خبرهای داغ:
معاون صنایع دستی کشور:

ایران جز سه کشور برتر تولید کننده صنایع دستی دنیاست

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ایران در زمینه تولید صنایع دستی در ردیف سه کشور برتر دنیا قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۴۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، بهمن نامور مطلق در همراهی سفر زهرا احمدی پور رییس سازمان در سمنان، افزود: بیشترین میزان تولید صنایع دستی ایران در رشته های گلیم، سفال و آبگینه و محصولات نساجی مانند قلمکار است. 

وی با بیان اینکه ایران در زمینه صادرات صنایع دستی جز ۳۰ کشور برتر دنیا قرار دارد، گفت: این سازمان در صدد افزایش صادرات صنایع دستی است اما تحقق این مهم به عوامل مختلفی از جمله ثبات بازار خارجی، روابط سیاسی و .... مرتبط است.  وی افزود: خوشبختانه بعد از برجام برخی از بازارهای خارجی از جمله در انگلیس و آمریکا برای صادرات صنایع دستی ایران باز شده است..

وی از جمله برنامه های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی را حمایت از هنرمندان در زمینه تسهیلات، فروش، تولید، ترویج و تجارت صنایع دستی اعلام کرد.

نامور مطلق برگزای اولین جشن تولید ملی، اولین جشنواره فجر و نمایشگاه ملی عیدانه صنایع دستی را از برنامه های اجرا شده توسط این معاونت در سه ماهه اخیر و برای حمایت از صنایع دستی عنوان  کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد: سال اینده جشنواره فجر و نمایشگاه عیدانه صنایع دستی به صورت استانی برگزار شود. . معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان از تجاری که در عرصه تجارت خارجی سرمایه گذاری می کنند، به طور جدی حمایت می کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها