خبرهای داغ:
امام جمعه دزفول:

بصیرت و وحدت مردم روزنه‌ امیدی برای آرزوی دشمن نگذاشت

به گزارش خبرگزاری بسیج نماز جمعه ی این هفته ی دزفول، دیروز جمعه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۵ در مصلای امام علی(ع) با امامت امام جمعه این شهر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی و حضور امت همیشه در صحنه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۲۶۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
خطیب جمعه دزفول در خطبه اول با ذکر و نام پروردگار و توصیه به رعایت تقوای الهی در ادامه مبحث سبک زندگی اسلامی مسئله ازدواج را مطرح کرد و گفت: این مسئله را از دید اسلام و غیر اسلام، هر کدام به تفکیک تشریح میکنم. پیامبر اسلام(ص) دستور می دهد که ای مسلمانان ازدواج کنید و بوسیله ازدواج تولید نسل کنید، زیرا من به زیادی امت افتخار می کنم که در نتیجه  هدف از ازدواج استمرار نسل انسان است در صورتی که در جلوگیری از تولید نسل، مردم به روش های نامعقول اقدام می کنند که این روش ها صدمه به انسان و سلامت انسان است، از جمله استفاده از قرص های ضد بارداری در صورتی که جهت کنترل تولید فرزندان زیادی روش های معقول تر و مناسب تری هست.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: دومین هدف اسلامی رسیدن به آرامش است در صورتی که بسیاری از ازدواج های جامعه ما بدلیل بهره مندی از روش های غیر دینی و چشم و هم چشمی و تجمل گرایی منجر به طلاق و جدایی می شوند و گاهی زندگی توام با اضطراب و نگرانی و اختلاف را با هم سپری می کنند که هیچ آرامش در زندگی مشترک مشاهده نمی شود. دلیل آن است که در چنین ازدواج هایی از الگوهای اسلامی و دینی استفاده نشده بلکه مبنا را بر تجمل گرایی چشم و هم چشمی مناسب مراسم های غیر اسلامی قرار می دهند.
امام جمعه دزفول در خطبه دوم پس از توصیه بر رعایت تقوای الهی گفت: از مناسبت های مهم تاریخی ۲۶ دی ماه روز فرار شاه معدوم از ایران است که حاکی از عمق جنایت حکومت طاغوتی پهلوی بر سر ملت ایران می باشد و دیگر ۱۹ دی ماه قیام مردم قم است که در رابطه با مخالفت علمای قم با طرح های فرهنگی طاغوت زمان بود که از اهداف این طرح ایجاد وابستگی به بیگانگان و مبارزه با آزادی و ارزش های دینی ما بود.
وی ابراز داشت: چیزی که در زمان حال با آن هم مواجهیم این است که دولت امریکا علاوه بر نقض عهد و پیمان برجام اهداف شومی را بر به زانو کشاندن ملت ایران و وابسته نمودن ما دارد که موفق نخواهد شد.
خطیب جمعه دزفول در رابطه با درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار نمود: ضمن عرض تسلیت درگذشت این یار دیرینه مقام معظم رهبری باید سپاسگزار خدای باری تعالی بود که با یاری امت بیدار و همیشه در صحنه جایی برای برهم زدن وحدت اسلامی برای دشمنان باقی نماند و بر خلاف انتظار دشمن، با درگذشت این بزرگوار هیچ جای روزنه و شکافی برای تفرقه و جدایی امت فراهم نگردید و این هم از آگاهی مردم و پیروی از ولایت و رهبری است.
قاضی دزفولی تصریح کرد: از دیگر موضوعات قابل طرح، انتظار روش های جدی و قاطعیت از مقامات قضایی است. در رابطه با تخلفات و موضوعات قابل پیگیری اینکه پرونده هایی هست که در اجرای آنها جای گله و شکایت وجود دارد و خوب پیگیری نشده اند. لذا انتظار داریم که مقامات قضایی گله ها و شکایت ها را جدی بگیرند و نسبت به وظایف خود با جدیت بیشتری اهتمام ورزند. البته ما قبول داریم که تعداد قضات دزفول کم است و با ظرفیت نیروی کم کار می کنند در صورتی که حجم پرونده ها و جمعیت دزفول، تعداد قضات بیشتری را می طلبد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها