خبرهای داغ:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:

ایجاد آرامش بیشتر با رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در کتابخانه ها

در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بر رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در کتابخانه ها که موجب آرامش کتابخوانان و علاقمندان می شود تاکید شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۷۶۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ايرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان با آقای شاه حسینی مدیرکل کتابخانه های عمومی در خصوص مسائل و برنامه های پدافند غیرعامل در کتابخانه های استان دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار که در محل دفتر مدیرکل و با حضور جمعی از کارشناسان مربوطه صورت گرفت ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به گستردگی فضای فیزیکی کتابخانه و وجود تعداد زیادی کتاب در آن و شمار بالای مراجعین به این مراکز جهت مطالعه یا دریافت کتاب ، بر ضرورت رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل و اتخاذ تمهیدات ایمنی بمنظور حفاظت از سرمایه های مادی و معنوی تاکید کرد.

وی افزود: استفاده از منابع و ظرفیت بالای کتابخانه ها در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مقوله بسیارحسّاس و مهم پدافند غیرعامل است و توجه ویژه به حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبری با توجه به تهدیدات و اقدامات گسترده دشمنان نظام و مزدوران منطقه ای آنان باید در اولویت برنامه ها و عملکردها قرار گیرد. وی برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصّصی برای کارکنان، ضرورت تشکیل کمیته پدافند غیرعامل دستگاهی برابر ضوابط و دستورالعملهای موجود با هدف ساماندهی فعالیتهای مرتبط در عرصه پدافند غیرعامل و تعامل و هماهنگی فیمابین دو اداره کل در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ سازی خصوصا اجرای برنامه های کتابخوانی در عرصه پدافند غیرعامل را مهم برشمردند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گفت: پدافند غیر عامل نوعی دفاع غیرنظامیاست که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.وی افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گزارشی از اقدامات این اداره کل را در حوزه پدافند غیرعامل و تمهیدات اتخاذ شده و در دست اقدام برای افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی مراکز تحت پوشش ارائه كردند.

علیرضا شاه حسینی با اشاره به اهدای کتابهای مرتبط با پدافند غیرعامل به کتابخانه های استان جهت استفاده محقّقین و عموم مردم و درخواست استمرار این حرکت فرهنگی ، خواستار حضور کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل در نشست های کتابخوانی این مرکز بمنظور ارائه و معرفی کتابهای مفید حوزه پدافند غیرعامل برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها