خبرهای داغ:
رئیس کانون مداحان استان همدان با اشاره به برگزاری کنگره سراسری شعر فاطمی در همدان اظهار داشت: در این مراسم از دیوان «محجوب همدانی» رونمایی می شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۶۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید عباس صدرالدینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 28 بهمن ماه سال جاری همزمان با ایام فاطمیه و با حضور مداحان و شاعران اهل بیت(ع) به میزبانی استان همدان برگزار می شود، بیان داشت: مقدمات برگزاری این کنگره از پنج ماه پیش آغاز شد و دو ماه پیش فراخوان کنگره اعلام و داوری آثار ارسال شده به کنگره انجام شد.

وی افزود:300 اثر از 80 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از گزینش این آثار بیش از 100 اثر برگزیده در کتاب مجموعه اشعار کنگره سراسری شعر فاطمی به چاپ رسید و این کتاب همزمان با برگزاری کنگره سراسری شعر فاطمی رونمایی می شود.

رئیس کانون مداحان استان همدان انتخاب اشعار فاخر در خصوص ساخت مقدس حضرت زهرا(س) و کشف استعدادهای نوظهور و حمایت از شاعران این حوزه را از جمله اهداف برگزاری کنگره شعر فاطمی عنوان کرد و گفت: این کنگره فضایی را ایجاد می کند تا شاعران نوظهوری که استعداد خلق آثار فاخر را دارند اما توان عرضه آثار و تدوین آن در قالب کتاب را ندارند مورد حمایت قرار گیرند.

صدرالدینی اظهار کرد: این کنگره بستری را برای تبادل نظر میان شعرای استان ها فراهم و پل ارتباطی میان شاعران ایجاد می کند تا با تراز قرار دادن یکدیگر به سمت شعر مطلوب پیش روند.

دبیر کنگره سراسری شعر فاطمی تصریح کرد: این کنگره در سه مقطع آزاد، دانش آموزی و دانشجوی -حوزوی برگزار می شود و کمک هزینه سفر به کربلای معلی به نفرات اول، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به نفرات دوم و کمک هزینه سفر به شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه(س) به نفرات سوم تعلق می گیرد.

وی با اشاره به حضور سخنرانان تخصصی و علمی در زمینه شعر آیینی و حضور استاد حشمت الله قنبری و استاد خیاطان(خاتم) در این کنگره گفت: در این کنگره کتاب گزیده اشعار کنگره سراسری شعر فاطمی و دیوان شعر محجوب همدانی رونمایی می شود.

صدرالدینی توضیح داد: محجوب همدانی از مداحان و پیرغلامان آستان مقدس امام حسین(ع) و از شاعران بسیار اثرگذار این عرصه است که خود در زمان حیاتش، قسمتی از اشعارش را به چاپ رساند و بعد از 22 سال نوحه های سینه زنی محجوب در 2 جلد در کنگره پیرغلامان امام حسین(ع) در همدان به چاپ رسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون دفتر سوم مجموعه اشعار این شاعر با عنوان «دیوان محجوب همدانی» به چاپ رسیده است که در کنگره سراسری شعر فاطمی رونمایی می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات