خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد

نبود مدیر و کارگزار انقلابی مهمترین عامل درجا زدن در مرحله سوم انقلاب

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور نبود مدیر و کارگزار انقلابی را به عنوان مهمترین عامل در جا زدن در مرحله سوم انقلاب برشمرد و گفت: در انقلاب به میزان اینکه ما مدیر انقلابی داشتیم پیشرفت کردیم و به میزانی که نداشتیم عقب ماندیم.
کد خبر: ۸۸۳۰۱۰۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر داود گودرزی شامگاه پنجشنبه در سومین همایش افسران جنگ نرم که به همت تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما یک حرکت تدریجی و مستمر بود، اظهار داشت: این تحول و دگرگونی یک حرکت از سوی بدی‌ها به سوی خوبی ‌ها بود.

وی با بیان اینکه نقطه شروع انقلاب از 22 بهمن 57 بود، افزود : این انقلاب ادامه دارد تا اهداف و آرمان های مشخص شده آن تحقق یابد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: جوان انقلابی در سال 56 و 57 در مرحله پیروزی انقلاب تلاش می کرد و جوان سال 95 به دنبال تثبت ، تکمیل و مراحل بعدی انقلاب کار و تلاش می کند و هر دو داوطلبانه و با یک حس مشترک وارد عمل شده اند.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم انقلاب در دولت اسلامی قرار داریم، عنوان کرد: امام(ره) از ابتدای انقلاب به دنبال تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تشکیل تمدن اسلامی به عنوان آرمان والا بود.

گودرزی با بیان اینکه قله انقلاب اسلامی احیای تمدن اسلامی است، ابراز داش: در مرحله دوم انقلاب ساختارها، نظام ها و نهادها در کشور شکل گرفت و ظرف دو الی سه سال مرحله اول و دوم انقلاب تمام شد.

وی با اشاره به اینکه به مدت 35 سال در مرحله سوم انقلاب درجا می زنیم، گفت : از نگاه بیرونی برای یک کشور و انقلاب نوپا که الگو و مدل در بیرون از مرزهای خود نداشته 35 سال زمان زیادی نیست.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با دیدگاه منطقی ، نگاه آرمانی و انقلابیگری قرار گرفتن 35 سال در مرحله سوم را بیش از حد دانست و عنوان کرد: ما باید زودتر از این‌ها مرحله سوم را تمام می کردیم و وارد مرحله چهارم می شدیم.

* اثرگذاری بسیج دانشجویی در تربیت مدیر انقلابی

وی در خصوص تفاوت مرحله دوم و سوم انقلاب به عدم وجود محتوای اسلامی در نظام و ساختارهای کشور اشاره کرد و بیان داشت : در محله سوم باید محتوای ساختارها اسلامی می شد و همچنین در بخش‌هایی از ساختار ها اصلاحاتی صورت می گرفت.

گودرزی در خصوص ویژگی های تشکیل جامعه اسلامی به عنوان چهارمین مرحله انقلاب اظهار کرد: دراین مرحله جامعه در اوج معنویت است ، رفاه و مادیات برای همه تامین می شود ، کشور آنچنان برخوردار است ک تولید ثروت می کند و آن را عادلانه توزیع می کند و همچنین فقر و فساد و تبعیض ریشه کن می شود.

وی در خصوص ویژگی های بسیج دانشجویی عنوان کرد: کسی که تازه وارد بسیج دانشجویی شده باید با یک نگاه کلان و راهبردی درست وار د شود و بسیج را به خوبی بشناسد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: هر جوانی در این کشور زندگی می کند و اگر می پذیرد که در این کشور انقلابی ایجاد شده و بر اساس این انقلاب یک نظامی پیاده شده و انقلاب باید مسیری را طی کند تا به اصول ، آرمان ها و چشم انداز خود برسد باید برای رسیدن به مسیرهدف و مسیر به جلو کمک کند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم وجود بسیج دانشجویی نیز باید فضای پیشرفت انقلاب توسط جوانان آماده می شد، افزود: با توجه به اینکه امروز بسیج دانشجویی هم وجود دارد و می خواهد به شما کمک کند باید مسیر حرکت سریع‌تر پیش رود.

گودرزی نبود مدیر و کارگزار انقلابی را به عنوان مهمترین عامل در جا زدن در مرحله سوم انقلاب برشمرد و بیان داشت : در انقلاب به میزان اینکه ما مدیر انقلابی داشتیم پیشرفت کردیم و به میزانی که نداشتیم عقب ماندیم.

وی در همین خصوص اضافه کرد : علت اینکه نتوانستیم بانکداری اسلامی داشته باشیم ،عدالت را اجراء و با فساد مبارزه کنیم، در ادارات رشوه وجود دارد ، فیش های نجومی و شکاف طبقاتی ایجاد شده همه به دلیل نبود مدیر انقلابی است و یا کم بودن جنس افرادی که فهم از آرمان های انقلابی داشته باشد و بر اساس این فهم تمام قد وارد میدان شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره اثرگذار بودن بسیج دانشجویی در تربیت مدیر انقلابی به ضرورت تشکیل بسیج دانشجویی پرداخت و ابراز داشت : این مدیر انقلابی فقط در بسیج دانشجویی تربیت می شود چراکه مدیران آینده از دانشگاه خارج خواهند شد مگر اینکه عده کمی از حوزه علمیه وارد نظام شوند.

* بسیجی‌گری به داشتن تفکر بسیجی است

وی جایگاه و نقش بسیج دانشجویی را بسیار راهبردی و استراتژیکی عنوان کرد و ابراز داشت : اینچنین نیست که بسیج دانشجویی فقط به همایش‌ها و اردوهای جهادی و راهیان نور ختم شود بلکه به این امیدها بسته شده و قرار است با تشکل بسیج دانشجویی اتفاقاتی بیافتد و از شما انتظار است که این مسیر رسیدن به آرمان انقلاب را فهم کنید و بعد جایگاه خود را پیدا کنید و در نهایت پس از تربیت خود دیگران را هم تربیت کنید.

گودرزی با بیان اینکه باید آرمان ها ، اصول و اهداف انقلاب حفظ شود، تصریح کرد : الفبا و آرمان و اصول انقلاب در 5 محور اصلی جای دارد.

وی عنوان کرد : عدالت اجتماعی ، کرامت انسانی ، آزادی ، استقلال کشور و استکبار ستیزی به معنای مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم ارمان هایی است که برای آن قیام و انقلاب کرده ایم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه باید بسیج دانشجویی بستر و شرایطی را فراهم آورد که جوانان انقلابی کشور در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت ها و تجربیات هم استفاده کنند، افزود : باید از محیط آکادمیک دانشگاه، فضای مجازی، دانش و اندیشه استفاده کنند تا خودش را بفهمد و تربیت کند و در مرحله بعد دیگران را تربیت کند و برای زودتر رسیدن به مسیر خود تلاش خود را داشته باشد تا ارمان ها زودتر و بهتر محقق شود.

وی اضافه کرد : اگر انقلاب را فهمیدید و حاضر شدید برای مردم کار کنید و پیشرفت و امنیت کشور برای شما مهم بود به نتیجه خواهد رسید و انقلاب مسیرش را ادامه خواهد داد.

گودرزی در تبیین وظایف بسیج دانشجویی در راستای احیای تمدن اسلامی به جذب و سازمانده حداکثری بسیج ، توانمندسازی جذب شده‌ها و وارد کردن بسیجی به نقش افرینی اشاره کرد و افزود : در گام اول بسیجی‌گری باید به معنای جذب حداکثری و سازماندهی است که همه بتوانند جذب بسیج شوند.

وی با بیان اینکه بسیجی گری صرفا به معنای کارت بسیج نیست بلکه به تفکر بسیجی داشتن مربوط می شود، افزود: دایره بسیج تنگ و بسته نیست ، هرکس دل در گرو انقلاب دارد و چهارچوب نظام و قانون اسلامی قرار دارد و لایت فقیه ر امی پذیرد یک بسیجی است ولو اینکه هزار نقد به سیاست های داخلی و خارجی و ظاهر نامناسب داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد : کسی که وارد بسیج می شود باید بتوانیم او را توانمند کنیم و بعد او را وارد نقش آفرینی کنیم که مقدمه و الزام کار است که در عرصه های معرفت ، بصیرت ، اخلاق و مهارت دانشجو کارکنیم.

وی مطالبه گری از مسئولین را به عنوان یکی از مهم ترین وظایف بسیج دانشجویی عنوان کرد و ابراز داشت : دانشگاه را باید به محل پاسخ گویی مسئولین و محل پیگیری مطالبات مردم تبدیل کنیم و شک نکنید که یا این گکفتمان سازی و جریان سازی مطالبه گری های مسئولین ، انها موظف می شوند که پازل و گفتمان شما پاسخ دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات