خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد

مساجد و هیئات مذهبی ارکان مذهبی و فرهنگی نظام/ نهادینه کردن فرهنگ عاشورا از اهداف انقلاب اسلامی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در مساجد و هیئات مذهبی پیام انقلابی به‌صورت شبکه‌ای پردازش می‌شود، گفت: این پایگاه ها ارکان مذهبی و فرهنگی نظام است.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۵۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با بیان اینکه مباحث اعتقادی و مذهبی ازا همیت خاصی برخوردار هستند، اظهار داشت: اگر ما عوامل اصلی پیروزی انقلاب را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مساجد، گروه های مذهبی، جلسات قرآنی، هیئات مذهبی، بسترها و ظرفیت‌هایی بودند که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.

وی با بیان اینکه در این پایگاه‌ها پیام انقلابی به‌صورت شبکه‌ای پردازش می‌شود، عنوان کرد: شبکه تبلیغی ما نیز متشکل از هیئات مبلغین و دیگر مراکز فرهنگی مذهبی مانند کانون‌های مذهبی و هیئات قرآنی است و نگاه بیگانگان نیز به آنها به عنوان ارکان مذهبی و فرهنگی نظام است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: انقلاب اسلامی ما نزدیک‌ترین بیان توحیدی قرآن است.

وی گفت: اگر عنایت خداوند نبود این انقلاب ما با این تهاجمات فرهنگی، شبیخون‌ها و با این قتل‌عام‌های فرهنگی و ناتوهای فرهنگی و قتلگاه‌هایی که امروز برای جوانان ما درست کردند در این فضای مجازی نمی توانست هر روز جلوتر برود و قله‌های عزت و عظمت و اقتدار و مرجعیت و الگوسازی و تأثیرگذار و اثربخشی را روز به روز فتح کند.

دشتکی با بیان اینکه وظیفه امروز ما سنگین است، یادآور شد: امروز نگاه ما بر اساس نگاه توحیدی و اسلامی و راهبردهای قرآنی مسائل اعتقادی و سیاسی و اجرایی با هم تلفیق شده و این تلفیق طبیعی است که وظیفه ما را سنگین کرده و دغدغه ستاد شئون بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی بیشتر شده و باید بیشتر نظارت کنیم و درست سیاستگذاری کرده و برنامه‌ها را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید ایام فاطمیه جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: نقطه امید و چشم دشمن به این مناسبت‌ها است و به آن امید بسته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: روز جمعه 15 بهمن ماه ظرفیت و فرصت مغتنمی است برای ستاد نماز جمعه و حضور عموم مردم که به‌صورت شاخص برنامه اجرا شود.

* در تبلیغات محیطی به شئونات اسلامی و حرمت اعتقادات مردم توجه شود

وی عنوان کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ترویج فرهنگی ایثار و شهادت و نهادینه کردن فرهنگ نهضت عاشورا است که به برکت این انقلاب و ایثار شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این فرصت به‌وجود آمده که ستاد باید فراخوان را انجام دهد.

دشتکی تصریح کرد: کنگره شعر فاطمی نیز 23 بهمن ماه در راستای بحث تولید محتوا و جهت دهی به محتوا و انسجام برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: در ایام فاطمیه آنچه که مورد نیاز جامعه ما بوده انسجام و وحدت ملی و جلوگیری از خدشه‌دار کردن یکپارچگی مردم در حوزه تشکل‌ها است که اگر این یکپارچگی خدشه‌دار شود باید پاسخگوی ایثارگری شهدا هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: هدف اصلی دشمن خدشه‌دار کردن وحدت مردم است بنابراین باید شهرداری به‌صورت خاص در ایام فاطمیه دقت لازم را داشته باشد که مسائل منافی وحدت ملی و انسجام ملی اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به تبلیغ کلینیک دامپزشکی در سطح شهر تصریح کرد: ما در اسلام چیزی به عنوان حیوانات خانگی نداریم و تبلیغ فعلی حرام است و یکی از وظایف ستاد شئون است که در مقابل این تبلیغات عکس العمل نشان داده و اطلاعیه صادر کنیم که مصادیق شئونات اسلامی رعایت شود.

دشتکی با بیان اینکه نظر مراجع تقلید به عنوان فتوا معلوم است، گفت: این تبلیغات مخروب است و ستاد شئون نیز در قالب بیانیه ای در مورد این موضوع عکس‌العمل نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: رعایت شئونات اسلامی و حرمت اعتقادات مردم در تبلیغات محیطی و مناسبت ها صورت گیرد ولو تبلیغ نمایشگاه و یا هر چیز دیگر که باشد حرمت قائل شدن برای مردم باید رعایت شود.

*تشکیل ستادی در فضای مجازی برای تعمیق دینی و ارزش‌های انقلاب

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در خصوص برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد: در برنامه های دهه فجر سیاست اصلی این است که این ایام را مانند مناسبت های دیگر به عنوان یکی از محورهای اصلی، به یک برنامه ملی تبدیل شود.

وی ابراز داشت: شب شعر «مقاومت و بیداری» یکی از برنامه های محوری است که به همت کانون مداحان در این ایام برگزار می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه هیئات مذهبی در تمام شهرستان‌ها در ایام فاطمیه یک برنامه محوری داشته باشند، اضافه کرد: در اعزام مبلغ نیز رعایت انسجام و وحدت ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در ایام فاطمیه کمیته نظارت و ستاد شئون که متشکل از سازمان تبلیغات، شهرداری، نهاد اطلاعات و امنیت، نیروی انتظامی است، فعال‌تر شود و نتیجه آن بعد از ایام فاطمیه به ستاد ارائه شود و یک هماهنگی کلی بین مراجع مربوطه باشد که برنامه ها منسجم تر انجام گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در خصوص شورای فرهنگی محلات بیان کرد: برنامه ریزی استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تمام مناسبت ها و حتی دهه فجر باید انجام شود چراکه جهت تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و باورهای دینی فضای بسیار خوبی است.

وی تأکید کرد: برای استفاده از فرصت فضای مجازی و ظرفیت آن برای تعمیق دینی و ارزشی و ارزش‌های انقلاب ستادی تشکیل شود و برنامه ای با این موضوع که شبکه‌سازی در حوزه فعالیت های مذهبی و اعتقادی در شبکه مجازی با موضوع پاسخ به شبهات انجام شود.

دشتکی در رابطه با فعالیت های آموزش و پرورش گفت: هر گونه فعالیت تبلیغی و مبلغین با هماهنگی سازمان تبلیغات صورت گیرد، آموزش و پرورش در استفاده از مبلغ نسبت به هماهنگی با سازمان تبلیغات اهتمام بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات