خبرهای داغ:
معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود:

ايجاد رفاه همراه با امنيت از اولويت هاي اصلي براي مهمانان نوروزي است

هاشمي در دومين جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي شهرستان شاهرود گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود با به كار گرفتن تمام امكانات، رفاه و امنيت را كه از اولويت هاي اصلي براي مهمانان نوروزي است، فراهم مي كند.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۱۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمدرضا هاشمي در دومين جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي شهرستان شاهرود که به ميزباني روستاي قلعه بالاي بخش بيارجمند برگزار شد اظهار کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود با به كار گرفتن تمام امكانات، رفاه و امنيت را كه از اولويت هاي اصلي براي مهمانان نوروزي است، فراهم مي كند.

وي با تأكيد بر كيفيت بالاي خدمات دهي به مسافران نوروزي در اين شهرستان افزود: جاذبه هاي بسيار زيباي طبيعي و گردشگري و از همه مهم تر مهمان نوازي مردم شاهرود سبب شده كه اين شهرستان مقصد بسياري از مسافران باشد.

فرماندار شاهرود استقرار نمايندگان ادارات در نوروز را ضروري دانست و تصريح كرد: در ايام نوروز بايد مهمان نوازي مردم شاهرود را با در اختيار گذاشتن تمام امكانات رفاهي شهرستان به نمايش بگذاريم.

هاشمي با بيان اين كه سالانه تعداد بسياري مسافر به ويژه زائران مرقد مطهر علي بن موسي الرضا (ع) از شاهرود عبور مي كنند افزود: ارتقاء سطح خدمات نوروزي و زائران بارگاه امام رضا (ع) و معرفي بيش از پيش جاذبه هاي گردشگري از مهم ترين اهداف كميته هاي فرعي ستاد تسهيلات سفر شهرستان است.

وي تصريح كرد: شهرستان شاهرود از امكانات و شرايط لازم براي افزايش ماندگاري گردشگران برخوردار است كه از جمله آن مي توان به برپايي بازارچه هاي صنايع دستي، طبيعت گردي، عرفاني و ميراث فرهنگي اشاره كرد.

معاون استاندار سمنان يكي از موفقيت هاي شهرستان شاهرود در زمينه جذب و ماندگاري مسافران عنوان كرد و گفت: برپايي نمايشگاه هاي نوروزي مانند سال گذشته مي تواند در افزايش ماندگاري مسافران كمك كند و براي عده زيادي به صورت موقت كارآفريني شد كه البته اين مهم اما نيازمند عزم همه دستگاه هاي اجرايي، خدماتي و دولتي است.

هاشمي،  شاهرود را يكي از مقاصد گردشگري در استان سمنان نام برد و بيان کرد: بايد زيرساخت هاي جذب مسافر را به گونه اي مهيا كرد كه هموطنان به اين شهرستان، نگاه عبوري نداشته باشند چرا كه شاهرود قطب گردشگري استان است.

فرماندار شاهرود با تاكيد بر آماده باش تمام دستگاه هاي اجرايي در ايام نوروز گفت: تلاش كنيد فضاي ايمن، شاداب، با شور و نشاط و آرامي در نوروز براي مردم فراهم شود.

وي به مسئله‌ امنيت سفراشاره كرد و افزود: برقراري نظم و تأمين امنيت عمومي و رعايت هوشياري و انجام اقدامات امنيتي و مراقبتي براي ايام نوروز مورد توجه‌ بيش‌تر قرار گيرد.

هاشمي خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم در اين ايام بر مشكلات مردم افزوده نشده و صدمات سفر به شدت كاهش يابد تا نوروزي آرام و پر نشاط داشته باشند.

معاون استاندار سمنان گفت: كنترل و تنظيم بازار كالا و خدمات و نظارت جدي بر كيفيت و قيمت كالاها و نرخ انواع خدمات در نوروز تشديد شده و بصورت مستمر انجام پذيرد.

وي با ذكر اينكه برخي مساجد و اماكن بين راهي از وضعيت مناسبي برخوردار نيستند افزود: آماده سازي و بهسازي مساجد و اماكن بين راهي بسيار مهم و لازم الاجرا است.

هاشمي با اشاره به اهميت استقرار پايگاه‌هاي امداد و نجات به ميزان مورد نياز در جاده‌هاي استان بر آماده باش كليه مراكز درماني در ايام تاكيد كرد.

وي شبكه‌هاي بانكي شهرستان را نسبت به فعال سازي و راه‌اندازي كليه دستگاههاي خودپرداز ملزم كرد.

معاون استاندار سمنان گفت: مراكز اطلاع رساني و راهنمايي گردشگران در مبادي ورودي شهرها و مناطق پر بازديد نيز استقرار يابند.

هاشمي با تاكيد بر آماده سازي، پاك سازي و توجه به محيط زيست در ايام نوروز اظهار داشت : پاكيزگي شهرها از اقدامات‌ مهم شهرداري‌ها است.

در اين نشست هر كدام از مديران شهرستان به ارائه گزارشي درخصوص تمهيدات سفرهاي نوروزي پرداختند.

لازم به ذكر است روستاي هدف گردشگري قلعه بالا در حاشيه دشت كوير، از موقعيت نيمه بياباني با پوشش گياهي متوسط برخوردار بوده و داراي اقليم كوهپايه‌اي است،كوهپايه‌اي بودن اين روستا سبب شده تا ساخت و ساز مناطق مسكوني و زمين هاي زراعي و باغات به صورت پلكاني در آيد و اين امر در كنار كاربرد مصالح سنتي و بومي، منظرۀ زيبايي را بوجود آورده و نظر هر بيننده اي را به خود جلب كند  وبيشتر از همه مورد توجه گردشگران خارجي قرار گرفته و باعث اقامت بيشتر در اين روستا شده است.

اين روستا در ۲۲ كيلومتري شهر بيارجمند و در ۱۴۰ كيلومتري شاهرود با مجموعه  كم نظيري از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي ، زمينه اشتغال و درآمد روستاييان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها