خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

تبلیغات اسلامی و آبفار استان سمنان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین این اداره کل و آب وفاضلاب روستایی و جهاد دانشگاهی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۵۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد ضمن ارائه گزارشی از نشست مشترک مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، جهاد دانشگاهی و شرکت آب و فاضلاب روستایی، بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده شبکه تبلیغی موظف است در راستای آگاهی بخشی به عموم مردم در راستای مصرف بهینه آب اقدام کنند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی دارای ظرفیت های ویژه ای است که از جمله آنها می توان به اعزام مبلغانی که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، اشاره داشت لذا همکاری بخش های فرهنگی مراکز و ادارات مختلف با اداره تبلیغات اسلامی برای افزایش بازدهی برنامه های فرهنگی می‌شود و تاثیرات مطلوب آن متوجه جامعه خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با تأکید بر آموزش مستمر و به روز مبلغان در مقوله هایی مانند اتلاف منابع طبیعی و انرژی های نوین، گفت: در این تفاهم نامه همچنین توجیح مبلغان برای ارائه بحث هایی درباره ضرورت مدیریت منابع آبی گنجانده شده است.

روحانی نژاد بیان داشت: امروز روحانیان به دلیل داشتن پایگاه اجتماعی و اقبال عمومی قطعا در بین مردم از مقبولیت ویژه ای برخوردار هستند لذا بیان مسائل روز از زبان روحانیان تاثیر بسزایی در الگوی مصرف و سبک زندگی خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر پذیری جامعه هدف روستایی از روحانیان، افزود: تحقیقات نشان می دهد در هر روستایی که مبلغان حضور دارند، مشکلات اجتماعی، اسراف، معضلات اجتماعی و ... کمتر دیده می شود و در مقابل خمس، زکات، نماز جماعت و فرایض دینی رونق می گیرند لذا این نشان دهنده تاثیر پذیری جامعه هدف روستایی از حضور روحانیان برای امور تبلیغی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امروز منابع آبی و انفال ما با وجود خشکسالی با مشکلات عدیده ای روبرو است که برای مسئولان ما چاره ای جز مدیریت مصرف، به جای مدیریت منابع نگذاشته است لذا این امر مستلزم آمادگی جامعه هدف از نظر ذهنی، روحی، روانی و حتی عقاید مذهبی است.

روحانی نژاد بیان کرد: الگوی اسلامی زندگی یکی از مواردی است که عنایت به آن راه و رسم زندگی صحیح و سالم را به ما می آموزد که در آن تمام معروفات مانند فرایض دینی، احسان، یاری رسانی به همنوع، صرفه جویی، مصرف صحیح منابع و ... ذکر شده و توقع داریم تا مبلغان به این موارد اشاره داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها