خبرهای داغ:

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی در دامغان برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال یار دیرین انقلاب، امام و رهبری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم قدرشناس و ولایتمدار شهرستان دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۹۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، آئین گرامیداشت هفتمین روز درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ظهر امروز از سوی امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در فضایی سرشار از عشق و ارادت مردم به خادمان انقلاب و ملت و قدرشناسی از این عالم مجاهد به میزبانی حسینیه اعظم حضرت ابالفضل(ع) دامغان برگزار شد.

امام جمعه دامغان در این مراسم ضمن اشاره به خدمات بسیار و نقش مهم علما و روحانیان در حفظ دین و ارزش‌های اسلامی و قدردانی از سال‌ها مجاهدت و تلاش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب و سپس شکل‌گیری و قوام و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت غیرقابل تکرار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی تکیه‌گاه و حامی بزرگ انقلاب، امام و رهبری در همه شرایط سخت بود، همواره باید به سخنان رهبری و پیام ایشان در تسلیت درگذشت این یار دیرین توجه کنیم و جلوتر از رهبر انقلاب حرکت نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: تعابیری همچون انقلابی رنج کشیده و باسابقه، دارای تألیفات ارزشمند، جانشین فرماندهی کل قوا در دوران جنگ تحمیلی، دو دوره ریاست جمهوری، رییس مجلس و رییس مجلس خبرگان و سالها ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خود تعریفی روشن از جایگاه والای این عالم مجاهد در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت: رهبر فرزانه انقلاب در بیاناتی زیبا بارها با اشاره به بیش از 50 سال همکاری و رفاقت آیت الله هاشمی رفسنجانی را معرفی کردند، از جمله در خطبه مهم نماز جمعه سال 88 که فرمودند آقای هاشمی ریالی از انقلاب استفاده شخصی نکرده‌اند و بارها تا مرز شهادت پیش رفته‌اند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه علی‌رغم برخی اختلاف‌نظر‌ها، دشمنان و خناسان هیچ‌گاه نتوانستند بین آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب فاصله بیاندازند، تأکید کرد: آن مرحوم تا پایان عمر همکار و رفیقی دیرین برای مقام معظم رهبری بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تأکید کرد: ملت بزرگ ایران در آیین تشییع رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حماسه آفریدند و همانگونه که در 22 بهمن هرسال و یوم الله 9 دی فهم و آگاهی خود را نشان می‌دهند باردیگر شکوهی از وحدت و اتحاد خود را به رخ جهانیان کشاندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها