکی ایران به بانک های کشورهای دیگر را بیشتر فراهم کرد.

وی افزود:خریدهای اعتباری درفضای مجازی و اینترنتی این ضرورت را ایجاب می کند به شبکه های مبادلات اعتباری دسترسی داشت.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:باید از شرکت های واسطه که می خواهند امور توزیع و خدمات را برای مسترکارت انجام بدهند؛تضمین گرفته شود تا از سپرده های مردم سوءاستفاده نشود.   

گفتنی است؛"مسترکارت" شرکت خدمات مالی آمریکایی و چند ملیتی است که از طریق پردازش پرداخت‌های بین بانکی بازرگانان و همچنین از راه صدور کارت‌های اعتباری به بانک‌ها یا اتحادیه‌های اعتباری که از خریداران یا استفاده کنندگان از نام تجاری "مسترکارت" برای خرید انواع کالا یا خدمات،به صورت کارت اعتباری استفاده می‌کنند، درآمد کسب می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها